TV - Beeld en Geluid perikelen

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

19 sep 2021, 17:08

Besten,
Sedert enkele weken heb ik het volgende voor met TV ontvangsten :

TOESTELLEN :
• Telenet digicorder : staat in de living.
• TV 2 : staat in de logeerkamer achteraan appartement = op 10 meter van digicorder.
• Zendtoestel : Marmitec GigaVieuw 821 = draadloos.

MOEILIJKHEID : ALGEMEEN :
• Het hieronder vermelde begint steeds ’s morgens bij het alles aanzetten.
• Maar ook in de loop van de dag of midden een uitzending, op gelijk welke post.

 Geluid :
o Er verschijnt een lichte “brom”, zowel in de spraak als in de muziek.
o Dit gaat ook gepaard met “stotteren” : vb : “vader” = “va a ddd e er”
 Beeld :
o Tegelijkertijd verschijnen er kleine gekleurde “blokjes” over geheel het scherm of over een deel van het scherm, zodat het beeld volledig vervormd wordt.
o Soms verdwijnt het beeld en is het volledige scherm gevuld met een grijze achtergrond en volledig met zwarte stipjes.
o Enkele seconden erna wordt het scherm zwart.
 UITGEVOERD :
o Alle verbindingen verbroken en enkele minuten gewacht.
o Dan terug alles aangelegd in de goeie volgorde zoals voorgeschreven door Marmitec.
o Soms lukt het en is alles “gewoon normaal”.
o Soms dien ik 2 à 3 x dit alles te herhalen.

MOEILIJKHEID : TUSSENDOOR :
• Ofwel valt het beeld uit en heb ik geluid.
• Ofwel valt het geluid uit en heb ik beeld.
• Uitgevoerd :
o verbinding met digicorder uitgelegd – enkele minuten gewacht – terug aan.

Besten,
Wat zou de reden hiervoor kunnen zijn ?
Flamingo 8O :oops:
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

20 sep 2021, 10:25

Poeh, dat wordt een beetje gissen.
1. Ik zet nooit de digicorder en/of router volledig zonder stroom tenzij ik de router echt volledig wil resetten. Reden geldt vooral voor de digicorder: ook die kan van je provider (Telenet, Proximus e.d.) updates binnenkrijgen). Als je de spanning afzet, gaat dat natuurlijk niet en gebeurt er een hoop kommunikatie als je de spanning terug inschakelt.
2. Hoe oud is die Marmitec??? Uit wat je schrijft, krijg ik de indruk dat die zijn beste tijd gehad heeft.