Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

10 mei 2024, 11:02

voorn schreef:
10 mei 2024, 09:58
Ge kunt Iran en andere moslimlanden moeilijk een vriend van de democratie noemen.
Ge stelt "democratie" gelijk aan "Verenigde Staten".

Nochtans , Pinochet was een dictator en kwam aan de macht in Chili door een staatsgreep gesteund door het "democratische" VS .

https://www.npr.org/2023/09/10/11937551 ... ts-allende

Democratie of niet , zolang ge de vriend van de VS blijft is er geen vuiltje aan de lucht. Zie nu maar eens wat de Israelies "democratisch" aan het uitsteken zijn ... De "Verenigde Arabische Emiraten" is een moslimland en ook geen democratie - vriend of vijand van de VS en de rest van het "Westen" ? Het is allemaal zo dubieus en relatief.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 mei 2024, 11:09

Fred1950 schreef:
10 mei 2024, 09:40
Dicksy schreef:
09 mei 2024, 20:33
Gelukkig bestaat er in het westen nog democratie en wordt er ons geen werkkledij opgelegd bij het opknappen van de vuile werkjes van anderen. Als ze maar gedaan worden, dat is de hoofdzaak.
Ga maar eens zonder werkkledij de riolen en onze vuilputjes langs de staat gaan kuisen , en die wordt ook opgelegd door één of andere staatsinstelling - commissie van veiligheid ( of vuiligheid ).
Je snapt het niet :roll:
Tel ook maar eens de stakingen en protesten in de "democratieën" ( bvb. in de VS door Trumpisten ). Zijn er echt zoveel meer problemen in de landen die door het "Westen" als vijand worden beschouwd ? Ik denk het niet , misschien net het tegendeel. Wij werden en worden nog steeds gemanipuleerd in media om alles wat "vijand" van de VS is te beschimpen en te haten. Lees en zie maar eens wat Wil-punt hier allemaal uitspookt. :lol:
Alert! Vatnik in actie!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

11 mei 2024, 14:55

HLN:
Passagiers smokkelen vliegtuigonderdelen in hun bagage voor Russische luchtvaartmaatschappijen die door sancties worden getroffen

Passagiers nemen vliegtuigonderdelen mee in hun bagage om ze te bezorgen aan Russische luchtvaartmaatschappijen, die worden getroffen door westerse sancties, schrijft de ‘Financial Times’. Het aantal veiligheidsincidenten met Russische vliegtuigen is de afgelopen tijd aanzienlijk gestegen.

https://www.hln.be/buitenland/passagier ... ~ac13a4cd/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

11 mei 2024, 15:25

Charlie Maru schreef:
11 mei 2024, 14:55
HLN:
Passagiers smokkelen vliegtuigonderdelen in hun bagage voor Russische luchtvaartmaatschappijen die door sancties worden getroffen

Passagiers nemen vliegtuigonderdelen mee in hun bagage om ze te bezorgen aan Russische luchtvaartmaatschappijen, die worden getroffen door westerse sancties, schrijft de ‘Financial Times’. Het aantal veiligheidsincidenten met Russische vliegtuigen is de afgelopen tijd aanzienlijk gestegen.

https://www.hln.be/buitenland/passagier ... ~ac13a4cd/
En als ge dat niet gelooft maken ze u wat anders wijs. Bagage wordt gescand op bommen , en dus zullen ze ook wel "onderdelen" ontdekken. Die lijken niet op scheermachines. Al eens bekeken hoe groot één schoep is in de turbocompressor van een Boeing of Airbus ?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 mei 2024, 16:09

Deze vraag werd gesteld aan gewone Russen op straat:
image.png
image.png (649.41 KiB) 141 keer bekeken


Niemand kon ook maar één product opnoemen dat over gans de wereld gewild is als een echt Russisch product. Zelfs de echte, goede vodka komt niet uit Rusland.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

12 mei 2024, 17:25

Wel, ik wel .... Ik kocht beginjaren '70 een Russische vergroter , je weet wel waarmee men negatieven op fotogevoelig papier kan projecteren , en dat was een heel modern uitziend toestel , zelfs met een heel snugger gevonden autofocus instelling ( en in een koffer opbergbaar ).

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

12 mei 2024, 17:32

Veel Russische muziek en religieuze iconen, zijn vaak over heel de wereld geliefd, net als bepaalde eieren. :) (Fabergé)
Laatst gewijzigd door socrates op 12 mei 2024, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

12 mei 2024, 19:31

Stoute vraag Fred, dien vergroter was die ook bruikbaar om microfilmpjes te maken?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 mei 2024, 20:23

socrates schreef:
12 mei 2024, 17:32
Veel Russische muziek en religieuze iconen, zijn vaak over heel de wereld geliefd, net als bepaalde eieren. :) (Fabergé)
Allemaal zaken uit het verleden. Cultuur kun je nog eeuwenlang meeslepen. Vandaag is er niets meer.

Is er zoiets als Coca cola? Mc Donalds? Levy's Jeans? Ipads? Kindershampoo van Johnson's? Auto's? Heinz Ketchup? Duracell? Kleenex ? enz.

Al deze zaken vind je over gans de wereld. Rusland heeft/had enkel schrijvers, componisten, schakers en balletdansers. Het land produceert geen producten die over gans de wereld gewaardeerd worden.


Behalve olie en gas 8) maar niemand vraagt aan zijn tankstationbediende: 'Voor mij Russische benzine vandaag. Geen uit het Midden-Oosten, aub.'
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

12 mei 2024, 20:41

Heineken kan je ook overal ter bewoonde wereld vinden, maar is dat bier ? Veel van die fameuze Amerikaanse producten zijn meer "Barnum" dan lekker of nodig. Wat oud is bewijst zijn waarde door er nog altijd te zijn.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

12 mei 2024, 21:08

E.T. schreef:
12 mei 2024, 19:31
Stoute vraag Fred, dien vergroter was die ook bruikbaar om microfilmpjes te maken?
Om microsfilmkes op papier af te drukken , bedoel je. :) Voor iets anders dan negatieven op papier zetten kan dat niet dienen , en daarna moet dat papier ook nog in een ontwikkeldbad ( destijds merk : Neutol S ) en in een fixeerbad ( merk : Acidofix ). Microfilms doorlichten en tonen ging *misschien* ook wel lukken. :D

Ik had ( en heb nog ) een ronde zwarte doos waarin je op gevoel in het pikke donker een belichtte film kon oprollen. Je moest daar daarna ook filmontwikkelaar in gieten om de film uit te ontwikkelen. Microfilmes zijn waarschijnlijk te smal om ze daarin op te rollen.
Wil. schreef:
12 mei 2024, 20:23
....

Is er zoiets als Coca cola? Mc Donalds? Levy's Jeans? Ipads? Kindershampoo van Johnson's? Auto's? Heinz Ketchup? Duracell? Kleenex ? enz.
....
Je haalt Amerikaanse rommel aan , en dat wordt in Europa gepromoot. Wat consumeren Afrikanen en Chinezen ?

Wil. schreef:
12 mei 2024, 20:23
....
Behalve olie en gas 8) maar niemand vraagt aan zijn tankstationbediende: 'Voor mij Russische benzine vandaag. Geen uit het Midden-Oosten, aub.'
Ik tank met mijn old-timer steeds bij Lukoil :P

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

12 mei 2024, 21:21

Is er zoiets als Coca cola? Mc Donalds? Levy's Jeans? Ipads? Kindershampoo van Johnson's? Auto's? Heinz Ketchup? Duracell? Kleenex ? enz.

