Klimaat

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 mei 2024, 18:36

Fred1950 schreef:
14 mei 2024, 18:03
Finale conclusie van Wil-punteke :D :

De klimaatwijziging wordt niet ontkent ( geen negationisme ) , maar de oorzaak ervan is "onbekend' en kan alleszins geen CO2 zijn.
Het klimaat wijzigt al vanaf dag 1 van het bestaan van de wereld.
Wat was de oorzaak van de opwarmingsfase in de Minoïsche tijd? CO2? Echt?
En wat was de oorzaak van de opwarming tijdens de Romeinse tijd? Ook CO2? Of misschien een vulkaanuitbarsting waardoor het 2 jaar lang erg koud bleef ... :lol: :lol:

Dus ...het moet dan maar de wil van Allah zijn ( moslim defaitisme ) - en daar is niets tegen te beginnen , behalve lijdzaam ondergaan ... :roll: Terug naar de Middeleeuwen ... . 8)
Eens het metertje tilt slaat, krijg je rare uitkomsten ... :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

14 mei 2024, 18:37

De oplossing ligt nochtans voor de hand volgens deze expert/professor:

image.png
image.png (376.94 KiB) 158 keer bekeken

Als ik brutaal eerlijk ben, is de enige realistische manier waarop ik de uitstoot zo snel zie dalen als nodig is, om een ​​catastrofale ineenstorting van het klimaat te voorkomen, het uitroeien van de menselijke bevolking door een pandemie met een zeer hoog sterftecijfer.

Wie Professor Bill McGuire:

William J. McGuire (geboren in 1954) is een vulkanoloog en emeritus hoogleraar geofysische en klimaatgevaren aan het University College London. Zijn voornaamste interesses omvatten vulkaaninstabiliteit en laterale instorting, de aard en impact van mondiale geofysische gebeurtenissen en het effect van klimaatverandering op geologische gevaren .

https://en.wikipedia.org/wiki/Bill_McGu ... anologist)

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

14 mei 2024, 21:52

Het corona virus heeft dat geprobeerd , maar faalde .... :twisted:

-----------------------------

Misschien moet Wil-punt eens aan de nieuwste versie van ChatGPT vragen hoe men de temperatuurstijging moet stabiliseren. :D

Wat men opvalt is dat ChatGPT vragen beantwoord ( zelfs in gesproken taal - vragen en antwoorden - en gedemonstreerd ) maar blijkbaar geen vragen stelt. 8) Moest dat wel kunnen , dan vraag ik me af of men geen twee smartphones waar ChatGPT actief is met mekaar kan laten praten :lol: Wat voor "zever" zouden we dan te horen krijgen ... :lol: :lol:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 mei 2024, 22:10

Dicksy schreef:
14 mei 2024, 18:37
De oplossing ligt nochtans voor de hand volgens deze expert/professor:

Als ik brutaal eerlijk ben, is de enige realistische manier waarop ik de uitstoot zo snel zie dalen als nodig is, om een ​​catastrofale ineenstorting van het klimaat te voorkomen, het uitroeien van de menselijke bevolking door een pandemie met een zeer hoog sterftecijfer.
Clevere gast: de menselijk bevolking afmaken om ervoor te zorgen dat de menselijke soort niet wordt uitgeroeid door de klimaatrampen die hij op ons ziet afkomen.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 mei 2024, 22:18

Fred1950 schreef:
14 mei 2024, 21:52
Wat men opvalt is dat ChatGPT vragen beantwoord ( zelfs in gesproken taal - vragen en antwoorden - en gedemonstreerd ) maar blijkbaar geen vragen stelt. 8)
ChatGPT stelt ook vragen als je dat wil. Een voorbeeld:

image.png

Straf, hé?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 mei 2024, 15:18

Dat net-zero een heel dure affaire zal zijn, is al eerder geschreven.

Nu spenderen de overheden van Europa, Afrika, oostelijk Azië en de twee Amerika's jaarlijks meer dan 300 miljard dollar aan subsidies en dit om groene waterstof te produceren.

image.png
image.png (103.35 KiB) 127 keer bekeken

Subsidie wil zeggen: de overheid komt bij jou en bij mij aankloppen om geld mee te nemen dat vervolgens wordt uitgedeeld aan de bedrijven uit die 'klimaatsector'.

Maar geen nood: we kunnen aandeelhouders worden van de bevriende bedrijven.
Hier een handvol 'vrienden van het klimaat' die niet in de steek zullen gelaten worden door de overheid:
- Tesla
- Nextera Energy
- Brookfield Renewable
- Stem
- Charge point holdings
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

15 mei 2024, 15:29

Zie het als een investering in de toekomst Wil, de (goedkope) olie zal ooit op geraken ...

