Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 mei 2024, 12:33

Ach man , jij snapt het niet. "Slaven" staat hier duidelijk voor Slavische volkeren. Denk je echt dat die man zichzelf als een soort negerslaaf gaat bestempelen ? De vertaling loopt mank. Gans die reportage is sowieso een zware anti-Rusland propaganda. Ik denk dat de Amerikanen zelf dit soort reportages niet zouden durven te brengen.

Op je vatnik-pik getrapt, Fred?

Je weet alles over positieve en negatieve polen (kleine p :wink: ) maar je bent gebuisd voor begrijpend lezen (naast enkele andere vakken)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

20 mei 2024, 12:39

Wil. schreef:
20 mei 2024, 12:33
Ach man , jij snapt het niet. "Slaven" staat hier duidelijk voor Slavische volkeren. Denk je echt dat die man zichzelf als een soort negerslaaf gaat bestempelen ? De vertaling loopt mank. Gans die reportage is sowieso een zware anti-Rusland propaganda. Ik denk dat de Amerikanen zelf dit soort reportages niet zouden durven te brengen.

Op je vatnik-pik getrapt, Fred?

Je weet alles over positieve en negatieve polen (kleine p :wink: ) maar je bent gebuisd voor begrijpend lezen (naast enkele andere vakken)
Ik zal een wijziging in mijn vorige post hier nog maar eens vermelden ...

...
Wil. schreef:
20 mei 2024, 12:31
....
Sommige volkeren voelen zich geroepen om de wereld te leiden, anderen om gedwee te volgen.
Dat is nu eens perfecte zever , zie !

------------------------------

Wat snap JIJ nog eigenlijk van hoe het mensdom in mekaar zit ? ? ? Nugabollen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 mei 2024, 17:02

Hoe laag denk je dat de Russen kunnen zakken? Lager dan jij denkt: een invalide persoon in een rolstoel werd geëxecuteerd door de Russische bevrijders. Waarschijnlijk een nazi.


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

20 mei 2024, 17:18

Hoe laag denk je dat de Russen kunnen zakken? Lager dan jij denkt: een invalide persoon in een rolstoel werd geëxecuteerd door de Russische bevrijders. Waarschijnlijk een nazi.
Het materiaal verwijst naar het feit dat luchtverkenningsofficieren, terwijl ze het luchtruim boven de stad Volchansk, in de regio Charkov, in de gaten hielden, het lichaam van een overleden man in een rolstoel ontdekten nabij een plaatselijk ziekenhuis, dat was buitgemaakt door Russisch militair personeel.

Waaruit leidt je af dat hij geëxecuteerd werd? Waaruit leidt men af dat hij overleden is? Uit welke feiten leidt men dat alles af?

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

20 mei 2024, 17:38

Dicksy schreef:
20 mei 2024, 17:18
Hoe laag denk je dat de Russen kunnen zakken? Lager dan jij denkt: een invalide persoon in een rolstoel werd geëxecuteerd door de Russische bevrijders. Waarschijnlijk een nazi.
Het materiaal verwijst naar het feit dat luchtverkenningsofficieren, terwijl ze het luchtruim boven de stad Volchansk, in de regio Charkov, in de gaten hielden, het lichaam van een overleden man in een rolstoel ontdekten nabij een plaatselijk ziekenhuis, dat was buitgemaakt door Russisch militair personeel.

Waaruit leidt je af dat hij geëxecuteerd werd? Waaruit leidt men af dat hij overleden is? Uit welke feiten leidt men dat alles af?
Terug een reden om niets meer van die anti-Russen propaganda nog te geloven.

Wat Wil-punt bezielt om dergelijke propaganda hier op Sennet te blijven plaatsen is me een raadsel. Wat is zijn bedoeling ? Dit is hier maar een "seniorennet-tje" , geen New York Times ... :)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 mei 2024, 17:41

Dat is wat journalist Tsapliienko heeft vastgesteld. (zelf was ik er niet bij; net zo min als bij de landing op de maan).

"De persoon probeerde de medische faciliteit te ontvluchten, maar de Russische strijdkrachten hebben hem neergeschoten en zijn lichaam in een rolstoel midden op een kapotte rijbaan achtergelaten."
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

20 mei 2024, 17:43

Tja de bron van dit bericht is Oekrains. Die hebben toch altijd gelijk.Niet? 8)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 mei 2024, 17:45

Fred1950 schreef:
20 mei 2024, 17:38
bla-bla-bla
Ja, Freddie, als Poetin iets zegt, geloof je het niet. Wanneer een prof. politieke wetenschap iets naar buiten brengt op de staatstv, dan moeten we dat zéker niet geloven. Wanneer een RU schrijver iets zegt, is het verkeerd vertaald en wanneer een journalist iets meldt, dan is het verzonnen.

