Klimaat
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De kans op een superstraffe El Nino dit jaar, neemt toe.
De aankomende El Niño kan sterker zijn dan die van 1877, die ervoor zorgde dat 1877-1878 het "jaar zonder winter" was in het Upper Midwest/Noordelijke VS.
El Niños zijn sinds de jaren 1980 onze belangrijkste weerbeïnvloedend element sinds de jaren 1980. Niets van dit alles heeft iets te maken met emissies.
De aankomende El Niño kan sterker zijn dan die van 1877, die ervoor zorgde dat 1877-1878 het "jaar zonder winter" was in het Upper Midwest/Noordelijke VS.
El Niños zijn sinds de jaren 1980 onze belangrijkste weerbeïnvloedend element sinds de jaren 1980. Niets van dit alles heeft iets te maken met emissies.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De kar voor de paarden gespannen ....
Sterkere El Niños sinds de jaren 1980 zijn het gevolg van de klimaatwijziging en die beïnvloedt het weer.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Een filmpje van 4'44'' dat demonstreert wat ik eerder al heb geschreven.
De zon + kosmische straling zijn bepalend voor het klimaat op aarde. Niet CO2.
De zon + kosmische straling zijn bepalend voor het klimaat op aarde. Niet CO2.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Alles moet steeds rap gaan of ze komen pushen.
Laatst zag ik video over een kabeltram of trein. Men vulde de bovenste met water van een riviertje daar (opgeslagen in tank daar). Die tram daalde dan en trok de onderste naar boven via de kabel. Eenmaal beneden leegde hij de tank en de bovenste werd gevuld. Hoeveel CO(met cat) of CO2 zou dat besparen?
Laatst zag ik video over een kabeltram of trein. Men vulde de bovenste met water van een riviertje daar (opgeslagen in tank daar). Die tram daalde dan en trok de onderste naar boven via de kabel. Eenmaal beneden leegde hij de tank en de bovenste werd gevuld. Hoeveel CO(met cat) of CO2 zou dat besparen?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
[e aankomende El Niño kan sterker zijn dan die van 1877, die ervoor zorgde dat 1877-1878 het "jaar zonder winter" was in het Upper Midwest/Noordelijke VS.
El Niños zijn sinds de jaren 1980 onze belangrijkste weerbeïnvloedend element sinds de jaren 1980. Niets van dit alles heeft iets te maken met emissies./quote]
Ik denk eerder dat de ZON ons klimaat bepaald,De zon is de motor die het leven op aarde aandrijft en zorgt voor licht, warmte en de omstandigheden die nodig zijn voor ons bestaan.
https://www.space.com/14732-sun-burns-star-death.html
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
In het Gentse havengebied komt er een fabriek die vlieguig brandstof gaat produceren ( kerosine ? ). Die gaat de brandstof produceren uit ethanol , en die op zich is een "bijproduct" van de opgevangen CO/CO2 uitstoot door de hoogovens van ArcelorMittal ( ethanol uit CO/CO2 aangemaakt in een kweekreactor met bacteriën ).
Zo zie ik het graag gebeuren !
( en zo werkt het : https://biofuels-news.com/news/hydrogen ... t-for-saf/ -- lees "Lifecycle analysis" + "Dehydration of ethanol on the way to produce kerosene" + "Ethylene oligomerisation" )
Zo zie ik het graag gebeuren !
( en zo werkt het : https://biofuels-news.com/news/hydrogen ... t-for-saf/ -- lees "Lifecycle analysis" + "Dehydration of ethanol on the way to produce kerosene" + "Ethylene oligomerisation" )