Alles Elektrisch......
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Paranoïnale anti-China propaganda. Precies of men niet onmiddelijk kan ontdekken of er spionage zendertjes in de wagen zitten. Renault weet ook "op afstand" wat nog de capaciteit van mijn Renault batterij is , so what ... Kan mijn Renault mijn internet emails lezen ? Kom zeg ....Wil. schreef: ↑09 mei 2024, 10:43Je hoeft helemaal niet over de plas.
Elk toestel - ook een auto - dat verbonden kan zijn met het internet, behoort tot het spionagemateriaal van China. Dat sommige communisten nog altijd nuttig willen zijn voor de CCP, blijkt maar weer eens uit wat hogerop stond te lezen.
...
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Uw Renault gaat uw emails niet kunnen lezen maar de mensen achter uw Renault wel. Elk toestel of het nu een pc, een telefoon of een auto is die met het internet verbonden is kan gehackt worden. Of ze zich er gaan mee bezig houden is een andere zaak maar zeg in dit geval nooit nooit.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat moet ge mij dan eens uitleggen Mijn Kangoo zou hooguit kunnen gaan surfen op het internet , maar daarom komt hij mijn IP adres nog niet tegen , en de Renault servers zelf kunnen niet inloggen op mijn PC en op met mijn email Proximus of Gmail account.Odulleke schreef: ↑09 mei 2024, 13:44Uw Renault gaat uw emails niet kunnen lezen maar de mensen achter uw Renault wel. Elk toestel of het nu een pc, een telefoon of een auto is die met het internet verbonden is kan gehackt worden. Of ze zich er gaan mee bezig houden is een andere zaak maar zeg in dit geval nooit nooit.
PC gehackt worden ? Alleen slechts als ik surf via mijn browser ( Edge , Firefox , Chrome ). Mijn PC's ( meerdere ) zitten achter 1./ een modem die geen enkele binnenkomende verbinding toelaat - zelfs niet van proximus ( zelf geconfigureerd ) 2./ ik een zogenaamde proxy server PC heb die tussen de modem en de ander PC's zit waarop ik werk. Op die proxy PC staat geen gevoelige informatie , en als ze die hacken kan ik binnen de minuut overschakelijken op een andere proxy PC ( ligt nu uit in standby ) .
Maar waar ik me echt wel zorgen over maak zijn de Androïd Smartphones ( van bvb. Samsung ). De software ervan steekt zo eenvoudig in mekaar dat iedereen met slechts een beetje software kennis van de Java programmeertaal een "App" ( applicatie ) kan schrijven , en als je zo een "App" op je smartphone download kan je heel rare dingen tegenkomen ( bvb. ongewild camera en microfoon inschakelen , automatisch verbindingen maken , GPS inschakelen , etc ... )
Ik wil nog steeds geen smartphone , en al dat soort "Apps" zoals Itsme , Payconiq , Whatsapp , eBox vertrouw ik voor geen zier , die dingen kunnen gehackt worden en dan computercode uitvoeren die er oorspronkelijk niet inzat .... Vergeet niet dat de Androïd software van Google zo goed als "open software" is , en dat betekent dat iedereen kan uitpluizen hoe die werkt en de zwakke plekken ervan kan uitbuiten, De smartphones van Apple ( iPhone met iOS software ) zijn op dat punt veel veiliger omdat Apple niets van zijn software openstelt.
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Ik u iets uitleggen? Dat is onbegonnen werk want als ik al uw quotes hier lees weet jij toch altijd alles beter. Zeg nooit dat je niet kan gehackt worden.Fred1950 schreef: ↑09 mei 2024, 16:14Dat moet ge mij dan eens uitleggen Mijn Kangoo zou hooguit kunnen gaan surfen op het internet , maar daarom komt hij mijn IP adres nog niet tegen , en de Renault servers zelf kunnen niet inloggen op mijn PC en op met mijn email Proximus of Gmail account.Odulleke schreef: ↑09 mei 2024, 13:44Uw Renault gaat uw emails niet kunnen lezen maar de mensen achter uw Renault wel. Elk toestel of het nu een pc, een telefoon of een auto is die met het internet verbonden is kan gehackt worden. Of ze zich er gaan mee bezig houden is een andere zaak maar zeg in dit geval nooit nooit.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Het grootste drijvende zonnepanelenpark ter wereld is de voorbije dagen vernield door een storm. Daar hadden de ingenieurs eventjes niet aan gedacht...
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat werd gebouwd door het soort ingenieurs dat ook CO2 in diepe holtes van lege gasvelden wil stockeren. Ge hebt zo van die ingenieurs wiens inventiviteit niet verder is geraakt dan de fantasie van een 10 jarige ...Wil. schreef: ↑12 mei 2024, 00:29Het grootste drijvende zonnepanelenpark ter wereld is de voorbije dagen vernield door een storm. Daar hadden de ingenieurs eventjes niet aan gedacht...
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Het tarief voor de invoer in de VS van in China gebouwde elektrische auto's zal dit jaar verviervoudigen tot 100 procent. De maatregelen zijn bedoeld om China aan te moedigen 'zijn oneerlijke handelspraktijken met betrekking tot technologieoverdracht, intellectueel eigendom en innovatie te beëindigen'.
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
China maakt dan en voert de wagens dan uit vanuit een ander land. Worden de Volvo's die in Gent gemaakt worden ook met 100 % belast ? Welk land voerde destijds ook gedemonteerde auto's in om ze nadien in eigen land terug te assembleren om invoertaks te omzeilen ?
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Haha ! En geldt dat niet voor het verbruik van een benzine/diesel wagen ? Maar jawel ! Een benzinetank kan ook leeg geraken , en wat is dan het rijbereik ? En wie rijdt er 110 km per uur in een pletsende regen ? Ik niet !
( het eerste jaar dat ik met een wagen reed ben ik ooit eens zonder benzien op de autostrade gevallen , ik had "het rijbereik" compleet onderschat ).
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Je moet het artikel goed lezen, ze zeggen ook dat het benzine of dieselverbruik stijgt maar een tank bijvullen is nog iets sneller en eenvoudiger dan een batterij opladen. Als je op een autostrade zonder benzine valt dan ben je volgens mij toch niet zo heel slim.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ha , ken je de Renault Dauphine van in de jaren '70 ? Op een bepaald punt bleef de benzinemeter gewoon hangen. Bij een electrische is dat toch heel anders , je kan ten aller tijde de batterij "state of charge" uitlezen. Mijn Kangoo schakelt over op een lager vermogen als de batterij onder de kritische drempel van 20 % batterijinhoud gaat. Ge kunt dan zelfs niet meer accelereren. De batterijinhoud wordt in mijn Kangoo weergegeven in een ferm uitgevallen analoge wijzer , net zoals bij de oudere benzinewagens. Ge kunt er niet naast kijken. De actieradius in km die ge nog hebt wordt ook nog op een klein schermpje getoond. Per slot van rekening is het allemaal maar een kwestie van ervaring met je eigen wagen en iets gewoon worden.
En wat opladen betreft , Eurpa gaat verplichten dat ge om de 60 km een laadpaal kunt tegenkomen ( bvb . aan de klassieke benzinestations ) en dat ge met uw bankkaart gaat kunnen laden i.p.v. met een pasje van één of andere maatschappij die de laadpalen beheert.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 16 mei 2024, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.