Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
-------------------------------
Als Zelensky vandaag niet toegeeft om minstens 2 oblasten en de Krim af te staan , zie ik de toekomst nogal zwart in , ook voor ons.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Het Oekraïense leger verloor op één dag ongeveer 1300 manschappen.
Volgens nieuwsberichten van het Russische ministerie van Defensie hebben de Oekraïense strijdkrachten de afgelopen 24 uur ongeveer 1300 manschappen verloren.
In het verantwoordelijkheidsgebied van de Noordelijke groepering hebben Oekraïense strijders tot 205 mensen verloren, in het verantwoordelijkheidsgebied van de Westelijke groepering meer dan 210, in het Zuiden meer dan 205 en in het Centrum meer dan 425, aldus het departement in een verklaring aan Max .
In het operatiegebied van de Vostok-groep leden de Oekraïense strijdkrachten verliezen van meer dan 310 man, in het operatiegebied van de Dnjepr-groep tot 35 man.
Nu gaan we de Oekraïnse verliezen berekenen:
- 1.300 verliezen op één dag = 39.000 verliezen in een maand met 30 dagen.
- 1.300 verliezen op één dag = 40.300 verliezen in een maand met 31 dagen.
Budanov: Helaas moeten we het accepteren zoals het is. Er is geen andere mogelijkheid; we moeten gewoon de moed hebben om het eerlijk te zeggen. We kunnen niet minder dan 30.000 mensen per maand mobiliseren – dat is het minimumaantal dat nodig is om te behouden wat we hebben ," antwoordde het hoofd van het presidentiële bureau.
Men neme het hoogst aantal verliezen van één bepaalde dag en vermenigvuldigt dit gewoon met het aantal dagen van de maand.
(Doet mij denken aan het bepalen van het capaciteitstarief, het hoogste verbruik op een bepaalde dag bepaalt het tarief voor de rest van de maand.
-
In tegenstelling met de Oekrainse propaganda over Russische gesneuvelden maken de Russen blijkbaar bekend waar Oekrainers sneuvelden. Dat maakt hun cijfers wel geloofwaardiger.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 06 sep 2026, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Heeft Rusland een reputatie van geloofwaardigheid? Vanuit de Sovjet tijd alleszins niet. Poetin is de man die met heimwee terugkijkt naar die periode en dat grote Russische rijk wil herstellen.
• Wie herinnert zich nog de ramp in Tsjernobyl? Hoe correct was de communicatie daarover van de Russische overheid? Leugens in het kwadraat. Ook daar moesten westerse bronnen met bewijzen voor de dag komen alvorens er iets werd toegegeven.
• Wie herinnert zich nog de ramp met de Kursk? Ook toen werd door de Noren seismische activiteit vastgesteld, maar de Russen lieten niets weten. Pas na 2 dagen werd gemeld dat er kleine technische problemen waren. Dan werd gezegd dat de Kursk zich dieper had laten zakken. Vervolgens werd gemeld dat er radiocontact was en dat iedereen in leven was. Maar de hele bemanning was dood.
De lijst met leugens van Poetin groeide met de dag.
• Wie herinnert zich nog hoe de Russen eind 2021 en begin 2022 zeiden dat het Westen hysterische verhaaltjes aan het verzinnen was? Dat Rusland nooit Oekraïne zou binnenvallen? Alweer leugens met de stempel van Poetin erop. Hier een kop die op een goede week voor de invasie op de website van RT te lezen stond.

