Binnenantenne voor televisie

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

01 jan 2021, 06:50

Zijn er forumleden die positieve of negatieve ervaringen hebben met een binnenantenne voor een moderne televisie ? Die antennes worden links en rechts gepropageerd als "wondermiddel" bij uitstek om gratis tientallen zenders te bekijken. Toch heb ik mijn bedenkingen bij dit soort spullen. Terecht of niet ? :|
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

01 jan 2021, 10:04

Gratis ???? Daar geloof ik niks van. Zelfs VRT Een en Canvas zijn versleuteld en je moet een abonnement nemen om die te kunnen zien. Ik heb hier nog zo'n antenne met USB ontvanger liggen en daar is niks meer op te zien, terwijl ik daar vroeger TV uitzendingen mee heb opgenomen.
En dat abonnement is ook niet veel soeps: het krioelt er van de kommerciële zenders terwijl ik geregeld naar de NPO's, La Une, BBC2 en ZDF kijk.......

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

01 jan 2021, 10:13

Als iets als "wondermiddel" aangestipt word door de reclame... gewoonlijk niet veel van waar!!

Mebo870
Lid geworden op: 22 mei 2005, 13:11
Locatie: Laarne

20 jan 2021, 00:38

In Vlaanderen ontvang je enkel de Vlaamse zenders via de nieuwe standaard DVB_T2, dat moet via Antenne TV een onderdeel van TV Vlaanderen , kost 9.95 € / per maand.
Wat betreft binnen antenne, veel hangt af van je locatie, zit je dicht tegen een zendmast, dan zal je daarmee wel ontvangst hebben. We spreken hier over digitale tv ontvangst, bij een beetje ontvangst zal het zaakje niet werken, er moet echt een sterk signaal ontvangen worden. Om die reden zit er meestal in die binnen antenne nog een versterker.
In de meeste gevallen dien je een buiten antenne op te hangen, hetzelfde principe als vroeger op het dak of op zolder.
Afhankelijk van de locatie kan je daarmee ook buitenlandse zenders ontvangen, ik meen dat Franse en Duitse gratis zijn.
Helaas zijn de zenders niet zo sterk als vroeger, we spreken hier over een reikwijdte van +/- 80 Km (o.v) en daarbuiten is er geen ontvangst meer.
The key to happiness
Stay away from idiots

fendtje
Lid geworden op: 26 aug 2010, 17:30

01 feb 2021, 17:51

Toby schreef:
01 jan 2021, 06:50
Zijn er forumleden die positieve of negatieve ervaringen hebben met een binnenantenne voor een moderne televisie ? Die antennes worden links en rechts gepropageerd als "wondermiddel" bij uitstek om gratis tientallen zenders te bekijken. Toch heb ik mijn bedenkingen bij dit soort spullen. Terecht of niet ? :|
Hangt allemaal van woonplaats af.
De beste plaats is nog altijd een simpele buiten antenne ( rond ding).
Dab + ontvangst is eigenlijk het eerst dat u moet proberen , lukt dat goed , gaat tv geen probleem zijn.
En die Dab+ ontvanger liefst ene met ingebouwde signaal rate die aanwezig is.
Laptop Toshiba, terug de flybox, Ci+ telenet, Sat via protek 9920lx.
Philips Android tv's als kijkkastjes.
Mobile Viking voor mobiel internet + bellen

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

02 mei 2021, 06:14

Nogal laattijdig, maar andere problemen verhinderden me om vlugger te reageren, maar hiermee dank aan alle tipgevers. Eens te meer lijken de beloften die de verkopers doen, mooier dan de realiteit. :( :wink:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !