Water , droogte en afschakelen !
-
fregat - Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Ongerustheid bij onze politici in verband met watervoorziening ! Veel woorden over beton , watergebruik en verspilling ! Ik zie hier in de streek ( Schelde- Dender bekken ) al jaren wat er misloopt door de Overheid zelf ! Enkele jaren terug organiseerde de Vlaamse Landmaatschappij ruilverkavelingen . Kilometers grachten werden gevuld om grotere percelen aan te leggen ! Overstromingsgebieden waar voor de aanleg van de pompstations steeds water in de grachten en sloten stond staan nu droog ! Sompige weiden zijn omgezet in maïsakkers .....De pompstations worden beheerd door plaatselijke landbouwers en die beslissen wat voor hen zelf best is ! De Vlaamse Waterweg laat ze hun gang gaan ! Van de burger verwacht men bijdragen en zuinig omspringen met water ! 
Doe wel en zie niet om !
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
En als het 3 weken warm wordt, geven ze code rood uit,mogen de boeren, en jan modaal hun groenten geen water geven,en spreken ze iedere avond in het weerbericht ,en op het nieuws van de opwarming en de lage grondwaterstand,maar als het dan eens flink door regent zoals vorigen week in Bree, dan staat alles onder water, zitten de mensen in de miserie,en hoort men geen weerman/vrouw of minister.fregat schreef: ↑10 mei 2019, 07:52Ongerustheid bij onze politici in verband met watervoorziening ! Veel woorden over beton , watergebruik en verspilling ! Ik zie hier in de streek ( Schelde- Dender bekken ) al jaren wat er misloopt door de Overheid zelf ! Enkele jaren terug organiseerde de Vlaamse Landmaatschappij ruilverkavelingen . Kilometers grachten werden gevuld om grotere percelen aan te leggen ! Overstromingsgebieden waar voor de aanleg van de pompstations steeds water in de grachten en sloten stond staan nu droog ! Sompige weiden zijn omgezet in maïsakkers .....De pompstations worden beheerd door plaatselijke landbouwers en die beslissen wat voor hen zelf best is ! De Vlaamse Waterweg laat ze hun gang gaan ! Van de burger verwacht men bijdragen en zuinig omspringen met water !![]()
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Aelbrecht - Lid geworden op: 02 mei 2019, 16:45
Volledig akkoord tokkio. Daarom dat ik zo blij ben geen TV meer te kijken. Het enige dat mij vorig jaar opviel was dat het gras geel en droog was, wat normaal was omdat het droog weer was. Verder heb ik daarvan geen last gehad, misschien enkel mijn honden, die eten zo nu en dan wat gras en konden dat toen niet.tokkio schreef: ↑21 mei 2019, 16:33En als het 3 weken warm wordt, geven ze code rood uit,mogen de boeren, en jan modaal hun groenten geen water geven,en spreken ze iedere avond in het weerbericht ,en op het nieuws van de opwarming en de lage grondwaterstand,maar als het dan eens flink door regent zoals vorigen week in Bree, dan staat alles onder water, zitten de mensen in de miserie,en hoort men geen weerman/vrouw of minister.
Als ik nu buiten ga wandelen of fietsen is alles normaal. Geen overdreven warmte, het gras groeit en ziet groen.
Wat die weermannen en/of vrouwen zeggen interesseert mij niets. Zoals gezegd, soms zie ik ze dan toch eens als ik op bezoek ben bij familie. Daar zie ik dan een voorspelling van één week. Ik denk dan: hoe belachelijk. Het valt mij bovendien op dat deze mensen erg gemaakt overkomen.
Wat mij ook was opgevallen: als het efkens eens twee dagen iets warmer is dan het gemiddelde, hoor je direct de zin: "Het is te warm voor de tijd van het jaar." OK, kan best zijn. Maar als het dan weken lang frisser is dan het gemiddelde, dan wordt daar niet over gesproken.
Geestdodende informatie. Laat ze maar tateren, ik heb daar geen last van en probeer van elke dag een aangename dag te maken, of het nu vriest of regent of wat dan ook.