Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

24 mei 2024, 12:14

socrates schreef:
24 mei 2024, 11:18
....
Dat weten de meeste kuddedieren wel niet over zichzelf, dat zou dan ook een verklaring kunnen zijn voor het politiek analfabetisme van vele Vlaamse kuddedieren.
Men zou al lang in het onderwijs ons wijs gemaakt moeten hebben dat mensen kuddedieren zijn - met een analoog gedrag als de echte kuddedieren. En dan heb je ook meteen een verklaring voor de vele oorlogen en veroveringstochten sinds eeuwen. Van de Godsgelovigen mag dat uiteraard niet , de mens is immers geschapen naar het beeld en de gelijkenis van een God. Tijd voor een culturele revolutie , nietwaar ...

De Italianen ( Romeinen ) , Spanjaarden en Portugezen zijn bij uitstek door de eeuwen heen liberaal graaigebroed geweest , dat vind je in de geschiedenisboeken terug ...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 mei 2024, 12:26

Je lijkt nu te suggereren dat je zelfs een geschiedenisboek hebt 8O :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

24 mei 2024, 15:07

Exclusief: Poetin wil een staakt-het-vuren van Oekraïne aan de huidige frontlinies

De Russische president Vladimir Poetin is klaar om de oorlog in Oekraïne te beëindigen met een onderhandeld staakt-het-vuren dat de huidige slagveldlinies erkent, vertelden vier Russische bronnen aan Reuters. Hij zei dat hij bereid is door te vechten als Kiev en het Westen niet reageren.

https://www.reuters.com/
Het zal hiervoor nog wat te vroeg zijn vermoed ik. Eerst afwachten of de toegezegde F16's een verschil zullen maken voor Oekraïne. Dan moeten er nog Westerse troepen de revue passeren en als dat allemaal niet helpt dan misschien of helemaal niet meer afhankelijk van het verdere verloop (escalatie). :roll: We zijn dan wel eind 2025.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

24 mei 2024, 15:15

Juiste conclusie ! :wink:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 mei 2024, 15:23

Elke vierkante meter bezette grond is een beloning voor de bezetter.

... applaus van Fred.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

24 mei 2024, 16:25

Hongarije wil zich volledig terugtrekken uit NAVO-steun aan Oekraïne: “Rusland gaat het Westen niet opslokken”

De Hongaarse premier Viktor Orban (60) is van plan om zijn positie binnen de NAVO te “herdefiniëren”. Dat heeft hij gezegd in een interview de Hongaarse staatsradio. Volgens Orban is extra militaire steun van de alliantie aan Oekraïne volkomen nutteloos. “Als de Russen echt sterk genoeg zouden zijn om de Oekraïners te verslaan, dan hadden ze dat al lang gedaan”, aldus de premier.

“De kracht van de NAVO is niet te vergelijken met die van Oekraïne. Het zou dan ook niet logisch zijn dat Rusland, dat Oekraïne niet eens kan overmeesteren, plots de hele westerse wereld gaat opslokken.”

https://www.hln.be/buitenland/hongarije ... ~a283b915/
En als Oekraïne de Russen niet buiten kunnen krijgen ondanks de massale Westerse leveringen dan zal het Westen verplicht zijn te interveniëren met boots on the ground. De geloofwaardigheid van het Westen ('NAVO') staat hier ook op het spel.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 mei 2024, 16:30

Het Westen gaat RU eerst verder economisch en financieel uitputten. Daarna zien we wel.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

24 mei 2024, 16:39

Het Westen gaat RU eerst verder economisch en financieel uitputten. Daarna zien we wel.
Zoiets als: Rusland gaat heel W.Europa aanvallen als ze Oekraïne hebben. :roll:

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

24 mei 2024, 16:44

China zal met graagte de rol van het Westen ten aanzien van de Russische economie overnemen. Een verzwakt RU zal zich gedwee voegen naar de eisen van Xi die op die manier zijn invloedssfeer op globale schaal, kan uitbreiden. Strategisch gezien wordt RU mogelijk een tweede Afrika voor China.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 mei 2024, 16:46

Zoiets als: Rusland gaat heel W.Europa aanvallen als ze Oekraïne hebben.
Heeft met dat uitputten niks te maken.



Maar in een onbewaakt moment liet de propaganda chief zich deze week dit ontvallen:
image.png
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 mei 2024, 16:51

socrates schreef:
24 mei 2024, 16:44
China zal met graagte de rol van het Westen ten aanzien van de Russische economie overnemen. Een verzwakt RU zal zich gedwee voegen naar de eisen van Xi die op die manier zijn invloedssfeer op globale schaal, kan uitbreiden. Strategisch gezien wordt RU mogelijk een tweede Afrika voor China.
Rusland stelt economisch nu weinig voor, behalve dat het het tankstation van China en India is (vroeger ook van het Westen). Het land presteert economisch eigenlijk niets. Het moet alles invoeren en die handel is aan het stilvallen. De sancties werken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

24 mei 2024, 16:57

Zoals ik mijn bedenkingen heb bij het ene:
Het Westen gaat RU eerst verder economisch en financieel uitputten. Daarna zien we wel.
heb ik ook mijn bedenkingen bij het andere:
Zoiets als: Rusland gaat heel W.Europa aanvallen als ze Oekraïne hebben. :roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 mei 2024, 17:01

Zoiets als deze jongen dan ? Die geloofde ook niet in aanvalsplannen.



image.png
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

24 mei 2024, 17:01

Dat was voor de meesten van ons duidelijk, hij (Wil,) is vandaag niet echt scherp ...

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

24 mei 2024, 17:10

Met zoveel doden op uw geweten zal't wel ergens stoppen zeker(en de nachtmerries).
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg