CRYPTO new style

Hier kan je allerlei spelletjes spelen op het forum: woordspelletjes, associatie spelletjes, titelsong-spelletjes, ...
Veel speelplezier!

Stan*
Lid geworden op: 08 nov 2007, 16:58

07 sep 2018, 19:21

.
M U Z I E K brengt mensen samen

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

07 sep 2018, 19:22

:roll:
Laatst gewijzigd door lotte op 07 sep 2018, 19:37, 2 keer totaal gewijzigd.

chérie
Lid geworden op: 16 apr 2008, 14:52
Locatie: provincie antwerpen

07 sep 2018, 19:31

  van Stan :  NIEMENDALLETJE?  (zegt men van een kledingstuk dat weinig om het lijf heeft)

van socrates:  WEBMANAGEMENT? (web: lange afstand, management: personeelsbeheer)
een vriend is als een ruwe diamant, alleen jij kan hem doen schitteren

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

07 sep 2018, 19:38

socrates schreef:Dit overmatige lange- afstandsfenomeen kan het personeelsbeheer lastig maken. 
HUISVESTIGINGSPROBLEEM  ?

moeilijk voor het personeel om de lange afstanden  elke dag te overbruggen
lastig maken - een probleem scheppen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

07 sep 2018, 19:48

Stan* schreef:Het sterkste medicijn tegen ellende is loslaten van dit spel Socrates, stop met mij te treiteren Ga elders spelen , jou praktijken staan me niet aan , hier in de spelletjes...
Voor zover ik weet bent U niet de eigenaar van dit spelterrein, ik mag hier spelen zoveel ik wil en heb enkel jouw stichtend voorbeeld gevolgd door in te breken in een spel dat gezellig en tot ieders tervredenheid bezig was. Als U klachten hebt richt u dan tot de moderatie liefst met betere argumenten dan uw eigendomsrecht op een forum.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

07 sep 2018, 20:09

Nu had ik de idee dat Cherie deze crypto had gestart omdat Socrates deze gewoon zou kunnen voortzetten met opgaven zonder het aantal letters te vermelden.
Zoals voordien was afgesproken, en Stan de crypto's met de (cijfers ) kon voortzetten op het oudere crypto spel.
Geef toch iedereen de ruimte !

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

07 sep 2018, 20:21

Reini schreef:Nu had ik de idee dat Cherie deze crypto had gestart omdat Socrates deze gewoon zou kunnen voortzetten met opgaven zonder het aantal letters te vermelden.
Zoals voordien was afgesproken, en Stan de crypto's met de (cijfers ) kon voortzetten op het oudere crypto spel.
Geef toch iedereen de ruimte !
Kan dit enkel maar beamen Reini  :wink:

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

07 sep 2018, 20:28

lotte schreef:
socrates schreef:Dit overmatige lange- afstandsfenomeen kan het personeelsbeheer lastig maken. 
HUISVESTIGINGSPROBLEEM  ?

moeilijk voor het personeel om de lange afstanden  elke dag te overbruggen
lastig maken - een probleem scheppen.
We zullen moeten wachten tot de mist hier weer is opgetrokken, als iemand de spelregels aan zijn laars lapt wordt spelen onmogelijk, ik neem aan dat de moderatie de orde zal willen herstellen.

Opgave;  Ja als je het louter geografisch bekijkt zou dat kunnen kloppen maar  dat zou dan toch maar gelden voor een aantal personeelsleden die ver van het bedrijf wonen. Het lastig zijn geldt in dit geval voor het hele personeelsbeheer.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

07 sep 2018, 21:34

Hopelijk blijft het hier een ontspannende bezigheid. Het is en blijft tenslotte toch maar een spel.

Wikipedia - spel

Enkele citaten:

"Een spel is een activiteit, buiten de gewone dagelijkse bezigheden, waaraan een of meer mensen - of bij uitbreiding andere diersoorten - deelnemen, als vermaak en/of om een of meer vaardigheden of talenten ten volle te benutten of te vergroten."

"Een spel wordt over het algemeen voor het plezier van de deelnemers gespeeld, hoewel een doel van het spel ook kan zijn bepaalde vaardigheden of kennis te vergroten. Kinderen spelen omdat ze het leuk vinden, maar ze leren er ook van. Over het algemeen is men het erover eens dat mensen in staat zijn puur om het plezier te spelen."


***************

Als antwoord op de opgave van socrates:

Telewerken ??

Via de computer van thuis uit werken.

tele is ver > lange afstandsfenomeen
overmatig is te
personeelsbeheer is lastig omdat er geen overzicht is op de werknemers
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

07 sep 2018, 21:55

Sita schreef:
***************

Als antwoord op de opgave van socrates:

Telewerken ??

Via de computer van thuis uit werken.

tele is ver > lange afstandsfenomeen
overmatig is te
personeelsbeheer is lastig omdat er geen overzicht is op de werknemers
Ja dit is en "up to date" visie op een mogelijke moeilijkheid bij de controle over werknemers, We zijn echter op zoek naar een probleem dat zich nu, veel meer dan vroeger, voordoet maar toch geen verband houdt met telewerken. Bij Telewerken zou het gegeven lange afstand immers totaal niet relevant zijn.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

07 sep 2018, 22:13

We kunnen het niet laten :wink:

UITBOLLEN ?

Streekgebonden woord...bollen afstanden nemen
Om rekening mee te houden bij de taakinvullingen van het personeel.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

07 sep 2018, 22:32

FILES ?

Door het oponthoud in het verkeer (dit kan allerlei oorzaken hebben ) komen vele mensen te laat op het werk, en wordt het moeilijk voor het management.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

07 sep 2018, 22:59

lotte schreef:We kunnen het niet laten :wink:

UITBOLLEN ?

Streekgebonden woord...bollen afstanden nemen
Om rekening mee te houden bij de taakinvullingen van het personeel.
Ja dat uitbollen heeft tegenwoordig wel een specifieke benaming maar ik kan ze even niet uit mjn harde schijf halen.
In deze streek betekent "bollen" ook snoepjes, maar .... het is niet het gezochte, we komen er wel uit.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

chérie
Lid geworden op: 16 apr 2008, 14:52
Locatie: provincie antwerpen

08 sep 2018, 08:42

crypto stan: minirokje?

crypto socrates: internet?
een vriend is als een ruwe diamant, alleen jij kan hem doen schitteren

Stan*
Lid geworden op: 08 nov 2007, 16:58

08 sep 2018, 09:25

minirokje is juist proficiat cherie

https://youtu.be/1qSYkIW4xoQ
M U Z I E K brengt mensen samen