TV en WIFI

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

de fé
Lid geworden op: 27 dec 2020, 12:22

03 nov 2021, 00:37

ik heb problemen met mijn bbox 3. het wifi lampje verandert regelmatig van blauw naar rood.
dit probleem bezorgd me nu en dan problemen met tv. ik heb meerdere aanroepen gedaan bij proximus maar niemand kon mij een serieuze uitleg geven.
wie kan mij helpen?.
dank bij voorbaat.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

03 nov 2021, 06:05

Waarschijnlijk zit je met een ip conflict één of ander toestel die bv op een zelfde vast ip ingesteld staat als deze die toegekend worden door de DHP van de bbox aan andere toestellen die niet op een vast ip staan. Door zoveel mogelijk toestellen hun wifi uit te zetten en dan één voor één terug te verbinden kunt je dit eventueel detecteren.
Anders eerst eens proberen door de bbox 5 seconden zijn stroom te onderbreken en dan na heropstarten zien of het probleem zich nog voordoet.

Of nog eventueel een reset van de bbox uit te proberen
zie hiervoor hier
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... ellen.html

Mebo870
Lid geworden op: 22 mei 2005, 13:11
Locatie: Laarne

07 nov 2021, 21:42

Heb je toestellen die bekabeld aangesloten zitten op je router? Zo ja controleer die dan of daarop de Wi-Fi niet per ongeluk is geactiveerd, op die manier riskeert men in een loop terecht te komen.
The key to happiness
Stay away from idiots

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

09 nov 2021, 06:44

Achteraan op TV staan meerder HDMI stekkers.
In mijn geval is 1 ervan aangesloten op een (extra) geluidsbox.
En de tweede is de aansluiting van mijn Digicorder.

Ps.: Dat in cirkels draaien heb ik ooit gehad, doordat onderaan de TELENET-box
de router op een foute aansluiting was ingeplugd..
..

H.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

09 nov 2021, 11:53

Hobo,

Bbox3 = Proximus.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet