Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 mei 2024, 21:54

UA treft vanavond weer een olieraffinaderij. Dit keer te zuiden van Moskou (Ryazian). Een enorme vuurzee is zichtbaar.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

01 mei 2024, 22:25

Wil. schreef:
01 mei 2024, 21:54
UA treft vanavond weer een olieraffinaderij. Dit keer te zuiden van Moskou (Ryazian). Een enorme vuurzee is zichtbaar.
Daarmee kunnen ze Poetin dan pesten maar dat zal de bres in het Oostelijke front niet dichten.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

01 mei 2024, 22:51

De ver van bed show zal voor die tsaar dan minder worden als hij die gloed of vlammen ziet. Elk mens heeft een zwak punt.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

01 mei 2024, 23:28

Wil. schreef:
01 mei 2024, 18:38
....
Die wet komt er (wellicht) om Poetin te plezieren. Poetin hoeft zich niet te moeien in de interne aangelegenheden van een soevereine staat. Want Georgië is een soeverein land, net zoals Oekraïne.
.....
En gij die ALLES weet , welke Europese organisaties/partijen/lobbies/.... sturen geld naar de "oppositie" in Georgië ? 8O

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 mei 2024, 23:42

De wet waartegen geprotesteerd wordt, is er één die in dictatorland Rusland al bestaat. Elke NGO die geld ontvangt uit het buitenland wordt als een 'foreign agent' geklasseerd.

Voorbeeldje van "de Russische wet" die vorig jaar in Georgië niet werd aanvaard:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 mei 2024, 23:54

Zeg, Fred, heb je deze vraag niet gelezen?

Nu herinner ik me: Poetin is al eens met zijn tanks binnengevallen in Georgië. Waarom was dat eigenlijk, Fred? Was er een staatsgreep gepleegd? En indien ja, wat had Poetin daarmee te maken?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

02 mei 2024, 00:25

De mensen willen bij Europa om te doen en laten zonder de drijging van Poeten en zijn marionetten.
In Geordië is de situatie dubbel?
Men wil bij de EU zijn en tegelijkerdtiijd Russisch gezind blijven voor een deel.
Men kan geen twee meesters dienen zegt het spreekwoord?

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

02 mei 2024, 09:17

Wil. schreef:
01 mei 2024, 23:54
Zeg, Fred, heb je deze vraag niet gelezen?

Nu herinner ik me: Poetin is al eens met zijn tanks binnengevallen in Georgië. Waarom was dat eigenlijk, Fred? Was er een staatsgreep gepleegd? En indien ja, wat had Poetin daarmee te maken?
Zeg, Wil-punteke , heb je deze vraag niet gelezen ?

En gij die ALLES weet , welke Europese organisaties/partijen/lobbies/.... sturen geld naar de "oppositie" in Georgië ? 8O

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

02 mei 2024, 10:01

voorn schreef:
02 mei 2024, 00:25
....
Men wil bij de EU zijn en tegelijkerdtiijd Russisch gezind blijven voor een deel.
Men kan geen twee meesters dienen zegt het spreekwoord?
Er hoeven geen meesters te bestaan. Samenwerken is de boodschap , en ook op economisch en cultureel vlak. De Chinezen komen zelfs hier hun kunstjes tonen , dus het kan : https://www.capitole-gent.be/evenement/ ... s-f05a5b7c

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 mei 2024, 10:23

Fred1950 schreef:
02 mei 2024, 09:17
Wil. schreef:
01 mei 2024, 23:54
Zeg, Fred, heb je deze vraag niet gelezen?

Nu herinner ik me: Poetin is al eens met zijn tanks binnengevallen in Georgië. Waarom was dat eigenlijk, Fred? Was er een staatsgreep gepleegd? En indien ja, wat had Poetin daarmee te maken?
Zeg, Wil-punteke , heb je deze vraag niet gelezen ?

En gij die ALLES weet , welke Europese organisaties/partijen/lobbies/.... sturen geld naar de "oppositie" in Georgië ? 8O
Alweer geen antwoord op de vraag. Erg hé? Leegheid troef.


