this is Belgium !

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

17 mei 2026, 11:20

Odulleke schreef:
17 mei 2026, 08:17
Fred1950 schreef:
16 mei 2026, 19:35
Odulleke schreef:
16 mei 2026, 18:32
Geen begrotingstekort? Bedoel jij dan dat er in Rusland geen problemen zijn? Ik denk dat daar meer en meer mensen in diepe armoede leven, maar daar gaan wij niets van lezen. Geef mij dan maar zoals het hier is ipv het communisme. De tijd van vroeger van het communisme is al lang gepasseerd nu zitten er ook al veel zakkenvullers, zie maar naar die superrijke Russen.
Ten tijde van vóór de UA inval was er in Rusland geen probleem. De problemen zijn er gekomen door de boycots en de sancties. De superrijke Russen konden profiteren van de inkomsten uit olie en gas. De superrijken hier moeten het hebben van slavenarbeid en corrupte geldtransfers naar Luxemburg en Jersey ...
Uit welke duim haal jij die info? Ik ben in 2006 in Rusland geweest de miserie die ik daar gezien heb was toen al niet te beschrijven.
Lagen ze daar ook al onder karton te slapen in de metrostations zoals bij ons ?

Wil.

17 mei 2026, 15:18

Karton was daar al 'een luxe appartement' :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Odulleke

17 mei 2026, 16:21

Fred1950 schreef:
17 mei 2026, 11:20
Odulleke schreef:
17 mei 2026, 08:17
Fred1950 schreef:
16 mei 2026, 19:35

Ten tijde van vóór de UA inval was er in Rusland geen probleem. De problemen zijn er gekomen door de boycots en de sancties. De superrijke Russen konden profiteren van de inkomsten uit olie en gas. De superrijken hier moeten het hebben van slavenarbeid en corrupte geldtransfers naar Luxemburg en Jersey ...
Uit welke duim haal jij die info? Ik ben in 2006 in Rusland geweest de miserie die ik daar gezien heb was toen al niet te beschrijven.
Lagen ze daar ook al onder karton te slapen in de metrostations zoals bij ons ?
Dat waren de luxe slaapplaatsen, diegene die minder geluk hadden sliepen gewoon buiten op straat.

sibarita

26 mei 2026, 22:21

Rechter kent geen straf toe voor extreem gewelddadige aanval op zestigers omdat procedure te lang aansleept

GENK MAASMECHELENVier mannen uit Genk en Maasmechelen ontlopen zware celstraffen voor een extreem gewelddadige strafexpeditie waarbij een koppel zestigers zwaargewond raakte. Het dossier lag te lang in de kast.
De feiten vonden al een hele tijd geleden plaats, op 29 april 2019. Een koppel zeGeen straf
De Tongerse rechter ging hierop in. Zij stelde verschillende periodes van inactiviteit vast, waardoor het dossier jaren in de kast bleef liggen zonder dat er onderzoeksdaden werden gesteld. De rechter benadrukte dat het om een weinig complexe zaak gaat en wees op de persoonlijke impact van de aanslepende strafprocedure op de beklaagden. “Dit omvat zowel het risico op een zware straf als de psychologische belasting die met een langdurige procedure gepaard gaat”, luidde het vonnis. “De strafvordering is in hoofde van de vier beklaagden derhalve vervallen wegens zwaarwichtige miskenning van de redelijke termijn.”
Schuldig of niet, de rechter oordeelt niet langer over het dossier. Er werden bijgevolg geen straffen opgelegd. De burgerlijke partijen, die gezien de ernstige medische letsels een schadevergoeding van net geen half miljoen euro eisten, krijgen geen cent.

Ook een oplossing om achterstand in te halen en de gevangenissen niet te zeer te belasten !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

sibarita

29 mei 2026, 22:25

IMG-20260529-WA0004.jpg
Onklopbaar , de belzen ! :evil: :twisted:
U levert toch ook in ???
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

frits1955

31 mei 2026, 14:08

Volgens 'De Stemming' uitgevoerd door VRT, De Standaard en RTBF is PVDA de grote winnaar van de laatste peiling en wordt de 2de grootste partij van België, groter dan het Vlaams Belang.

Voor een theoretische zetelverdeling ( het is natuurlijk een peiling) zou dat betekenen :

N-VA stijgt van 24 naar 27
PVDA stijgt van 15 naar 23
VB stagneert op 20
PS stijgt van 16 naar 18
MR daalt van 20 naar 14
Vooruit daalt van 13 naar 12
Les Engagés daalt van 14 naar 12
CD&V daalt van 11 naar 10
Groen stagneert op 6
Anders daalt van 7 naar 4
Ecolo stagneert op 3
Défi stagneert op 1
Grootste stijger: PVDA met +8
Grootste daler: MR met -6
Grootste partij Vlaanderen: N-VA
Grootste partij Wallonië: PS
Grootste partij Brussel: PVDA
Populairste politicus in Vlaanderen: Bart De Wever (N-VA)
Populairste politicus in Wallonië: Raoul Hedebouw (PVDA)
Populairste politicus in Brussel: Raoul Hedebouw (PVDA)
De berekening is gemaakt door ULB politicoloog Pascal Delwit,

Wat zou de wetenschapsfilosoof van den Aldi - Boudry - hier over te vertellen hebben :D

Fred1950

31 mei 2026, 18:58

sibarita schreef:
29 mei 2026, 22:25

Onklopbaar , de belzen ! :evil: :twisted:
U levert toch ook in ???
En moesten ze er nog iets van terecht brengen ... :roll: Eén en al incompetentie en domheid ...

sibarita

Gisteren, 23:00

image.png

Wat blijft erover van 100.000 bruto !

voorn

Vandaag, 09:46

Het zal wel aan mij liggen zeker;; maar ik begrijp de logica achter de Franstaligen hun beslissing 200 miljoen te besparen met in het middelbaar 2 uur langer les te geven voor het zelfde loon
In een produktief systeem klop dit. Meer produktie voor het zelfde geld of evenveel met minder volk
Maar waar is in het onderwijs nu die winst?
Als men nu voor de zelfde uren minder zou verdienen dan klopt de besparing wel; maar dat is hier niet het geval
Men kan toch moeilijk een vak door verschillende leraars laten geven