Bucha, ook door de Oekraïners getoond aan de wereld. Vergeten?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

20 mei 2024, 18:44

Wat zegt Poetin als hij in het openbaar iets vertelt ? Wat zegt Zelensky als hij iets in een video conferentie vertelt ? Als het al geen deep fake is , kan je accepteren dat wat ze zeggen ook menen. Zitten Poetin en Zelenksy op Twitter-X bij al die andere trollen ?

Wat ik van Zelensky steeds hoor is dat Poetin gans West Europa wil onderwerpen. Nu ja , dat is met het Russisch leger van vandaag een complete utopie , en dus beweert Zelensky dit puur om angst in het Westen te zaaien. Wie gelooft hem en zijn weeklachten nog ? Ik niet.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 mei 2024, 18:59

Fred1950 schreef:
20 mei 2024, 18:44
Wat zegt Poetin als hij in het openbaar iets vertelt ?
Poetin stond niet op de hoek van een straat wat te leuteren met zijn maten. Het was een speech voor iedereen die enig belang heeft in RU.

In die speech herhaalde hij slechts wat hij eerder al uitvoerig in een memorandum had uiteengezet.
Lees hier de tekst van juli 2021 in het Russisch op de website van het Kremlin. Zo ben je zeker, Fred, dat het niet verkeerd vertaald is :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

21 mei 2024, 17:05

Wil. schreef:
20 mei 2024, 18:59
Fred1950 schreef:
20 mei 2024, 18:44
Wat zegt Poetin als hij in het openbaar iets vertelt ?
Poetin stond niet op de hoek van een straat wat te leuteren met zijn maten. Het was een speech voor iedereen die enig belang heeft in RU.

In die speech herhaalde hij slechts wat hij eerder al uitvoerig in een memorandum had uiteengezet.
Lees hier de tekst van juli 2021 in het Russisch op de website van het Kremlin. Zo ben je zeker, Fred, dat het niet verkeerd vertaald is :lol:
Google Chrome kon de pagina niet openen ( gateway timeout ) , Firefox wel. En zoals ik ooit al schreef , uit het Russisch ( Cyrrilic ) naar engels vertalen gaat niet zo goed. The Firefox translater maakt er een rotzooi van.

Nu moet jij me eens een ( vertaalde ) passage tonen waar Poetin in zijn betoog pleit voor wat jij zijn doelstellingen noemt ....

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 mei 2024, 19:16

Nog maar pas geleden kwam jij zeggen dat de vertaling van de woorden van die schrijver niet correct was. Je zult dus wel Russisch kennen, hé?

Je kunt ook de Engelse versie lezen, recht op de site van het Kremlin. Ze hebben wel mensen die perfect de beide talen beheersen. Doe maar eens wat moeite.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

21 mei 2024, 19:55

Wil. schreef:
21 mei 2024, 19:16
Nog maar pas geleden kwam jij zeggen dat de vertaling van de woorden van die schrijver niet correct was. Je zult dus wel Russisch kennen, hé?
....
Bedoelt ge de ondertiteling van dat VRT interview ? "Slavisch" zomaar als "slaaf" vertalen was inderdaad niet correct. Met "slaaf" denkt de man van het volk meteen aan slavendrijverij.

Gaat ge ook eens op mijn vraag antwoorden vooraleer ge u terug in de anti-Rusland propaganda stort ?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 mei 2024, 20:21

Freddie, jongen, je snapt de ballen van Russisch maar je weet zogezegd wel dat het woord 'Slavisch' gebruikt is, terwijl de reporter heel vloeiend Russisch spreekt en de vertaling van de tekst natuurlijk heeft herlezen.
Ga batterijen herstellen en zwijg in alle talen over taalnuances terwijl je de bredere context niet eens vat.



Het antwoord waarnaar je vraagt staat in de tekst. Je moet wel de hele tekst kunnen begrijpen (daar stopt het dus al voor jou) om de kern van de zaak te kunnen onder woorden brengen. Dat heb ik voor jou al gedaan.
Vanzelfsprekend neem je mijn woorden niet aan. Zelf op onderzoek dus.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

21 mei 2024, 21:21

Wil. schreef:
21 mei 2024, 20:21
....
Het antwoord waarnaar je vraagt staat in de tekst. Je moet wel de hele tekst kunnen begrijpen (daar stopt het dus al voor jou) om de kern van de zaak te kunnen onder woorden brengen. Dat heb ik voor jou al gedaan.
Vanzelfsprekend neem je mijn woorden niet aan. Zelf op onderzoek dus.

En IK vraag JOU om die tekst te citeren ! Kan je dat niet misschien ? :roll: Kan je citeren dat Poetin nu een expansiedrang heeft en West-Europa wil inpalmen en/of de USSR grenzen wil herstellen zoals sommigen ( en jij dat ) beweren ?