Droedels
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
De tip brengt me hopelijk op het juiste spoor. Ik kon die oplossing totaal niet afleiden uit die "getekende mannetjes"
Die tekeningen zijn dan doodles , gemaakt tijdens een vervelende les of vergadering, en met die zak erbij en fonetisch uitgesproken, krijg je dan :
DOEDELZAK ?
Die tekeningen zijn dan doodles , gemaakt tijdens een vervelende les of vergadering, en met die zak erbij en fonetisch uitgesproken, krijg je dan :
DOEDELZAK ?
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Mijn spelersdoel is bereikt, het was tweevoudig: ik wilde het begrip "doedel" beter bekend maken onder de spelers op Sennet en tegelijk ergens een mogelijk verband aanduiden tussen doedel en "droedel" . ???
Scherp gezien van Reini.
Of droedel inderdaad verband houdt met 'doedelen' heb ik nog niet kunnen achterhalen.
In elk geval proficiat aan Reini. Voorlopig heeft ze wel geen recht op een doedelzak concerto;
Scherp gezien van Reini.
Of droedel inderdaad verband houdt met 'doedelen' heb ik nog niet kunnen achterhalen.
In elk geval proficiat aan Reini. Voorlopig heeft ze wel geen recht op een doedelzak concerto;
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Een droedel is een raadsel en een woordspel waarbij alleen letters gebruikt worden en waarbij de onderlinge positie dikwijls van belang is.
Hiernaast wordt bijvoorbeeld het woord "ver-onder-stell-in-g" uitgebeeld.
Droedels kunnen ook gebruikt worden als afkortingen in sms-taal of internetjargon, zoals "ff w88" voor effe (even) wachten.
Dat zegt wikipedia. Niemand kan ons evenwel beletten om in ons spel op sennet volgens eigen regels te spelen.
Hiernaast wordt bijvoorbeeld het woord "ver-onder-stell-in-g" uitgebeeld.
Droedels kunnen ook gebruikt worden als afkortingen in sms-taal of internetjargon, zoals "ff w88" voor effe (even) wachten.
Dat zegt wikipedia. Niemand kan ons evenwel beletten om in ons spel op sennet volgens eigen regels te spelen.
-
Dat is al een mooie combinatie lotte maar nog niet wat ik wil uitbeelden. Deze opgave bevat toch geen doedel maar wel twee alledaagse afbeeldingen zonder onbekende componenten?lotte schreef:AUTORUIT ?
auto en ruitjes op het doek