Probleem met afspelen DVD-videoschijf

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

Becausj
Lid geworden op: 23 nov 2023, 09:47

23 nov 2023, 10:00

Hallo, tot voor kort maakte ik altijd fotomontages met het softwareprogramma Photodex. Jammer genoeg bestaat dat sinds een paar jaar niet meer. Ik ben overgestapt naar NCH PHOTOSTAGE, een programma dat sterk lijkt op dat van Photodex. Ik kocht een gelicentieerde versie van dat programma en maakte een eerste montage. Nu stel ik vast dat na het exporteren van de montage naar een DVD-video schijf, ik die niet kan afspelen op mijn DVD-speler. Dat Sony-apparaat is nochtans helemaal in orde, want het speelt probleemloos oudere schijfjes. De fotomontage is gefinaliseerd, dus dat kan het probleem niet zijn. En ik kan moeiteloos het schijfje afspelen op mijn pc. De montage werd weggeschreven als een MP4-bestand, wat door mijn DVD-speler ondersteund wordt.
Vraag : heeft iemand ervaring met PHOTOSTAGE? Maakte iemand hetzelfde probleem ook al mee, en hoe raakte het opgelost? Alvast bedankt.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 nov 2023, 11:37

Vroeger gebeurde dat wel meer dat een DVD speler soms problemen gaf en dat omwille van de "landcode".