Vidoe camera met firewire

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

23 jun 2023, 01:21

Ik bezit een semi pro HD Sony video camera met een firewire uitgang.

Daar er geen enkele laptop met firewire ingang meer bestaat heb ik een probleem.

Mijn toren pc met firewire ingang is niet meer compatibel met de huidige Windows, (zelfs de nieuwe software is niet met meer compatibel met de sotware op deze oude computer en het OS van deze computer werkt niet meer naar behoren; zodus is dit geen optie.

Nu is mijn vraag:

Er zijn externe hard drive/disks met een firewire aansluiting, is het mogelijk om de videofilms direct op deze hard drive/disk te transfereren(eventueel met een software)

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

23 jun 2023, 15:04

Een direkte verbinding camera -externe HD zal, vrees ik niets doen. Je hebt een computer nodig , maar daar zit hem juist je probleem.
Maar ik denk dat er firewire - USB connectors bestaan die je probleem moeten kunnen vooruithelpen.
En ik kan het niet laten: als op je toren toch geen geldige Win meer draait, installeer er dan een Linux op. Op mijn Mageia 8 Linux zit nog altijd de nodige SW om met firewire te werken. En mij Epson 2400 Photo scanner van 2005 werkt er ook nog altijd op. Voorwaarde is wel geheugen: 4Gb is het minimum, met 2Mb zal het ook nog wel draaien, maar video zal ellendig lang duren, 8Mb is komfortabel.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

03 jul 2023, 20:30

hviaene schreef:
23 jun 2023, 15:04
Een direkte verbinding camera -externe HD zal, vrees ik niets doen. Je hebt een computer nodig , maar daar zit hem juist je probleem.
Maar ik denk dat er firewire - USB connectors bestaan die je probleem moeten kunnen vooruithelpen.
En ik kan het niet laten: als op je toren toch geen geldige Win meer draait, installeer er dan een Linux op. Op mijn Mageia 8 Linux zit nog altijd de nodige SW om met firewire te werken. En mij Epson 2400 Photo scanner van 2005 werkt er ook nog altijd op. Voorwaarde is wel geheugen: 4Gb is het minimum, met 2Mb zal het ook nog wel draaien, maar video zal ellendig lang duren, 8Mb is komfortabel.
Ik heb een geldige Windows en ook een geldige Win Professional en ik denk dat ik zelfs nog en geldige Win Vista Prof(nog nooit uit de verpakking gehaald) heb liggen in en doos.
Ik moet eerst zien dat die toren nog kan hersteld worden, ik denk dat de processor stuk is.

Ik denk dat je bedoeld 8GB ipv 8Mb