Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 mar 2021, 11:48

gast43 schreef:
15 mar 2021, 23:21
In totaal 8 atleten zijn bij terugkeer in Nederland positief getest (...) Geen van de atleten is echt ziek. "Sommigen vertonen lichte klachten en zijn wat grieperig, anderen hebben nergens last van”, zegt technisch directeur Ad Roskam.
Een volkomen irrationele angst is een aantal posters hier op sennet ingelepeld. Proficiat aan degenen die aan jullie touwtjes getrokken hebben en het poppetje laten dansen wanneer dat volgens hen nodig was.

Wat er moet gebeuren zou nu al duidelijk moeten zijn:
1. vaccineer zo snel mogelijk alle 60-plussers die dat willen

Zodra dat gebeurd is:

2. organiseer onmiddellijk grote festivals, optredens, fuiven, sportwedstrijden en laat alle gezonde mensen daar naartoe gaan. Sterker: geef hen een financiële aansporing om daar naartoe te gaan, zodat binnen de week die hele groep "besmet" geraakt.
Tip: probeer het wereldrecord 'la bamba-dansen' te breken :lol: :lol:

Voordat we dan nog 2 weken verder zijn, hebben we 80% immuniteit bereikt en kan dit draadje afgesloten worden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 mar 2021, 12:03

Fred1950 schreef:
16 mar 2021, 09:55
Er zijn gisteren nog een aantal doden uit de kast gevallen die men vergeten was te tellen .... :roll:
Untitled.jpg
Ik heb eerder ook al laten zien dat die site waar jij je info haalt, geregeld 'gaten' laat in de grafiek. Die worden dan maar bij de volgende dag opgeteld. :roll:

Zo ziet de grafiek er écht uit. Op 15/3 waren er 20 doden. We hebben sinds oktober van vorig jaar nooit zo'n laag aantal genoteerd.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

16 mar 2021, 12:15

Voordat we dan nog 2 weken verder zijn, hebben we 80% immuniteit bereikt en kan dit draadje afgesloten worden.
Jammer genoeg is dat een fabeltje - niks groepsimmuniteit.
Kijk maar naar de Braziliaanse miljoenenregio Manaus: vorig jaar raakte daar meer dan 70% van de mensen besmet , vervolgens trok Bolsonaro alle maatregelen in en dus zou je denken dat daar nu groepsimmuniteit zou bestaan. Niks is minder waar: momenteel weten de bulldozers niet waar ze nog meer massagraven moeten delven. Natuurlijke groepsimmuniteit en covid-19 bestaat niet- die kan enkel bereikt worden door vaccinering en daar trekt Bolsonaro zich volstrekt niets van aan.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

16 mar 2021, 13:00

Wil. schreef:
16 mar 2021, 12:03
Fred1950 schreef:
16 mar 2021, 09:55
Er zijn gisteren nog een aantal doden uit de kast gevallen die men vergeten was te tellen .... :roll:
Untitled.jpg
Ik heb eerder ook al laten zien dat die site waar jij je info haalt, geregeld 'gaten' laat in de grafiek. Die worden dan maar bij de volgende dag opgeteld. :roll:

....
Wanneer gaat ge eens stoppen met de arrogante idioot uit te hangen.

Sciensano cijfers en downloads ...
Totaal aantal sterfgevallen ( zie "Sterfgevallen****" ) :

gisteren : 22 441
vandaag : 22 545

Het verschil is "104" , precies hetzelfde wat de CSSE site toont.

Bronnen :

gisteren : https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... -%20NL.pdf
vandaag : https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... update.pdf


( en de "vandaag" link schuift op , wat nu getoond wordt, wordt morgen 17 maart - dus NU kijken en niet morgen )

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

16 mar 2021, 13:11

frits1955 schreef:
16 mar 2021, 12:15
Voordat we dan nog 2 weken verder zijn, hebben we 80% immuniteit bereikt en kan dit draadje afgesloten worden.
Jammer genoeg is dat een fabeltje - niks groepsimmuniteit.
....
Inderdaad ....

Eén maand na de besmetting beginnen de IgG antistoffen al terug te dalen. Al diegenen die "efkens" besmet en er licht ziek van geweest zijn, zijn hun immuniteit na hooguit 8 maanden al terug kwijt.

