geen geluid van geïmporteerde vakantiefilm (2019)

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

28 jul 2021, 17:20

Hallo,
Ben nog steeds aan 't leren werken (sukkelen) met Magix video deluxe 2015 premium. Heeft wel enkele jaren stil gelegen. Een geïmporteerde vakantiefilm (van 2019), waar ik nog wou aan verder doen, is zijn geluid kwijt. Ik herinner mij een bericht gekregen te hebben bij het openen van Magix 2015, dat er iets was met de audio. Maar zonder er veel argwaan in te hebben liet ik toch maar eens een opname passeren met een trein en inderdaad, ......... zonder geluid. Ben dan eens gaan snuisteren in dat mengpaneel, maar niet direct een oplossing gevonden. Heb de ganse film (28 min.) gedeletet en terug heropgenomen. En terug geen geluid. Wat is de oorzaak ?
Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

29 jul 2021, 08:54

Is er wel geluid als je die film afspeelt met iets anders (VLCplayer bijv.)?

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

29 jul 2021, 16:32

Er is geluid als ik het bekijk en beluister vanop mijn Sony Camera AVCHD HDR-CX250. Er is namelijk een opname aan een spoorwegovergang en er komt juist een trein, .......... met serieus geluid. Dus vanop de camera, wel te verstaan. Met VLCplayer heb ik het nog niet geprobeerd. Ik zou zelfs niet weten hoe ik dat moet doen. Ik speel mijn DVD's wel af via VLC-mediaplayer. Ik wil die film nog wat van tekst voorzien en dan op een USB-stick zetten.
Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

30 jul 2021, 08:53

Als je de film wil bewerken, dan heb je toch een of ander video bestand op je PC staan. Ga in de Windows Verkenner naar dat bestand, klik rechts erop, kies openen met ...., en kies daar VLCplayer.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

30 jul 2021, 17:50

hviaene,
ik bewerk mijn vakantiefilmpjes met Magix Video Deluxe 2015 Premium. Als ik naar Windows Verkenner ga zie ik het volgende (ik moet het in 2 keer meegeven) :

Afbeelding

Afbeelding

Dus, naar welk bestand moet ik gaan ? Ik denk dat mijn Verkenner er niet zo uitziet zoals de uwe.
Dit wordt ingewikkeld.
Joerky
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

31 jul 2021, 10:17

Hm, er is al "geknoeid" in die PC, want normaal gezien moet daar een map "Video's" staan, waar al je videomateriaal zou moeten komen. Die blauwe items zijn allicht al de bestanden die Videomagix gebruikt. Maar ik kan zo niet zien of dat de projektbestanden zijn of videoclips. Krijg je die afzonderlijk open met VLCplayer??
Ik denk dat je eens in de instellingen van VideoMagix moet gaan neuzen waar de video bestanden bewaard worden.
Noot: ik zie ook twee mappen "Documenten" waarvan ik vermoed dat de tweede een verwijzing (link) is naar de eerste. Dat is ook gevolg van een manipulatiefout.
Ken je in je gemeente iemand die aan senioren les geeft over PC/internet??? Ik denk dat je die persoon eens je PC moet laten herorganizeren, want ik vermoed dat er nog rare dingen zijn.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

31 jul 2021, 12:20

Wat u hier van verkenner laat zien is de (virtuele) map “Snelle toegang”.
Hier worden de recent gebruikte mappen en bestanden getoond. Dit is niet de normale mappen structuur.

De echte mappen structuur vind je onder “Deze pc”.

Hviaene: de tweede documenten map daar staat een wolkje bij. Dat zal een map in de cloud zijn.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

31 jul 2021, 16:00

Om te antwoorden op de vraag van hviaene : ik kan die filmpjes niet openen met VLCplayer. Markeert een fout. Ik ken niemand die les geeft aan senioren ivm PC/internet. In mijn buurt woont wel een gepensioneerde IT-er die lid is van onze goochelclub Vilvoorde. Maar ik durf dat daar niet aan vragen, kwestie van niet te willen profiteren. En trouwens, heb ooit al eens iets gevraagd en dan gaat het van, ...... ge drukt hier, dan daar en dan gaat ge naar ginder en ......... Ik wacht wel op een mogelijkheid, dat stad Vilvoorde eens lessen voorziet.
Hovel : nu je het zegt : inderdaad de verkenner geeft "snelle toegang" aan. Ik probeer zò hoe het anders kan (via deze pc). Ik herinner mij een antwoord van "verhaegen" : niet zoeken via "snelle toegang" en zie, ........... ja, was ik vergeten.
Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

31 jul 2021, 16:23

hviaene,
Via "deze pc", kan ik een filmpje wel afspelen met VLCplayer, mèt geluid. Maar ik moet toch een bewerking kunnen uitvoeren via mijn Magix-programma ?
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

31 jul 2021, 16:56

In "deze pc" staat dus mijn "video's"-map. Maar de opgenomen filmpjes van de verschillende dagen staan niet achter mekaar. Nog zoiets :


Afbeelding

Mijn bekommernis is : met het Magix-filmbewerkingsprogramma kunnen werken. En dat zal nog wel even duren. Het feit (of moet ik zeggen : de "merde") is, dat ik dat maar 1 keer per jaar nodig heb en wat je juist geleerd hebt, ben je tegen volgend jaar alweer vergeten. Bedankt jongens (of meisjes) voor jullie antwoorden.
Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

01 aug 2021, 09:11

Als je geluid hebt met VLCplayer, dan is er iets met je instellingen/gebruik van Videomagix,maar daarbij kan ik je niet helpen, ik gebruik dat niet.
Wat betreft de volgorde van die mappen: de Verkenner sorteert eigenlijk altijd alfabetisch. Als je dan een datum als naam wil gebruiken dan moet je die schrijven als JJJJ-MM-DD, dan is de sortering altijd juist.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

01 aug 2021, 14:55

Dank je hviaene. Ik probeer eens de instellingen van Magix te bekijken. Een paar maanden geleden, heb ik wel eens een filmpje opgenomen vanuit mijn tuin (een paar minuten maar). Dat in Magix gezet en daar is wel geluid bij. Dus, ik begrijp 't één en 't ander niet. Ik zie wel.
Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

06 aug 2021, 12:39

Ben eens gaan zoeken op Google naar “problemen met geluid bij Video Deluxe van Magix 2015.” Blijkbaar zijn die problemen vergelijkbaar met de Magix van 2018. Iemand kreeg het probleem na een Windows 10 update (2018). Het programma verwijderen en terug herinstalleren zou een oplossing kunnen zijn, maar bij iemand die het probeerde lukte het niet. ’t Schijnt dat het probleem bij Magix zelf gekend is, doch dat vanuit die hoek geen oplossing komt. Tot een moderator van een forum schreef dat hij zelf een oplossing gevonden had en het filmpje op Youtube gezet heeft. Begrijp ik niks van want die cursor schuift van li. naar re. in 58 sec. Heb ondertussen VideoPad Videobewerker (gratis) gedownload, maar daar vind ge dan niet direct een Nederlandstalige handleiding van. Zo, …….. op deze manier kon ik nog even mijn frustratie kwijt.
Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.