Van mijn kant hoef ik zelfs niet te weten welke groepen gesponsord worden door het Westen. Het volstaat om die wet van de hand te wijzen omdat de enige bedoeling ervan is om iedereen, maar dan letterlijk iedereen die iets met het buitenland te maken heeft, in het vizier te kunnen nemen als foreign agent. Als vatnik ligt je dat natuurlijk zwaar op de maag dat dit door de Georgiërs wordt zichtbaar gemaakt voor gans de wereld.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

02 mei 2024, 10:38

Wil. schreef:
02 mei 2024, 10:23
.....
Alweer geen antwoord op de vraag. Erg hé? Leegheid troef.
Waarom zou ik de moeite doen om dat op te zoeken, Voor u ? Forget it !

Zoekt gij maar eens op wie geld stuurt naar Georgië , misschien komt ge dan te weten aan welke luguber denkenke ( angstaanjagende ) kant ge staat.
Van mijn kant hoef ik zelfs niet te weten welke groepen gesponsord worden door het Westen. Het volstaat om die wet van de hand te wijzen omdat de enige bedoeling ervan is om iedereen, maar dan letterlijk iedereen die iets met het buitenland te maken heeft in het vizier te kunnen nemen als foreign agent.
Dat is wat jij evan maakt. Dat dit het geval zal zijn voor sommige Westerse landen die "oppositie" voeren , misschien , maar zal dat ook het geval zijn voor Servië , China , Indië , ... ?

Zolang ze zich niet gedragen zoals het VB bij ons zal er ook geen vuiltje aan de lucht zijn. :mrgreen:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 mei 2024, 12:19

Fred1950 schreef:
02 mei 2024, 10:38
Wil. schreef:
02 mei 2024, 10:23
.....
Alweer geen antwoord op de vraag. Erg hé? Leegheid troef.
Waarom zou ik de moeite doen om dat op te zoeken, Voor u ? Forget it !
Oei ...!? Dat moet je gaan opzoeken ?? 8O

Wel, jongen, dan kun je nog lang zoeken want je gaat geen enkele reden vinden die voor een burger van een beschaafd land aanvaardbaar is. Het is daarom dat die militaire inmenging in een soeverein land door elk ander land dat onafhankelijke beslissingen eerbiedigt, wordt veroordeeld.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

02 mei 2024, 12:55

Wil. schreef:
02 mei 2024, 12:19
....

Wel, jongen, dan kun je nog lang zoeken want je gaat geen enkele reden vinden die voor een burger van een beschaafd land aanvaardbaar is. Het is daarom dat die militaire inmenging in een soeverein land door elk ander land dat onafhankelijke beslissingen eerbiedigt, wordt veroordeeld.
En dat zuig jij uit je duim. En wat denk je van politieke inmenging in een soeverein land zoals dat in 2014 in Oekraïne is gebeurd ? Waarom veroordeel jij dat niet ?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

02 mei 2024, 13:26

Russen die naar het buitenland zijn gevlucht, keren terug als impuls voor de oorlogseconomie van Poetin

- Russen hebben in het buitenland te maken gehad met problemen met verblijfsvergunningen en werk
- Gerepatrieerden werken vaak thuis in banen met een hoge toegevoegde waarde.

Maar liefst een miljoen Russen vluchtten naar het buitenland in het eerste jaar van de invasie van Oekraïne door het Kremlin. Nu keren duizenden terug naar huis, wat president Vladimir Poetin een propaganda-overwinning bezorgt en zijn oorlogseconomie een impuls geeft.

Nu de oorlog nog steeds woedt en de man die ermee begon op het punt staat nog eens zes jaar aan de macht te komen, staan ​​veel Russen voor een moeilijke keuze. Geconfronteerd met afwijzingen bij het verlengen van verblijfsvergunningen, problemen met het overbrengen van werk en geld naar het buitenland, en beperkte bestemmingen waar ze nog steeds welkom zijn, kiezen ze ervoor om hun zelfverbanning te beëindigen.
Bron: Door Bloombergnieuws
2 mei 2024 om 07:00

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 mei 2024, 14:09

Dicksy schreef:
02 mei 2024, 13:26
Russen die naar het buitenland zijn gevlucht, keren terug als impuls voor de oorlogseconomie van Poetin
Welkom terug, jongens. Dat gebaar appreciëren we.


Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.