Verplicht-snoeien-in-pensioenen-een-miljard-euro

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Golf 5

21 nov 2022, 22:20

https://www.hln.be/economie/verplicht-s ... ~a031c5ec/

Verplicht snoeien in pensioenen, een miljard euro waar we mogelijk naast grijpen: zo dreigen we slechte begroting te voelen
POLITIEKDe EU dreigt ermee om één miljard euro beloofde relancesteun niet uit te keren. En steeds meer van ons belastinggeld gaat naar steeds duurdere overheidsleningen. De bloedrode begrotingscijfers van België dreigen niet zonder gevolgen te blijven. Dinsdag al krijgen we Europa over ons heen omdat we het vandaag zelfs slechter doen dan veel Zuid-Europese landen die smalend ‘Club Med’ worden genoemd. Hoe hakt die slechte begroting erin? Professor openbare financiën Herman Matthijs (UGent) legt uit hoe hard we dit dreigen te voelen.

Mevr De Bleeker heeft haar best gedaan als Minister , waar zitten dan haar medewerkers als je zo blunder slaagt in de begroting of was met opzet , als zij er over zien waren ze gered , plus personeel
die alles in goede banen moet lijden , ik merk er daar niks van !!
Zouden ze niet beter bij de regering allemaal ontslagen , want ik denk op dit moment lopen er geen waar je kan van zeggen die doen super hun best .Is om trauma op te lopen wat die de laatste drie jaar hebben gedaan .

Dat ze DAAR maar bedrijfsrevisoren aanzetten wordt dringend tijd , want dat komt er niet goed in de Wetstraat .

boeffer

21 nov 2022, 23:04

Mijne maat werkte vroeger keihard met nog een extra bijjob. En nog had die een schoendoos vol rekeningen.
Zijn madam, al wat je gaf was steeds op.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

21 nov 2022, 23:15

Ik durf eerlijk bekennen dat ik als alleenstaande met mijn pernsioen niet rondkom , ondanks dat ik al mijn uitgaven tot een minimum beperk. Als ik geen spaarpotje zou hebben moest ik nu al bij het OCMW aankloppen. Mijn zwaarste uitgaven zijn .... belastingen.

Dicksy

22 nov 2022, 08:07

Ik durf eerlijk bekennen dat ik als alleenstaande met mijn pernsioen niet rondkom , ondanks dat ik al mijn uitgaven tot een minimum beperk. Als ik geen spaarpotje zou hebben moest ik nu al bij het OCMW aankloppen. Mijn zwaarste uitgaven zijn .... belastingen.
Misschien is nu de tijd aangebroken om uw investering ten gelde te maken nu het nog kan
Uw oldtimer was destijds toch een goede investering, nu is de tijd aangebroken om prioriteiten te stellen. :wink:

voorn

22 nov 2022, 08:19

Gaan ze mischien de speciale sociale bijdrage terug invoeren ;die geind werdt op wie een levensverzekering had.
Dat toeb voor 15 jaar mximum 20 €/maand

Wil.

22 nov 2022, 09:29

Fred1950 schreef:
21 nov 2022, 23:15
Ik durf eerlijk bekennen dat ik als alleenstaande met mijn pernsioen niet rondkom (...)

Mijn zwaarste uitgaven zijn .... belastingen.
Gelukkig voor jou, anders moest ik je klasseren bij het graaigebroed.
Nu ben je officieel een goeie communist: niet rondkomen en voor de staat werken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

22 nov 2022, 12:12

Dicksy schreef:
22 nov 2022, 08:07
Misschien is nu de tijd aangebroken om uw investering ten gelde te maken nu het nog kan
Uw oldtimer was destijds toch een goede investering, nu is de tijd aangebroken om prioriteiten te stellen. :wink:
Mijn spaarpotje is groot genoeg om nog een lange tijd te kunnen rentenieren. :) Mijn old timer is een erfstuk , en heeft dus een emotionele waarde , en ik hou er me als hobby in de zomer ook mee "bezig". :wink: