Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

22 mei 2024, 11:10

Wil. schreef:
22 mei 2024, 11:03
Ik zie dat je het nog altijd niet verwerkt hebt, Fred.
Ga even naar je knutselhok in de tuin.
Verontschuldig jij je eerder voor de onzin die je hier uitkraamt en verspreidt. Ik haat mensen die onzin aan anderen moedwillig opdringen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mei 2024, 11:20

"Blijf in je kot!! " heb ik gezegd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

22 mei 2024, 11:20

:lol: :lol:
Wil. schreef:
20 mei 2024, 18:59
.....
In die speech herhaalde hij slechts wat hij eerder al uitvoerig in een memorandum had uiteengezet.
Lees hier de tekst van juli 2021 in het Russisch op de website van het Kremlin. Zo ben je zeker, Fred, dat het niet verkeerd vertaald is :lol:
Ge hebt me nog niet de ( vertaalde ) passage getoond waar Poetin in zijn betoog pleit voor wat jij zijn doelstellingen noemt ( o.a. de herstelling van de USSR grenzen ). Ik wacht erop nog steeds met veel ongeduld. :twisted:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mei 2024, 12:08

Maar jongen toch ...

Ik heb je de link gegeven naar de website van het Kremlin. Daar kun je ook de Engelse versie kiezen, hoewel dat jou niet veel verder helpt gezien je quasi onbestaande kennis van die taal.

Maar zelfs als het er in het Nederlands stond, dan is het toch nog nodig om een groot stuk tekst te kunnen begrijpen en dat zit er niet in voor jou.


Weet je wat? Googel eens naar "speech Poetin juli 2021" en dan kom je alweer een stapje verder. Of doe Wiki eens open.

Kan ik je nog meer bij het handje nemen en moet ik werkelijk álles voorkauwen?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

22 mei 2024, 12:32

Wil. schreef:
22 mei 2024, 12:08
.....

Kan ik je nog meer bij het handje nemen en moet ik werkelijk álles voorkauwen?
IK vraag JOU die passage te tonen ! Bestaat die ? Ik vind ze niet :D Als die niet bestaat ga ik en jij ze ook niet vinden , en dan rest alleen nog het besluit dat JIJ dingen beweert die totaal uit de lucht gegrepen zijn. Punt !

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

22 mei 2024, 12:44

Ik kan die site die oorspronkelijk in het Russisch is toch vertalen in het Nederlands.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

22 mei 2024, 12:47

door voorn » 1 minuut geleden
Ik kan die site die oorspronkelijk in het Russisch is toch vertalen in het Nederlands.
Dat is het probleem niet Voorn. Het gaat erom wat er al dan niet gezegd is door Poetin in die bewuste speech.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mei 2024, 13:29

Fred1950 schreef:
22 mei 2024, 12:32
Wil. schreef:
22 mei 2024, 12:08
.....

Kan ik je nog meer bij het handje nemen en moet ik werkelijk álles voorkauwen?
IK vraag JOU die passage te tonen ! Bestaat die ? Ik vind ze niet :D Als die niet bestaat ga ik en jij ze ook niet vinden , en dan rest alleen nog het besluit dat JIJ dingen beweert die totaal uit de lucht gegrepen zijn. Punt !
Commandeer uw hond en blaf zelf.
Luilakkerij wordt door mij zelden beloond.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

22 mei 2024, 14:59

Dat is het probleem niet Voorn. Het gaat erom wat er al dan niet gezegd is door Poetin in die bewuste speech.
En wat werd er dan al dan niet gezegd? Een korte doch duidelijke samenvatting moet toch kunnen? Ik moet wel toegeven dat de vertaling van het Russisch naar het Nederlands van die speech op de website van het Kremlin uitermate entertainend is maar langer dan een half minuutje kan ik me niet bezighouden met die schabouwelijke vertalingen/zinsbouw. Als het weer oude wijn in nieuwe zakken is...laat het dan maar :wink:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mei 2024, 15:09

Kort en duidelijk:


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

22 mei 2024, 15:39

HLN:
“Rusland wil eenzijdig grenzen in Baltische Zee verleggen”: nieuwe provocatie veroorzaakt onrust in Europa

Rusland zou eenzijdig de grenzen in de Baltische Zee willen verleggen. Het ministerie van Defensie heeft plannen om de territoriale wateren uit te breiden gepubliceerd op een officiële website. Inmiddels zou het document weer zijn weggehaald. NAVO-landen Finland, Zweden en Litouwen hebben alvast verbolgen gereageerd op de voorgenomen stap.

https://www.hln.be/buitenland/rusland-w ... ~a17c9914/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

22 mei 2024, 15:59

frits1955 schreef:
22 mei 2024, 14:59
....

En wat werd er dan al dan niet gezegd? Een korte doch duidelijke samenvatting moet toch kunnen? Ik moet wel toegeven dat de vertaling van het Russisch naar het Nederlands van die speech op de website van het Kremlin uitermate entertainend is maar langer dan een half minuutje kan ik me niet bezighouden met die schabouwelijke vertalingen/zinsbouw. Als het weer oude wijn in nieuwe zakken is...laat het dan maar :wink:
Meer dan de helft van die http://www.kremlin.ru/events/president/news/66181 tekst gaat over de geschiedenis van de Slavische stammen. Daar is niets mis mee. Ik post hier de vertaling in "slecht" Firefox engels van de drie laatste paragraphen van die tekst....


We respect the Ukrainian language and traditions. To the desire of Ukrainians to see their state free, safe, It's good.

I am convinced that the true sovereignty of Ukraine is possible in partnership with Russia. Our spiritual, human, civilizational communication was formed for centuries, dating back to one source, ilcalated common tests, achievements and victories. Our relationship is transmitted from generation to generation. It's in the hearts, in memory. people living in modern Russia and Ukraine, in blood ties, Uniting millions of our families. We have always been and will be together. Multiple and more successful. We are one people.

Now these words are perceived to be bayontumable. They can be interpreted whatever you want. But a lot of people will hear me. One thing I say: Russia never It was not and will not be Anti-Ukraine. And what to be Ukraine to decide it on its citizens.


Niets wijst op een "verovering" of uitbreiding van Rusland tot de oude USSR grenzen of enige vorm van imperialisme zoals Wil-punt ( en Zelenksy ) zouden durven beweren ...
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 22 mei 2024, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

22 mei 2024, 15:59

Charlie Maru 19 minuten geleden

HLN:
“Rusland wil eenzijdig grenzen in Baltische Zee verleggen”: nieuwe provocatie veroorzaakt onrust in Europa

Uit het artikel:
De grenzen zouden “niet volledig overeenkomen met de huidige geografische situatie” en zouden daarom moeten worden aangepast.
Rusland neemt zijn voorzorgen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mei 2024, 17:02

Fred1950 schreef:
22 mei 2024, 15:59
(...)
Niets wijst op een "verovering" of uitbreiding van Rusland tot de oude USSR grenzen of enige vorm van imperialisme zoals Wil-punt ( en Zelenksy ) zouden durven beweren ...
Wanneer mensen met een historische achtergrond de tekst lezen, dan zien ze de ware bedoeling van Poetin .
Vertaald voor simpele geesten zoals Fred, is het dit: de wolf belooft om de vriend van de geitjes te zijn en toont zijn witte pootjes. De rest kent Fred ook wel.


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

23 mei 2024, 07:49

Toch aandoenlijk die haat-liefde verhouding tussen Fred en Wil.