En zelfs met antistoffen in je bloed ( bvb. na een vaccinatie ) kan je nog steeds besmet geraken en dan wat koorts ontwikkelen. En dan kan je het virus gedurende een paar dagen terug verspreiden, ook naar diegenen die al in het verleden besmet geraakten of gevaccineerd geweest zijn. Het gevolg is dat het virus blijft circuleren, en dat na een aantal maanden de gevaccineerden, bij wie de IgG antistoffen verdwenen zijn, terug erg ziek kunnen worden.

Dat virus is geen "digitaal" diertje dat alleen maar "aan/uit" kent , het is analoge techniek met veel parameters en met veel variabelen.

De Chinezen weten dat ook allemaal ... die roeien het virus uit door strenge quarantaine maatregelen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

16 mar 2021, 15:07

Fred1950 schreef:
14 mar 2021, 13:33
Het verloop van het aantal dagelijkse besmettingen in de wereld .... :cry:

Het ziet er niet naar uit dat we de volgende paar jaar er al vanaf zullen zijn. ( de Spaanse Griep heeft ook vijf jaar "gefloreerd" )



Untitled.jpg
niet overdrijven Fred 1950, de Spaanse griep duurde 2 jaar en geen 5 jaar, mijn grootmoeder was van 1888 en ze was 30 jaar toen de Spaanse griep uitbrak, maar nooit heeft ze er iets over gezegd, ook niet als er een "gewone" griep uitbrak heeft ze het nooit aangehaald, hoe erg het in die tijd was,ook van mijn andere grootvader (1886) heb ik nooit iets gehoord.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/02/14 ... nse-griep/
Maar ondank de foute informatie, en de onduidelijke maatregelen en de grotere bevolking,zijn er toch nog minder dodelijker slachtoffers dan in die tijd.
Maar de politiek vind nog altijd dat ze goed bezig zijn, alhoewel ze al hun paraplu opentrekken, Europa raad het AZ vaccin niet af,hoor ik juist op de radio, maar de "experts" raden de bevolking wel aan , om bij de minste vreemde verschijnselen "direct" contact op de nemen men de dokter........
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

16 mar 2021, 15:34

tokkio schreef:
16 mar 2021, 15:07
....


niet overdrijven Fred 1950, de Spaanse griep duurde 2 jaar en geen 5 jaar, mijn grootmoeder was van 1888 en ze was 30 jaar toen de Spaanse griep uitbrak, maar nooit heeft ze er iets over gezegd, ook niet als er een "gewone" griep uitbrak heeft ze het nooit aangehaald, hoe erg het in die tijd was,ook van mijn andere grootvader (1886) heb ik nooit iets gehoord....
Die heeft hier niet zo lang de vuile was uitgehangen, maar wel bvb. in Australië, jaren nadat het virus hier al verdwenen was. En hoe kwam het dat dat hier niet lang heeft geduurd ? Dat kwam omdat er veel minder contact was tussen de mensen ( en al zeker niet internationaal ). Er waren amper pendelaars en die moesten zich dan met de trein verplaatsen. Wie reed er toen alle dagen van dorp naar dorp en terug met de fiets ? Weinigen.

En verder, ik heb mijn grootvader ( geboren in 1900 ) horen vertellen dat niemand nog in een woning binnen ging waar er zich een zieke bevond, zelfs geen dokter. Er was toch niets tegen te beginnen, men moest uitzieken of sterven. Dat is nu wel anders nietwaar, met al de thuiswerkers die niet meer thuis "mogen" werken van hun baas. :evil:

Er zijn minder doden door betere geneeskundige verzorging. Toen bestond er nog geen antibiotica om complicaties te lijf te gaan. Het enige dat er was, was een koppeke warm melk met wat honing en een bouillon van vlees om "wat aan te sterken". Alle epidemieën in het verleden zijn teruggedrongen geweest door zeer sterke quarantaine maatregelen naar Chinees model, en dat zal nu niet anders zijn.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 16 mar 2021, 15:43, 3 keer totaal gewijzigd.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

16 mar 2021, 15:36

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210315_96076607

Bejaarde man loopt corona op in ziekenhuis door besmette kamergenoot: “Ongelofelijk dat zoiets kan gebeuren”

AALST - In het OLV-ziekenhuis in Aalst is een bejaarde man vorige week besmet geraakt met corona. Hij liep het virus op door een besmette kamergenoot, die pas na enkele uren naar de Covid-afdeling werd overgebracht. Dat zegt de zoon van de patiënt, die een procedure is opgestart bij de ombudsdienst. Het ziekenhuis toont begrip, maar zegt dat de maatregelen en protocollen correct werden opgevolgd.
De 82-jarige man werd vorige week, zonder corona, opgenomen via de spoedafdeling. Na enkele dagen krijgt hij een nieuwe kamergenoot. “Amper twee uur later wordt die patiënt plots weggehaald door verplegers ...

Moet je maar overkomen zeg ik altijd .
En patiënten hebben niks te zeggen of familieleden .

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

16 mar 2021, 15:46

gast43 schreef:
16 mar 2021, 15:36
.... Het ziekenhuis toont begrip, maar zegt dat de maatregelen en protocollen correct werden opgevolgd.
...
Ja , maar beide patiënten moesten geen masker opzetten , dat stond niet in het protocol .... :evil: De idiotie van de generaties van tegenwoordig loopt de spuigaten uit .... :evil: :evil: :evil:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

16 mar 2021, 16:01

Wil / Een volkomen irrationele angst is een aantal posters hier op sennet ingelepeld. Proficiat aan degenen die aan jullie touwtjes getrokken hebben en het poppetje laten dansen wanneer dat volgens hen nodig was.

Ist waar was ook precies jou dagje niet .
Heb je al brief ontvangen voor u vaccin wij nog niet
En niemand van ons gezin , dan zou je willen dat stopt .
Waarom ga jij u niet gaan aanmelden als je toch beter weet
Misschien kun je daar grafieken in groot opstellen bij binnenkomen van vaccinpost .

We zien aan terrassen ook , niemand doet nog mee aan de kust .
Wie jaagt er de mensen op wij ( NEEN) die met grote mond bij de regering
We zijn jaar verder en is nog niks op orde .

En dan zou je willen dat alles normaal verloopt en dat we ons mond houden 8O :evil: :evil: :evil:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 mar 2021, 16:13

Fred1950 schreef:
16 mar 2021, 13:00

Sciensano cijfers en downloads ...
Totaal aantal sterfgevallen ( zie "Sterfgevallen****" ) :

gisteren : 22 441
vandaag : 22 545

Het verschil is "104" , precies hetzelfde wat de CSSE site toont.

Bronnen :

gisteren : https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... -%20NL.pdf
vandaag : https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... update.pdf

Dikke bull shit.
Uit diezelfde link haal ik dit grafiekje met het aantal overlijdens: waar zie jij de staafjes boven 100 uitkomen?

Afbeelding
Leer aub. toch zélf eens na te denken. Je blijft hangen in je onwetendheid.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

16 mar 2021, 16:21

Wil. schreef:
16 mar 2021, 16:13
...
Leer aub. toch zélf eens na te denken. Je blijft hangen in je onwetendheid.
Vergelijk de sterftecijfers van de dagelijkse Sciensano rapporten van mijn links hierboven vooraleer ge iemand anders uw eigen idiotie gaat toespiegelen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

16 mar 2021, 16:53

Heel lang geleden, nog in de tijd van mevrouw Vanilla, al eens proberen uit te leggen wat dat "zevendaagse daggemiddelde" eigenlijk is en hoe het toch mogelijk is dat er gisteren de helft meer gevallen waren.

Nu voor de cijfers die VTM dagelijks op 't scherm brengt moet je inderdaad een of andere vorm van hogere wiskunde kennen :wink:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 mar 2021, 18:42

Fred , jouw posting vermeldt dat er op 15 maart meer dan 100 doden waren.

Hier de gegevens van 14/3 en 15/3 (uit jouw eigen link):

Dat zijn er 20 en meer niet.


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

16 mar 2021, 18:49

Pummel in het kwadraat zeg :roll: Ik vergelijk 16/3 met het 15/3 rapport en dat is ook wat CSSE toont. Of die cijfers nu echt correct zijn laat ik in het midden. Daarom dat ik ook schreef dat er blijkbaar lijken uit de kast gevallen zijn in mijn post met de CSSE grafiek. Blijkbaar is de mot al aan uw begripvermogen aan het knabbelen.

En wat er op 16/3 gemeld wordt zijn altijd de opgeslagen cijfers van 15/3 . CSSE krijgt die ook en 's morgens op 8 uur staan die al te beschikking terwijl het Sciensano rapport slechts ongeveer rond 12 uur te bekijken valt.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 16 mar 2021, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.