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

15 mei 2024, 18:47

door E.T. » Vandaag, 15:29
Zie het als een investering in de toekomst Wil, de (goedkope) olie zal ooit op geraken ...
Het stenen tijdperk eindigde niet door een gebrek aan stenen en het olietijdperk eindigt niet door een gebrek aan olie. Over 100 jaar is de rol van olie uitgespeeld en gebruiken we betere alternatieven. De snelheid waarbij dit gebeurt is alleen afhankelijk van de olieprijs: hoge prijs hoge snelheid, lage prijs lage snelheid vervanging.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

15 mei 2024, 19:33

Net wat ik schreef, betere alternatieven voor de laatste olie ... Best dat we ons voorbereiden met groene waterstof (al of niet in poedervorm) :P en ook "groene" amoniak.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 mei 2024, 21:11

E.T. schreef:
15 mei 2024, 15:29
Zie het als een investering in de toekomst Wil, de (goedkope) olie zal ooit op geraken ...
Ik wil het wel zo zien, maar 'de anderen' - zij die de wetten bepalen - zien het niet zo. Voor hen is het bedoeld als een stap naar 'net zero'. Hoe dicht geraken we daarbij door die enorme belastingbedragen?

Onlangs nog geschreven:

Als het Akkoord van Parijs volledig ten uitvoer wordt gebracht, zal ons dat in 2030 819 tot 1.890 miljard dollar per jaar kosten, maar toch zal die som de uitstoot slechts verminderen met 1% van wat nodig is om de mondiale temperatuurstijging tot 1,5°C te beperken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

15 mei 2024, 21:16

Wat in 100 jaar is opgebouwd gaat men niet op 5 of 10 jaar veranderen,
daarvoor zal er eerst nog veel water door de Schelde moeten vloeien. :wink:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

15 mei 2024, 21:30

"De laatste olie" - naargelang de bronnen die je raadpleegt zal niemand van ons "de laatste olie" meemaken. Er zijn nog veel olievelden waarvan de exploitatie niet eens begonnen is- sommigen spreken van ' nog olie voor 100 jaar'. Het hangt uiteraard ook af van de geopolitieke toestand, de prijs etc.
Ik vrees dat de profeten van 'alles elektrisch" nog bijlange niet aan de nieuwe patatjes zijn...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 mei 2024, 22:40

Om de zonnegod mild te stemmen, bracht men honderden jaren geleden mensenoffers.


Afbeelding


Wij doen nu hetzelfde: we geven 1000den miljoenen aan 'klimaatnoden' waardoor elders op de wereld miljoenen mensen creperen wegens ondervoeding of ziekte. Problemen die men zou kunnen aanpakken als het geld niet naar 'het klimaat' zou moeten gaan.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

15 mei 2024, 23:17

frits1955 schreef:
15 mei 2024, 21:30
"De laatste olie" - naargelang de bronnen die je raadpleegt zal niemand van ons "de laatste olie" meemaken. Er zijn nog veel olievelden waarvan de exploitatie niet eens begonnen is- sommigen spreken van ' nog olie voor 100 jaar'. Het hangt uiteraard ook af van de geopolitieke toestand, de prijs etc.
Ik vrees dat de profeten van 'alles elektrisch" nog bijlange niet aan de nieuwe patatjes zijn...
Er zal altijd nood aan olie blijven bestaan , maar niet meer als energiebron ( brandstof ). De chemische industrie , zelfs de farmaceutische heeft die grondstof nodig.

Het geld dat men nu aan de fossiele brandstoffen uitgeeft kan men voor meer humane doelen inzetten.... Vergeet niet dat eenmaal dat de infrastructuur voor de productie van "groene" energie ( stroom ) er ligt , dat alleen nog maar onderhoudskosten vraagt. De productie van fossiele energie kost continu veel energie en dus geld - dag in , dag uit.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 15 mei 2024, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

15 mei 2024, 23:23

Het enige wat ik kan bedenken om('t teveel) stof uit de lucht te krijgen is regen, sneeuw of mist gaat ook. De warmte daalt dan sneller in de nacht. Nachten zijn kort in de zomer.
De nu overgebleven warmte na de nacht stapelt zich anders meer en meer op zodat we lange hittegolven kennen, ietsje zon 's morgens en je zit direct op de max temperatuur.
(Wist men al lang voor ik geboren was maar er zijn altijd lepe zakenlui)
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg