Alles Elektrisch......

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

17 apr 2024, 10:19

voorn schreef:
17 apr 2024, 08:59
In Nederland neemt de interesie in elektrische auto"s af.
Teveel dagelijks gedoe.
Gedoe ? Als men het al teveel vindt om een stekker in de auto te steken kan men beter 24 uur op 24 in bed blijven liggen. 8)

Odulleke
Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44

17 apr 2024, 11:29

Fred1950 schreef:
17 apr 2024, 10:19
voorn schreef:
17 apr 2024, 08:59
In Nederland neemt de interesie in elektrische auto"s af.
Teveel dagelijks gedoe.
Gedoe ? Als men het al teveel vindt om een stekker in de auto te steken kan men beter 24 uur op 24 in bed blijven liggen. 8)
Het is zeker teveel gedoe, hier is er geen oplaadstation in de buurt. Ik ben niet van plan om enkele kilometers te rijden om mijn auto aan een stekker te hangen en dan te voet naar huis te gaan om enkele uren later de omgekeerde bewegingen te doen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

17 apr 2024, 11:35

Odulleke schreef:
17 apr 2024, 11:29
Fred1950 schreef:
17 apr 2024, 10:19
voorn schreef:
17 apr 2024, 08:59
In Nederland neemt de interesie in elektrische auto"s af.
Teveel dagelijks gedoe.
Gedoe ? Als men het al teveel vindt om een stekker in de auto te steken kan men beter 24 uur op 24 in bed blijven liggen. 8)
Het is zeker teveel gedoe, hier is er geen oplaadstation in de buurt. Ik ben niet van plan om enkele kilometers te rijden om mijn auto aan een stekker te hangen en dan te voet naar huis te gaan om enkele uren later de omgekeerde bewegingen te doen.
En waar staat uw wagen 's nachts geparkeerd ?

Odulleke
Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44

17 apr 2024, 11:39

Fred1950 schreef:
17 apr 2024, 11:35
Odulleke schreef:
17 apr 2024, 11:29
Fred1950 schreef:
17 apr 2024, 10:19


Gedoe ? Als men het al teveel vindt om een stekker in de auto te steken kan men beter 24 uur op 24 in bed blijven liggen. 8)
Het is zeker teveel gedoe, hier is er geen oplaadstation in de buurt. Ik ben niet van plan om enkele kilometers te rijden om mijn auto aan een stekker te hangen en dan te voet naar huis te gaan om enkele uren later de omgekeerde bewegingen te doen.
En waar staat uw wagen 's nachts geparkeerd ?
In de garage, waar geen stopcontact voorzien is.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

17 apr 2024, 12:05

Odulleke schreef:
17 apr 2024, 11:39
Fred1950 schreef:
17 apr 2024, 11:35
Odulleke schreef:
17 apr 2024, 11:29

Het is zeker teveel gedoe, hier is er geen oplaadstation in de buurt. Ik ben niet van plan om enkele kilometers te rijden om mijn auto aan een stekker te hangen en dan te voet naar huis te gaan om enkele uren later de omgekeerde bewegingen te doen.
En waar staat uw wagen 's nachts geparkeerd ?
In de garage, waar geen stopcontact voorzien is.
Als het UW garage is plaats je daar verdorie toch een stopcontact ( met aarding ) , zeg ! :| Is het een gehuurde garage , dan vraag je een stopcontact met aarding aan , en met een eenvoudig kWh meterke uit de Brico of Hubo / Gamma ertussen kan je je gebruik afrekenen. Zolang je niet boven de 10 Ampere ( 2,3 kW ) laadt zit je veilig - en de meeste wagens kunnen dat met behulp van een mobiele lader. Ik doe dit al 10 jaar op die manier en zonder ook maar één probleem ermee gehad te hebben. Mijn buur laadt zijn VW ID4 ook met een mobiele lader , en die staat op de oprit wegens gebrek aan garage.