Al deze zaken vind je over gans de wereld. Rusland heeft/had enkel schrijvers, componisten, schakers en balletdansers. Het land produceert geen producten die over gans de wereld gewaardeerd worden.
En wat is nu eigenlijk het punt dat je wilt maken.
De Oekraïnse soldaten drinken een coca-cola als ze naar de Mc Donalds rijden in hun auto, eten een Big Mac met Heinz Ketchup in hun Levi's Jeans en vegen hun mond af met een kleenex. Daarna posten ze een foto genomen met hun Ipad van het hele gebeuren., enz......maar worden wel beetje bij beetje in de tang genomen in hun eigen land.

Het enige wat telt is dat de Russen in Oekraïne zitten en zoals het er nu uitziet zullen ze er blijven en dit alles zonder coca-cola, McDonalds, Levy's Jeans, Ipads, kindershampoo van Johnsons, Auto's, Heinz Ketchup, Duracell, kleenex,..... enz

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 mei 2024, 22:28

socrates schreef:
12 mei 2024, 20:41
Heineken kan je ook overal ter bewoonde wereld vinden, maar is dat bier ? Veel van die fameuze Amerikaanse producten zijn meer "Barnum" dan lekker of nodig. Wat oud is bewijst zijn waarde door er nog altijd te zijn.
Een land kan niet leven van wat het vroeger gepresteerd heeft en van wat niet meer opnieuw economisch ten goede kan komen aan zijn bevolking.

De opvoeringen van het ballet van Moskou gaan het land niet overeind houden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 mei 2024, 22:39

Dicksy schreef:
12 mei 2024, 21:21
Is er zoiets als Coca cola? Mc Donalds? Levy's Jeans? Ipads? Kindershampoo van Johnson's? Auto's? Heinz Ketchup? Duracell? Kleenex ? enz.

Al deze zaken vind je over gans de wereld. Rusland heeft/had enkel schrijvers, componisten, schakers en balletdansers. Het land produceert geen producten die over gans de wereld gewaardeerd worden.
En wat is nu eigenlijk het punt dat je wilt maken.
Het punt is dat Rusland economisch weinig voorstelt, behalve dat het het tankstation van China en India is (vroeger ook van het Westen). Het land presteert economisch eigenlijk niets. Het moet alles invoeren en die handel is aan het stilvallen. De sancties maken nu ook nog de gas- en olieuitvoer moeilijk.

Ik heb hier een kleine greep Amerikaanse producten opgesomd die je in supermarkten op elk continent zult vinden. De Amerikaanse economie is enorm veelzijdig, breed en creatief. Dat ontbreekt in Rusland. Uiteindelijk zal m.i. de economie van het land (RU) voor een groot deel bepalen hoe de oorlog verder verloopt en dat ziet er niet goed uit.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

12 mei 2024, 22:51

Wil. schreef:
12 mei 2024, 22:28
socrates schreef:
12 mei 2024, 20:41
Heineken kan je ook overal ter bewoonde wereld vinden, maar is dat bier ? Veel van die fameuze Amerikaanse producten zijn meer "Barnum" dan lekker of nodig. Wat oud is bewijst zijn waarde door er nog altijd te zijn.
Een land kan niet leven van wat het vroeger gepresteerd heeft en van wat niet meer opnieuw economisch ten goede kan komen aan zijn bevolking.

De opvoeringen van het ballet van Moskou gaan het land niet overeind houden.
Nee maar, anders dan wat wij nu toepassen, is een beschaving veel meer dan enkel economie.
Als een of andere mogendheid dan toch de ambitie heeft om andere "weiden" te gaan begrazen, dan zijn er wel andere, niet-dodelijke middelen en methodes om dat, zelfs onopvallend, te doen. Hebben bv. Napoleon of Hitler enkel landen overvallen die weinig wapenvoorraden hadden ? Heeft Hamas Israël aangevallen omdat het weinig wapens had ?
Welvaarrt is nodig, maar zonder de gebroeders Van Eyck, was het Lam Gods er nooit gekomen.
Laat het middel nooit het doel vervangen !