mini dvd overbrengen naar nero programma

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

sport
Lid geworden op: 02 feb 2007, 16:57
Locatie: kuurne

05 jan 2021, 12:07

Beste,het zal en moeilijke uitleg worden omdat ikzelf niet goed ben in dergelijke zaken maar zal het zo goed als mogelijk uitleggen.Mini dvd die ik in mijn sony camera heb geplaatst en een video erop heb genomen.Ik wens de opgenomen video over te brengen naar nero bewerkings programma maar kan slechts 1 gedeelte overbrengen de rest die nog op de schijf staat lukt niet.Ik krijg het volgende DVD RTAV met bestanden vr.mangr.bup vr.mangr. ifo en vr. movie.vro.Heb vr.mangr.ifo geconverteerd naar avi en ingebracht in nero maar zie slechts 1 minuut van de 23.Als ik de mini dvd afspeel op mijn pc lukt het wel om de volledige video te zien.Hoop dat iemand er toch iets van begrijpt en mij kan helpen .Bedankt voor de hulp

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

06 jan 2021, 09:47

Mini DVD eerst proberen af te spelen met VLC-player (kun je gratis downloaden). Als dat lukt, dan met VLC player de DVD capteren.

sport
Lid geworden op: 02 feb 2007, 16:57
Locatie: kuurne

06 jan 2021, 16:56

Mijnheer,
Bedankt voor de reactie ,zoals U wellicht gelezen hebt ben ik een echte kluns in die wereld wil U mij dan wat uitleg sturen wat U bedoeld met dvd capteren( heb ondertussen programma gedownload)

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

07 jan 2021, 08:49

Capteren is het uitlezen van een toestel of in jouw geval een DVD, en het opslaan ervan in een bestand. Capteren zit ergens in de menus van VLC.

sport
Lid geworden op: 02 feb 2007, 16:57
Locatie: kuurne

07 jan 2021, 12:22

Mijnheer,
Sorry hoor maar wilt U mij uitleggen hoe het moet?
BEDANKT

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

08 jan 2021, 10:00

CD inbrengen
Als er iets anders opent dat VLC player, dit afsluiten.
VLC Player starten. Als die onmiddelijk begint af te spelen, dat stoppen door onderaan het venster op de || te drukken.
Menu "Media - Converteren/Opslaan"
Kies tab "Schijf" en kies daar Audio-CD
Klik onderaan op het pijltje naast de knop "Converteren/opslaan" en kies voor Converteren
In het nieuwe venster kies onderaan het bestand waar je de audio wil opslaan, klik "Start en heb geduld tot het gedaan is.

sport
Lid geworden op: 02 feb 2007, 16:57
Locatie: kuurne

08 jan 2021, 11:50

Bedankt voor de info probeer het uit

sport
Lid geworden op: 02 feb 2007, 16:57
Locatie: kuurne

08 jan 2021, 18:14

Mijnheer,
Denk dat het niet gaat lukken als ik na Uw procedure die map wil inbrengen in nero om film te bewerken gaat dat niet en hoe komt het dat in tab schijf ik audio cd moet klikken het is toch een film?In ieder geval zeer bedankt om te helpen moest U nog een andere procedure kennen laat het mij a.u.b weten
Mvg.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

09 jan 2021, 09:34

Sorry, ik was jou met iemand anders aan het verwarren. Je moet bij "Schijf" DVD aanklikken (staat waarschijnlijk al aan). Als het gedaan is (en dat zal even duren) moet je op de plaats die in de laatste stap hebt aangeduid, het mp4 bestand vinden. Daar zou Nero toch moeten mee overweg kunnen, denk ik zo.

sport
Lid geworden op: 02 feb 2007, 16:57
Locatie: kuurne

09 jan 2021, 10:39

Krijg volgende mededeling vlc kan dvd simple ///F: niet openen

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

09 jan 2021, 16:51

Je moet niet Schijf -> Dvd aanklikken maar Bestand -> +Toevoegen en dan naar het bestand vr.movie.vro gaan (op uw dvd?), bestand selecteren en Ok klikken.

Info betreffende de bestanden op uw dvd:
vr.mangr.ifo ... is een index bestand
vr.mangr.bup ... is een backup van vr.mangr.ifo
vr.movie.vro ... is de eigenlijke film

sport
Lid geworden op: 02 feb 2007, 16:57
Locatie: kuurne

09 jan 2021, 17:40

Mijnheer,
Denk dat het niet lukt kan zelf dvd niet op vlc afspelen de manier die U opgaf lukt niet geeft telkens fout.
Bedankt om mij te helpen

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

10 jan 2021, 09:16

hovel schreef:
09 jan 2021, 16:51
Je moet niet Schijf -> Dvd aanklikken maar Bestand -> +Toevoegen en dan naar het bestand vr.movie.vro gaan (op uw dvd?), bestand selecteren en Ok klikken.

Info betreffende de bestanden op uw dvd:
vr.mangr.ifo ... is een index bestand
vr.mangr.bup ... is een backup van vr.mangr.ifo
vr.movie.vro ... is de eigenlijke film
Dat is niet hetzelfde: jij pikt er één bestand uit. maar als dat een video is met een menu en verschillende bestanden, dan moet je dat voor elk bestand apart doen. Op mijn manier neem je een hele DVD op.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

10 jan 2021, 12:27

sport schreef:
09 jan 2021, 10:39
Krijg volgende mededeling vlc kan dvd simple ///F: niet openen
Uw dvd zit toch in station F: ?

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

10 jan 2021, 18:07

hviaene schreef:
10 jan 2021, 09:16
hovel schreef:
09 jan 2021, 16:51
Je moet niet Schijf -> Dvd aanklikken maar Bestand -> +Toevoegen en dan naar het bestand vr.movie.vro gaan (op uw dvd?), bestand selecteren en Ok klikken.

Info betreffende de bestanden op uw dvd:
vr.mangr.ifo ... is een index bestand
vr.mangr.bup ... is een backup van vr.mangr.ifo
vr.movie.vro ... is de eigenlijke film
Dat is niet hetzelfde: jij pikt er één bestand uit. maar als dat een video is met een menu en verschillende bestanden, dan moet je dat voor elk bestand apart doen. Op mijn manier neem je een hele DVD op.
Ik ben geen expert in video maar ik weet het volgende:
Ik denk dat u het hebt over het DVD-Video formaat, daar heb je meerdere bestanden.
In dit geval gaat het over het DVD-VR formaat. Alle opnames staan in één bestand vr.movie.vro. Als er meerdere opnames zijn dan bevat bestand vr.mangr.ifo de informatie van elke opname, locatie binnen het vro bestand, etc...

Ik heb zojuist als test een mp4 filmpje hernoemd naar vr.movie.vro en dit geconverteerd met VLC naar vr.moviexxx.mp4. Met succes. Het geconverteerde bestand speelt normaal af.

Ik heb zowel de optie Converteren als de optie Stream getest. beide leveren een bruikbare mp4 film van de zelfde grootte.