Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

Gisteren, 17:28

Fred1950 schreef:
Gisteren, 15:36
Er is nog meer : "VK stuurt dit jaar nog eens 120.000 drones naar Oekraïne"

https://www.haarlemsdagblad.nl/buitenla ... 57962.html

Wie beweert dat UA die drones zelf maakt ?
1. UA produceert per jaar zelf ongeveer 5 miljoen drones ("huisvrouwenproductie" weet je wel :lol: )
Die 120.000 stuks zijn minder dan 2,5% van wat ze zelf maken.

2. UA maakt samen met het VK drones in fabrieken die in Engeland zijn gevestigd. UA levert de know-how; het VK de materialen en mankracht.

3. Het is om die redenen dat zatte Medvedev loopt te lallen dat bedrijven in het buitenland die oorlogsmateriaal maken voor UA, legitieme doelwitten zijn voor de Russen.
Ik sta te wachten tot dát gebeurt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

Gisteren, 17:32

Het Russische ministerie van Defensie publiceerde op 15 april lijsten met bedrijven in diverse landen, waaronder in Europa, die volgens hen betrokken zijn bij de productie van aanvalsdrones voor Oekraïne.

Dmitry Medvedev, vicevoorzitter van de Russische Veiligheidsraad, reageerde op de verklaring van het ministerie in een bericht op X en noemde het "een lijst met potentiële doelwitten voor de Russische strijdkrachten". Hij voegde eraan toe: "Of de aanvallen werkelijkheid worden, hangt af van wat er nu gebeurt. Slaap lekker, Europese partners!"

Een lijst met de titel "Vestigingen van Oekraïense bedrijven in Europa" noemde 11 bedrijven in steden als Londen, München, Riga, Vilnius en Praag.

Een tweede lijst, "Buitenlandse bedrijven die componenten produceren", noemde 10 bedrijven, waarvan sommige gevestigd zijn in Madrid, Venetië en Haifa.

Fred1950

Gisteren, 18:10

Wil. schreef:
Gisteren, 17:28
....
2. UA maakt samen met het VK drones in fabrieken die in Engeland zijn gevestigd. UA levert de know-how; het VK de materialen en mankracht.
....
Gaan we lachen , ja ? :lol:

Wil.

Gisteren, 20:32

"Hoe harder de dwaas lacht, hoe duidelijker zijn onwetendheid."