DVD kopiëren

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

07 jan 2023, 09:59

Hello Seniorennetters, mijn schoonbroer zaliger was een verwoed filmer, vele gelegenheden werden dan ook met behulp van zijn 8 mm filmtoestel vastgelegd.

Bij de opkomst van de "huiscomputers" heeft hij verschillende filmpjes laten digitaliseren op een DVD.

Ik beschik over zo een DVD die ik zou willen kopiëren.

Als ik met Windows11 en VLC (de app), en daar via MEDIA op die DVD ga kijken, dan zie ik daar twee bestanden, namelijk AUDIO_TS en VIDEO_TS, VIDEO_TS deze laatste is leeg daar er bij de opname met de camera geen audio was, maar door te klikken op VIDEO_TS krijg ik op mijn scherm het volgende te zien:

Afbeelding

Dus in feite een mogelijkheid om verschillende filmpjes te vertonen.

Met de verkenner zie ik volgende folders

Afbeelding

En zo verder tot VTS_07 …

Kan iemand mij goede raad geven waarvoor dank, en sorry voor de lange uitleg maar ik denk niet dat het korter mogelijk zou zijn, het zal nu al moeilijk genoeg zijn.

Groetjes

Danny
Bijlagen
image.png
image.png (486.49 KiB) 456 keer bekeken
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

07 jan 2023, 13:26

Vermoedelijk staat er geen copierbeveiliging op en kan je die gewoon copieren.
Kan je VOB files gewoon afspelen op uw PC? Indien ja dan kan je die ook gewoon op je HD of een USBstick zetten en afspelen. Je kan die dan ook een andere naam geven die iets meer zegt over de inhoud.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

07 jan 2023, 15:57

Janneke, bedankt voor jouw antwoord. op mijn PC kan ik de ganse inhoud van die DVD zien, beginnend met dat eerste beeld dat ik daar laten zien heb. Ik klik dan gewoon op ieder onderdeel van dat "menu" en zie dan ieder onderdeel afzonderlijk.

Ik denk niet dat daar een kopieer beveiliging op staat, dus als ik je goed begrijp kan die DVD gewoon met een kopieer app (welke??)gekopieerd worden.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

08 jan 2023, 08:24

Danny. schreef:
07 jan 2023, 15:57
Janneke, bedankt voor jouw antwoord. op mijn PC kan ik de ganse inhoud van die DVD zien, beginnend met dat eerste beeld dat ik daar laten zien heb. Ik klik dan gewoon op ieder onderdeel van dat "menu" en zie dan ieder onderdeel afzonderlijk.

Ik denk niet dat daar een kopieer beveiliging op staat, dus als ik je goed begrijp kan die DVD gewoon met een kopieer app (welke??)gekopieerd worden.

Groetjes

Danny
Daar heb je geen app voor nodig,
gewoon op uw muizeke rechts klikken,
druk op kopiëren
ga naar de map waar je een kopie op wenst (vb; USB stick)
klik rechts en plakken
zo simpel is dat.
naargelang grootte bestand kan dit wel effe duren.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

08 jan 2023, 10:10

Benq, ook jij bent bedankt voor dit antwoord.

Sorry, hoe ik bestanden moet kopiëren was voor mij wel duidelijk, maar hier gaat het over een DVD die ik zou willen kopiëren, en ik heb maar één CD/DVD toestel, bovendien is dit nog een uitwendig daar op mijn All-In-One toestel geen dergelijke mogelijkheid aanwezig is.

Maar toch bedankt en groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

08 jan 2023, 10:54

Hey Paul, ook bedankt voor jouw antwoord, ziet er interessant uit, maar nu heb ik eventjes geen goesting meer (mijne kop staat vol met van alle mogelijkheden) om deze mogelijkheid uit te testen, zal voor later zijn, sorry.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

08 jan 2023, 16:13

Hello de helpers, er is mogelijk een misverstand (vraag slecht geformuleerd waarschijnlijk)

Wat ik wil is niet een DVD kopiëren maar dupliceren, veel van de aangegeven mogelijkheden kopiëren de inhoud van een DVD naar de PC.

Sorry voor het misverstand.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

08 jan 2023, 17:15

Om te dupliceren heb je een DVD brander nodig ...

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

09 jan 2023, 09:59

Het antwoord van benq was OK: kopieer alle bestanden van de DVD (dus niet afspelen!!) naar een lege map in je Verkenner (maak er een nieuwe) en steek dan een blanko DVD is je DVD toestel en kopieer de INHOUD van die map (niet de map zelf) naar de DVD. Allemaal vanuit de Verkenner.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

10 jan 2023, 07:57

Lieve helpers, door iemand van erfgenamen werd mij verboden uit die DVD ook maar iets te verspreiden.

Zodoende, sorry voor jullie "verloren" tijd.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

10 jan 2023, 08:13

Danny. schreef:
10 jan 2023, 07:57
Lieve helpers, door iemand van erfgenamen werd mij verboden uit die DVD ook maar iets te verspreiden.

Zodoende, sorry voor jullie "verloren" tijd.

Groetjes

Danny
Dat snap ik, maar als het voor eigen gebruik is waarom niet?
Je moet dat ook niet aan de grote klok hangen.

Gewoon kopiëren naar HDD en dan op een dvd branden voor eigen gebruik, reserve

En verloren tijd is dat niet hé Danny, iedereen kan daar iets uit bijleren.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

10 jan 2023, 09:30

Benq, het gevolg van de verschillende pogingen die DVD te kopiëren (die kopietjes waren bedoeld om aan derden te geven) is dat er op mijn SSD daarvan "sporen" te vinden zijn, maar mijn uiteindelijke bedoeling was van daarvan enkele beelden te gebruiken om die op Facebook te zetten alwaar er een groep bestaat met "beelden uit vervlogen tijd" die door ouder bewoners van een bepaald dorp zeer geapprecieerd worden om te zien hoe het er vroeger (een 50tal jaren geleden) uitzag, spijtig ...

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

10 jan 2023, 10:00

Beste Danny... ik heb uw verhaal gelezen en ieder z'n meug natuurlijk.

Ik bespaar u alle ervaringen die ikzelf opdeed tijdens mijn vitalere jaren en ettelijke reizen.
Aanvankelijk leed ik aan kopieergedrag t.o.v. de groepjes, die ik tijdens lokale uitstappen vervoegde.
Zoals velen, met één oog dicht en het andere open, om daarmee door de zoeklens van het fototoestel
of de minicamera te kijken.
Eén man bleef altijd achteraan en hij had z'n vrouw beloofd een hele reportage mee te brengen.

Maar... ikzelf realiseerde me relatief snel, dat de thuisblijvers hun eigen besognes hadden én vaak uit beleefdheid even fingeerden dat ze interesse hadden.

Om af te sluiten...nu ik echt een vergrijsde senior ben geworden en heel wat anderen heb uitgezwaaid naar het nirwana, dringt sterk door dat hetgeen men heeft vergaard voor anderen,
vaak een andere waarde bezit.

Dus zie ik nu al hoe mijn volle kast met fotoalbums en andere herinneringen,
naar het containerpark zal afgevoerd worden.

H.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

10 jan 2023, 10:23

Bedankt Hobo, en zou mijn schoonbroer nog in leven zijn en hem goed kennende zou het heel wat anders zijn, maar ja ..

En ter info, over dat grijzende, ik ben bouwjaar 35 ...

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender