Digitale TV vanaf 1 juni 2021

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

05 aug 2021, 16:50

In principe moet u niet wachten op een bericht.De eerste krantenknipsels hebben gemeld dat analoog overal gestopt was . ( ik heb ook nooit geen bericht ontvangen) Maar u kan dat toch uittesten.
Schakel die TV aan en kijk wat voor melding erop staat.
Succes.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

05 aug 2021, 17:13

Is niet zo Paul, ik kijk elke dag nog analoog, zo een twintig zenders

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

05 aug 2021, 17:23

Prima!
Wacht dan af wanneer het signaal wegvalt, en gebruik dan de handleiding vanTelenet.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

05 aug 2021, 19:52

Dat zal de beste oplossing zijn waarschijnlijk.
Bedankt om mee te denken. :wink:

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

21 dec 2021, 11:37

Ik kijk nu al een tijdje digitaal via dat compacte signaal.
Nu mocht ik 3 à 4 maal ondervinden, dat, als ik de tv aanschakel, wel beeld krijg, maar geen klank. Vervelend uiteraard.
Ik heb dan de tv uitgeschakeld, even gewacht, weer aan; geen resultaat.
Dan via de verlengkabel de stroom helemaal onderbroken, en tv weer aangezet. Dan was het in orde.
Is de oorzaak dat compacte signaal? (Is een nieuwe tv, Samsung)

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

21 dec 2021, 17:19

Reini schreef:
21 dec 2021, 11:37
Ik kijk nu al een tijdje digitaal via dat compacte signaal.
Nu mocht ik 3 à 4 maal ondervinden, dat, als ik de tv aanschakel, wel beeld krijg, maar geen klank. Vervelend uiteraard.
Ik heb dan de tv uitgeschakeld, even gewacht, weer aan; geen resultaat.
Dan via de verlengkabel de stroom helemaal onderbroken, en tv weer aangezet. Dan was het in orde.
Is de oorzaak dat compacte signaal? (Is een nieuwe tv, Samsung)
Reini je geeft wel weinig info hé,
Welke provider?
Welke type decoder?

Even ter info:
Mijn decoder V5 van proximus heeft soms ook dit probleem,
Je zet hem op en beeld maar geen klank.
Mijn oplossing was
Decoder terug afzetten en terug opzetten en het was in orde

Ik bedoel niet de stekker uit het stopcontact trekken hé
Gewoon op en af zetten

Anders uw vraag eens stellen op het proximus forum als je bij proximus bent
https://nl.forum.proximus.be/
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

21 dec 2021, 17:36

Bij compact signaal heb je geen decoder nodig.
Dus kan ik die niet uitzetten.
Provider is Telenet.
Ik had misschien succes door ja, de stekker uit te schakelen. Gewoon tv af en aan te zetten gaf geen resultaat. Gebeurt af en toe maar.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

22 dec 2021, 08:19

Piep anders of vraag het hier eens

https://telenet.gebruikers-groep.be/forum/index.php
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol: