Orange, analoge tv stopt.-opgelost

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

renzo
Lid geworden op: 25 jan 2003, 06:39

21 apr 2021, 08:19

Bij opstarten tv komt er een band bovenaan het scherm , orange stopt met analoge tv, vervolgens, HDMI? geen signaal, de tv is wel aangesloten met een digibox. Kan dit in de instellingen zitten van de tv? Voor de duidelijkheid het was niet bij mij thuis maar op bezoek bij oudere mensen.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

21 apr 2021, 09:05

ik ken het niet echt van die orange
maar in de tv instellingen kan je inderdaad zetten vanwaar het signaal moet komen
bv. hdmi , sattteliet, analoog , kabel , enz.
maar evengoed zou het aan dat orange digibox kunnen liggen (maar denk het niet)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

21 apr 2021, 11:39

Het analoog signaal herken je aan het mozaïek kanaal.
Moest het lukken om op de TV een andere bron aan te duiden, die wel digitaal is, zal dat verzamelkanaal verdwenen zijn.

HDMI? geen signaal als dit zo op het scherm komt kan je best even navragen bij Orange.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

21 apr 2021, 23:17

Daar ze een decoder van Orange hebben is er geen probleem. Je kan dan enkel nog via de Orange decoder TV kijken.
Om tv te kijken moet de Decoder ingeschakeld zijn en de TV op de juiste HDMI ingang staan. Voor de bediening werkt ge dan wel met de 2 afstandsbedieningen.

HDMI geen signaal : betekent dat de decoder niet ingeschakeld is of dat ge op de TV niet de juiste HDMI ingang kiest.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

renzo
Lid geworden op: 25 jan 2003, 06:39

22 apr 2021, 08:06

Gisteren naar de instellingen gekeken, stond goed op hdmi. Digibox meer zichtbaar gemaakt ,stond op een redelijke slechte manier achter tv, bleek een digibox van telenet te zijn. Na wat zoeken en na melding geen signaal, op de digibox zelf met de toetsen van de klank kreeg je normaal beeld, en kon je op een normale manier verder met de afstandsbediening. Vermoeden dat de digibox stuk was, Met telenet service gebeld en bevestiging digibox best inruilen.
Raadsel is, hoe kwam die tekst van Orange op het scherm met een telenet abo.
Die mensen wisten niet (89jaar) of ze bij telenet of orange een abo hadden.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

22 apr 2021, 08:37

Als Orange de "Telenet-kabel" gebruikt voor zijn TV abonnement, dan is alles perfekt logisch. Telenet stopt het analoog signaal, dan kan Orange niet anders doen dan volgen.

renzo
Lid geworden op: 25 jan 2003, 06:39

23 apr 2021, 16:11

Nieuwe telenet digibox geplaatst , ging vrij vlot is ook simpel. Blijkt nu toch zeker dat die mensen geen abo bij Orange hadden, en toch die melding.
Je wil wel helpen, maar die melding zorgde echt wel voor verwarring, zeker als je van die zaken niet echt goed op de hoogte bent. Hartelijk dank voor de inbreng.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

23 apr 2021, 20:53

Telenet en Orange
Orange koopt zendtijd bij Telenet, maar met beperkingen
Zelf heb ik twee tv met Telenet box. Maar 1 tv is ook analoog ik wacht 04/05 af om te zien of ik nog analoog kan kijken naar nieuws enzo. Anders sluit ik de andere tv over opdigibox
Slechts een vermelding ,Orange is afhankelijk van Telenet en die beslissen wat er in de. Toekomst staat er te gebeuren . Maar betalen zullen we wel moeten.