Kop en staart (2)
-
Valentijn65 - Lid geworden op: 07 feb 2012, 18:57
gootsteen
grootspreken
coach
grootspreken
coach
Kijk nou!!
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
COACH is weerom een "engels woord" hé (daar waar het hier een nederlands woordspelletje betreft).... hoe kan me daar nu mee verder ????
Sorry maar vind dit niet te doen !!
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
Klaartje schreef:COACH is weerom een "engels woord" hé (daar waar het hier een nederlands woordspelletje betreft).... hoe kan me daar nu mee verder ????
Luister Klaartje,
Het woord 'coach' is een dusdanig ingeburgerd Nederlands woord dat je het in ieder -ik herhaal!- IEDER Nederlands woordenboek kunt vinden. Nederlands is nu eenmaal een levende taal met zgn. 'leenwoorden' uit de hele wereld.
En als je echt niet verder kunt, dan wacht je toch gewoon even; er zijn genoeg mensen die staan te popelen om jouw beurt in te nemen. Nietwaar Meloentoe?
Kijk nou!!
-
coach
communistisch
vrijdenkers
communistisch
vrijdenkers
Kijk nou!!
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Valentijn !Valentijn65 schreef:Klaartje schreef:COACH is weerom een "engels woord" hé (daar waar het hier een nederlands woordspelletje betreft).... hoe kan me daar nu mee verder ????
Luister Klaartje,
Het woord 'coach' is een dusdanig ingeburgerd Nederlands woord dat je het in ieder -ik herhaal!- IEDER Nederlands woordenboek kunt vinden. Nederlands is nu eenmaal een levende taal met zgn. 'leenwoorden' uit de hele wereld.
En als je echt niet verder kunt, dan wacht je toch gewoon even; er zijn genoeg mensen die staan te popelen om jouw beurt in te nemen. Nietwaar Meloentoe?
ik vind het wel straf zulke woorden gebruiken waar je dan weer een zeldzaam "nederlands" woord kan vinden dat hier mee samengaat en inderdaad best overslaan, want dit blijft helemaal niet leuk, ga je gang man, maar niet met mij, als het zo moet gaan !
P.S. jouw reactie in het rood schrijven hoeft helemaal niet hoor !
ook al is een engels woord in het nederlands overgenomen is het niet evident.
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
-
achtervolgingswaanzin
andersdenkenden
ongelovigen!
andersdenkenden
ongelovigen!
Kijk nou!!
-