Odulleke
Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44

17 apr 2024, 12:37

Fred1950 schreef:
17 apr 2024, 12:05
Odulleke schreef:
17 apr 2024, 11:39
Fred1950 schreef:
17 apr 2024, 11:35


En waar staat uw wagen 's nachts geparkeerd ?
In de garage, waar geen stopcontact voorzien is.
Als het UW garage is plaats je daar verdorie toch een stopcontact ( met aarding ) , zeg ! :| Is het een gehuurde garage , dan vraag je een stopcontact met aarding aan , en met een eenvoudig kWh meterke uit de Brico of Hubo / Gamma ertussen kan je je gebruik afrekenen. Zolang je niet boven de 10 Ampere ( 2,3 kW ) laadt zit je veilig - en de meeste wagens kunnen dat met behulp van een mobiele lader. Ik doe dit al 10 jaar op die manier en zonder ook maar één probleem ermee gehad te hebben. Mijn buur laadt zijn VW ID4 ook met een mobiele lader , en die staat op de oprit wegens gebrek aan garage.
Ga jij tegen mij zeggen wat ik moet doen? Het is een huurappartement met een ondergrondse parkeerplaats en een elektrische auto mag er niet in geplaatst worden om op te laden. Jij hebt je mond vol over elektrisch rijden maar je beseft niet dat iedereen de mogelijkheid heeft en dan hebben we het nog niet over de aankoopprijs.

Odulleke
Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44

17 apr 2024, 12:37

Odulleke schreef:
17 apr 2024, 12:37
Fred1950 schreef:
17 apr 2024, 12:05
Odulleke schreef:
17 apr 2024, 11:39

In de garage, waar geen stopcontact voorzien is.
Als het UW garage is plaats je daar verdorie toch een stopcontact ( met aarding ) , zeg ! :| Is het een gehuurde garage , dan vraag je een stopcontact met aarding aan , en met een eenvoudig kWh meterke uit de Brico of Hubo / Gamma ertussen kan je je gebruik afrekenen. Zolang je niet boven de 10 Ampere ( 2,3 kW ) laadt zit je veilig - en de meeste wagens kunnen dat met behulp van een mobiele lader. Ik doe dit al 10 jaar op die manier en zonder ook maar één probleem ermee gehad te hebben. Mijn buur laadt zijn VW ID4 ook met een mobiele lader , en die staat op de oprit wegens gebrek aan garage.
Ga jij tegen mij zeggen wat ik moet doen? Het is een huurappartement met een ondergrondse parkeerplaats en een elektrische auto mag er niet in geplaatst worden om op te laden. Jij hebt je mond vol over elektrisch rijden maar je beseft niet dat iedereen de mogelijkheid niet heeft en dan hebben we het nog niet over de aankoopprijs.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 apr 2024, 14:04

En dan is er nog het probleem van mensen die in de stad wonen en hun auto gewoon op straat moeten parkeren. Bijkomend: de ene helft van de maand links, de andere helft van de maand aan de andere kant van de straat.

Ik denk dat men over enkele jaren wel zal inzien dat die CO2 een ingebeelde ziekte is. Dan worden heel wat regeltjes weer teruggedraaid of erg versoepeld.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

17 apr 2024, 15:04

Wil. schreef:
17 apr 2024, 14:04
....
Ik denk dat men over enkele jaren wel zal inzien dat die CO2 een ingebeelde ziekte is. Dan worden heel wat regeltjes weer teruggedraaid of erg versoepeld.
Versoepeld voor electrische wagens uiteraard .... De EU dwingt iedereen om CO2 arm , dus electrisch te rijden.
Odulleke schreef:
17 apr 2024, 12:37
....Het is een huurappartement met een ondergrondse parkeerplaats en een elektrische auto mag er niet in geplaatst worden om op te laden. ....
En wat ondergrondse garages betreft , aan een lagere stroomsterkte aan een stopcontact laden vormt geen enkel gevaar meer omdat men sterk aan de veiligheid heeft gewerkt. De tijd van de brandende Tesla's is passé. Het is al veel gevaarlijker om een step of electrische fiets op te laden omdat daar nog "goedkope" rommel in gestoken wordt. En wilt ge dan echt veilig rijden , koop dan een Chinese wagen , daar steken veel veiliger batterijen in dan in de Europese en Amerikaanse.

Men moet de vooroordelen omtrent electrische wagens eens herzien , maar ingebrande ideeën zijn blijkbaar moeilijk te "blussen" . :D

Odulleke
Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44

17 apr 2024, 15:37

Odulleke schreef:
17 apr 2024, 12:37
....Het is een huurappartement met een ondergrondse parkeerplaats en een elektrische auto mag er niet in geplaatst worden om op te laden. ....
En wat ondergrondse garages betreft , aan een lagere stroomsterkte aan een stopcontact laden vormt geen enkel gevaar meer omdat men sterk aan de veiligheid heeft gewerkt. De tijd van de brandende Tesla's is passé. Het is al veel gevaarlijker om een step of electrische fiets op te laden omdat daar nog "goedkope" rommel in gestoken wordt. En wilt ge dan echt veilig rijden , koop dan een Chinese wagen , daar steken veel veiliger batterijen in dan in de Europese en Amerikaanse.