Wanneer het over grote leugens gaat, is Rusland kampioen.
Maar een vatnik heeft ervoor getekend om élke kans te baat te nemen om het Rusland van Poetin voor te stellen als een geloofwaardige bron.
• Wie herinnert zich nog de ramp in Tsjernobyl? Hoe correct was de communicatie daarover van de Russische overheid? Leugens in het kwadraat. Ook daar moesten westerse bronnen met bewijzen voor de dag komen alvorens er iets werd toegegeven.
• Wie herinnert zich nog de ramp met de Kursk? Ook toen werd door de Noren seismische activiteit vastgesteld, maar de Russen lieten niets weten. Pas na 2 dagen werd gemeld dat er kleine technische problemen waren. Dan werd gezegd dat de Kursk zich dieper had laten zakken. Vervolgens werd gemeld dat er radiocontact was en dat iedereen in leven was. Maar de hele bemanning was dood.
De lijst met leugens van Poetin groeide met de dag.
• Wie herinnert zich nog hoe de Russen eind 2021 en begin 2022 zeiden dat het Westen hysterische verhaaltjes aan het verzinnen was? Dat Rusland nooit Oekraïne zou binnenvallen? Alweer leugens met de stempel van Poetin erop. Hier een kop die op een goede week voor de invasie op de website van RT te lezen stond.

Wanneer het over grote leugens gaat, is Rusland kampioen.
Maar een vatnik heeft ervoor getekend om élke kans te baat te nemen om het Rusland van Poetin voor te stellen als een geloofwaardige bron.
Laatst gewijzigd door Wil. op 06 sep 2026, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
uur
En voor Budanov is het duidelijk dat de appelsien gepeld wordt wanneer hij zegt: "Helaas moeten we het accepteren zoals het is. Er is geen andere mogelijkheid; we moeten gewoon de moed hebben om het eerlijk te zeggen. We kunnen niet minder dan 30.000 mensen per maand mobiliseren – dat is het minimumaantal dat nodig is om te behouden wat we hebben."
Om het met een metafoor te zeggen: men moet eerst de appelsien schillen (die kleine overwinningen, buitenste verdedigingslinies) voor men aan de vrucht ( Kramatorsk, Sloviansk, Kostiantynivka, enz...) kan.Het laatste nieuws vanaf het front.
Rusland behoudt een kleine voorsprong door af en toe een overwinning te boeken, maar Moskou heeft al maanden geen noemenswaardige zege meer geboekt.
Oekraïne heeft zich verschanst in zijn vestingsteden - waaronder, maar niet uitsluitend, Kramatorsk, Sloviansk en Kostiantynivka - en heeft deze posities de afgelopen tijd grotendeels behouden."
(Bron: SkyNews - 10.19 uur
En voor Budanov is het duidelijk dat de appelsien gepeld wordt wanneer hij zegt: "Helaas moeten we het accepteren zoals het is. Er is geen andere mogelijkheid; we moeten gewoon de moed hebben om het eerlijk te zeggen. We kunnen niet minder dan 30.000 mensen per maand mobiliseren – dat is het minimumaantal dat nodig is om te behouden wat we hebben."
-
In Kostiantynivka zijn er straatgevechten aan de gang , in Kramatorsk, Sloviansk nog niet. Dat zijn bijna huis aan huis gevechten en dat gaat heel traag. Men zou beter zoals ik als schreef , die steden in een grote bocht vanaf het noorden en het zuiden omsingelen zodat de Oekrainers het bij gebrek aan proviand en munitie moeten opgeven.
-
Feit: Poetin heeft een einddatum geplakt op de verovering van de Donbas: 31 december '26.
Dat is de 15e keer dat hij een deadline gesteld heeft om de Donbas in handen te krijgen. De vorige was 1 september.
Zou hij in het geheim bij de Getuigen van Jehova zijn? Die verschuiven ook geregeld de einddatum voor de mensheid
Dat is de 15e keer dat hij een deadline gesteld heeft om de Donbas in handen te krijgen. De vorige was 1 september.
Zou hij in het geheim bij de Getuigen van Jehova zijn? Die verschuiven ook geregeld de einddatum voor de mensheid

De spaarpot van de RU staat - het National Wealth Fund - is zo goed als helemaal leeg. RU moet nu geld gaan lenen. Voor een deel zijn de banken verplicht om die staatsleningen te kopen, maar voor de rest rekent Poetin erop dat de Chinezen hem geld zullen lenen om die oorlog te kunnen blijven voortzetten.
De vraag is maar of Chinese investeerders bereid zijn om geld te lenen aan een land dat misschien over enkele jaren niet meer bestaat in de huidige vorm...
De vraag is maar of Chinese investeerders bereid zijn om geld te lenen aan een land dat misschien over enkele jaren niet meer bestaat in de huidige vorm...

boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Schone schijn bestaat ook en Trump moet nog 2 oorlogen gestopt krijgen. Ge hebt hem zien hunkeren naar zijne Nobelprijs.
Anderzijds was er de paus die blij was dat er een Trump was die met iedereen durfde praten ipv diplomatie.
Anderzijds was er de paus die blij was dat er een Trump was die met iedereen durfde praten ipv diplomatie.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Ik begrijp niks meer van de huidige politiek
Rusland valt oekrine binnen omdar Russen er gediminscreet door NAZIS
Nu haalt een Naziparij een grote overwinning en wil Okraine niet helpen en zoekt toenadering tot Poetin
Dat er te veel vreemdelingen do,dlopen die hier mogen zijn weten
De gevangenisen zier vol van en drugs brengt mmeer op dan werkenTraditie en godsdienst bots metonze democratie
Maar hoe gaan
we het menselijk oplossen ? En niet zoels in dejaren veertig
Rusland valt oekrine binnen omdar Russen er gediminscreet door NAZIS
Nu haalt een Naziparij een grote overwinning en wil Okraine niet helpen en zoekt toenadering tot Poetin
Dat er te veel vreemdelingen do,dlopen die hier mogen zijn weten
De gevangenisen zier vol van en drugs brengt mmeer op dan werkenTraditie en godsdienst bots metonze democratie
Maar hoe gaan
we het menselijk oplossen ? En niet zoels in dejaren veertig
-
De graanprijzen stuiken in elkaar in Rusland. De reden: er is geen mogelijkheid om het graan te exporteren en dus is er een groot overschot aan graan in RU. Op 2 maanden tijd prijsdalingen van 30% tot 40%
UA heeft de Zee van Azov 'leeg' gemaakt : elk schip dat graan of olie vervoert, wordt aangevallen. Ze hebben zich allemaal teruggetrokken en zijn niet meer bereid te laden.
UA heeft de Zee van Azov 'leeg' gemaakt : elk schip dat graan of olie vervoert, wordt aangevallen. Ze hebben zich allemaal teruggetrokken en zijn niet meer bereid te laden.

Hier liggen heel veel Russische bezetters te rotten op Oekraïense grond.
Dat kan je overkomen als je ervoor tekent om voor enkele handenvol geld de Oekraïense mensen te gaan vermoorden.
Dat kan je overkomen als je ervoor tekent om voor enkele handenvol geld de Oekraïense mensen te gaan vermoorden.

Ruslands op een na grootste raffinaderij is officieel buiten dienst na Oekraïense aanvallen.
De Kirishinefteorgsintez-raffinaderij in de Russische regio Leningrad heeft de olieverwerking volledig stopgezet nadat de droneaanval van 30 augustus twee primaire raffinage-eenheden had beschadigd (Reuters).
Zeven Russische raffinaderijen hebben in augustus de productie volledig of gedeeltelijk opgeschort. Aan het einde van de maand lag de benzineproductie van Rusland ongeveer 30% onder de binnenlandse vraag.
Oekraïnes campagne tegen de Russische olie-industrie veroorzaakt niet langer geïsoleerde verstoringen. Het ontmantelt systematisch de infrastructuur die Moskou's oorlog voedt.
De Kirishinefteorgsintez-raffinaderij in de Russische regio Leningrad heeft de olieverwerking volledig stopgezet nadat de droneaanval van 30 augustus twee primaire raffinage-eenheden had beschadigd (Reuters).
Zeven Russische raffinaderijen hebben in augustus de productie volledig of gedeeltelijk opgeschort. Aan het einde van de maand lag de benzineproductie van Rusland ongeveer 30% onder de binnenlandse vraag.
Oekraïnes campagne tegen de Russische olie-industrie veroorzaakt niet langer geïsoleerde verstoringen. Het ontmantelt systematisch de infrastructuur die Moskou's oorlog voedt.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.