Men moet de vooroordelen omtrent electrische wagens eens herzien , maar ingebrande ideeën zijn blijkbaar moeilijk te "blussen" . :D
[/quote]
In plaats van je eigen idee te tikken moet je eens lezen wat iemand anders schrijft, als ik zeg dat in onze ondergrondse garage geen wagen elektrisch mag opgeladen worden moet je niet met allerlei argumenten afkomen om het wel te doen.
Wat de regelgeving van de EU betreft daar lappen er nog veel hun laars aan. Om een voorbeeld te geven hier mogen "volgens Europa" geen plastic rietjes meer verkocht worden. Ik kan veel europese landen opnoemen waar ze nog steeds gebruikt worden.

Odulleke
Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44

17 apr 2024, 15:37

Odulleke schreef:
17 apr 2024, 15:37
Odulleke schreef:
17 apr 2024, 12:37
....Het is een huurappartement met een ondergrondse parkeerplaats en een elektrische auto mag er niet in geplaatst worden om op te laden. ....
En wat ondergrondse garages betreft , aan een lagere stroomsterkte aan een stopcontact laden vormt geen enkel gevaar meer omdat men sterk aan de veiligheid heeft gewerkt. De tijd van de brandende Tesla's is passé. Het is al veel gevaarlijker om een step of electrische fiets op te laden omdat daar nog "goedkope" rommel in gestoken wordt. En wilt ge dan echt veilig rijden , koop dan een Chinese wagen , daar steken veel veiliger batterijen in dan in de Europese en Amerikaanse.

Men moet de vooroordelen omtrent electrische wagens eens herzien , maar ingebrande ideeën zijn blijkbaar moeilijk te "blussen" . :D
In plaats van je eigen idee te tikken moet je eens lezen wat iemand anders schrijft, als ik zeg dat in onze ondergrondse garage geen wagen elektrisch mag opgeladen worden moet je niet met allerlei argumenten afkomen om het wel te doen.
Wat de EU dwingt daar lappen er nog veel hun laars aan. Om een voorbeeld te geven hier mogen "volgens Europa" geen plastic rietjes meer verkocht worden. Ik kan veel europese landen opnoemen waar ze nog steeds gebruikt worden.
[/quote]

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

17 apr 2024, 16:01

Odulleke schreef:
17 apr 2024, 15:37
....
..., als ik zeg dat in onze ondergrondse garage geen wagen elektrisch mag opgeladen worden moet je niet met allerlei argumenten afkomen om het wel te doen.
....
Ge moet uw huisbaas mijn repliek eens laten lezen. :lol:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

17 apr 2024, 16:09

Wij zijn onze eigen baas.
Het mag niet van de brandweer; wegens ontruimings probleem.

Odulleke
Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44

17 apr 2024, 16:26

[/quote]

Ge moet uw huisbaas mijn repliek eens laten lezen. :lol:
[/quote]

Ik moet juist niets. Het is niet enkel de huisbaas die dit bepaald heeft maar ook de gemeente en de brandweer. Trouwens zoals ik al vaak gezegd heb ik hoef geen elektrische auto, is mij veel te duur.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

17 apr 2024, 18:12

Odulleke schreef:
17 apr 2024, 16:26
...
Ik moet juist niets. Het is niet enkel de huisbaas die dit bepaald heeft maar ook de gemeente en de brandweer. Trouwens zoals ik al vaak gezegd heb ik hoef geen elektrische auto, is mij veel te duur.
De brandweer en gemeente moet dan logischerwijze ook maar hybride's , electrische fietsen en steps , wagens op gas - CNG en op waterstof verbieden , en best ook nog BMW's . Gebeurt dat ? Ik ben er zeker van dat hybride's toegelaten worden ondanks dat die een even gevaarlijke batterij aan boord hebben als een vol-electrische.

Duur ? De Chineese merken zijn goedkoper dan een Europese wagen op benzine in dezelfde klasse. Het verbruik is goedkoper , en onderhoud is er zo goed als niet.