Alles Elektrisch......
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Den ene met zonnepanelen en digitale teller en den andere zonnepanelen met analoge teller ??
2 maten, 2 gewichten......voor sommige installaties gemakkelijk tot 5-600€ verschil per jaar.
Dit zal waarschijnlijk nog wel een staartje krijgen.......
https://www.hln.be/binnenland/digitale- ... ~ae626896/HLN schreef: Wil dit zeggen dat je de Fluvius-werknemer mag beletten er een in je woning te laten installeren?
“Neen”, zegt de woordvoerder van minister Demir. “Weigeren kan nooit, ook als beslist wordt dat niet iedereen tegen 2029 een digitale meter moet hebben. De meter is eigendom van Fluvius en Fluvius moet er als netbeheerder te allen tijde toegang tot hebben.” Sowieso is de Vlaamse wetgeving nog niet gewijzigd en blijft het bestaande decreet dus van kracht.
Vragen om je reeds geïnstalleerde digitale meter uit je woning te verwijderen en opnieuw te vervangen door een analoge, zal overigens ook niet mogelijk zijn.
https://www.hln.be/binnenland/vandaag-m ... ~accab2bf/
https://www.hln.be/binnenland/minister- ... ~a530cc3a/
https://www.hln.be/binnenland/vlaamse-d ... a2bb0e520/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
audibac schreef: ↑12 jan 2024, 18:26Dit heb ik gevonden over de digitale meter
https://www.tscheldt.be/breaking-verpli ... renbedrog/
Boeren bedrog, klaar en duidelijk audibac,en Lydia Peeters praat er maar op los, of de informatie dat een digitale meter niet terug draait is een leugen......audibac schreef: ↑12 jan 2024, 18:26Dit heb ik gevonden over de digitale meter
https://www.tscheldt.be/breaking-verpli ... renbedrog/
https://www.lydiapeeters.be/nieuws/digi ... e-kn-meer/“De digitale meter is nadelig voor gezinnen met zonnepanelen. Die nieuwe meters draaien niet terug, ik ben mijn terugdraaiende teller kwijt.”
Fout. Ook de digitale elektriciteitsmeter kan perfect ‘terugdraaien’, maar dat gebeurt op een slimme manier: wat je hebt verbruikt (af te lezen op de afname-display) wordt gewoon verminderd met wat je hebt geïnjecteerd (af te lezen op de injectie-display).
Daar komt ook nog bovenop dat "hackers" toegang kunnen krijgen in een digitale meter.......
Hackers zouden met minimale middelen een zogenoemd slim elektriciteitsnetwerk kunnen aanvallen en overnemen. Zij zouden het netwerk kunnen overbelasten en een stroomstoring in het elektriciteitsnet veroorzaken.
https://tweakers.net/nieuws/145611/aant ... ocent.html
Al vanaf 2018 wist minister van Energie Bart Tommelein dat het brol was, en gevraagd heeft het nationale platform op te doeken en een eigen Vlaams platform op te richten: m.a.w de Vlaming zal dat wel slikken
https://www.hln.be/binnenland/test-aank ... ~af4821bf/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Jaja ...
En als het alleen maar de Vlamingen het voor het zeggen krijgen , dan wordt het afdokken. Zie maar wat "onze" Vloamsche VREG heeft bekokstooft.https://tweakers.net/nieuws/145611/aant ... ocent.html
Al vanaf 2018 wist minister van Energie Bart Tommelein dat het brol was, en gevraagd heeft het nationale platform op te doeken en een eigen Vlaams platform op te richten: m.a.w de Vlaming zal dat wel slikken
https://www.hln.be/binnenland/test-aank ... ~af4821bf/
Ik heb sinds 2 oktober 2023 een digitale meter , en die meet ook nogal correct mijns inziens ...
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Is blijkbaar een bekend probleem. Ik heb tezelfdertijd ook een digitale watermeter gekregen ( in piloot project ) en kan dagelijks mijn waterverbruik op de Farys site aflezen.
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
- Locatie: Antwerpen
Je kan toch gewoon alles aflezen via de website,
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... 2ee7&ei=78
Mij maak je niet wijs dat vele opladers gewoon brol zouden zijn, zoals Fred al menig keer heeft beweerd..
De opladers die worden gebruikt, zijn deze welke met het voertuig worden meegeleverd.
Ik zie trouwens niet in 'waarom' men dan andere, en goedkopere zou gebruiken.
Dat zou dus helemaal 'niet' goedkoper zijn, gezien die, hoe goedkoop dan ook, ook geld kosten, en dan nog eens bovenop.
Neen, al dat elektrisch gedoe, staat op gebied van brandveiligheid, nog niet op punt.
Een voertuig met fossiele brandstof valt nog te blussen, een elektrisch niet.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ge moet toch wel een verschil maken tussen de electronica van een step en een auto. Een auto moet aan bepaalde normen voldoen , een step wordt als speelgoed verkocht. Er wordt bij een electrische wagen trouwens géén lader verkocht. De step opladers kunnen op zich wel goed zijn , maar het is de electronica in de step zelf die de laadstroom moet beperken of het laden moet stoppen. Daar is het probleem te zoeken.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Niet bijgeleverd? Dat wist ik dus niet.
Maar iemand die zich een e-auto kan permitteren, zal nadien toch niet een goedkope oplader gaan zoeken, met alle risico's eraan verbonden??? En bovendien kan zo'n wagen niet zonder oplader.
Dus, logischerwijze zou de oplader er toch moeten bijgeleverd worden ...?
Er kan misschien wel een keuze zijn tussen verschillende versies, de ene al wat goedkoper dan de andere?
Maar ik denk toch niet dat het verkooppunt zich zou verlagen door brol te verkopen, en zodoende bij het opladen, een brand te riskeren ...?
Maar iemand die zich een e-auto kan permitteren, zal nadien toch niet een goedkope oplader gaan zoeken, met alle risico's eraan verbonden??? En bovendien kan zo'n wagen niet zonder oplader.
Dus, logischerwijze zou de oplader er toch moeten bijgeleverd worden ...?
Er kan misschien wel een keuze zijn tussen verschillende versies, de ene al wat goedkoper dan de andere?
Maar ik denk toch niet dat het verkooppunt zich zou verlagen door brol te verkopen, en zodoende bij het opladen, een brand te riskeren ...?
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Fred ..., help mij even als het van mijn part een misvatting is.
Ik hoef geen gelijk als ik geen gelijk heb!
Hoe zit het met die (bij)levering van een oplader?
Heb je keuze bij de aankoop van een e-wagen?
Of moet je om een oplader vragen en die apart bijbetalen ...?
Dat kan toch geen supplementair onderdeel zijn!?
Ik hoef geen gelijk als ik geen gelijk heb!
Hoe zit het met die (bij)levering van een oplader?
Heb je keuze bij de aankoop van een e-wagen?
Of moet je om een oplader vragen en die apart bijbetalen ...?
Dat kan toch geen supplementair onderdeel zijn!?
Laatst gewijzigd door Fazal op 14 jan 2024, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Men veronderstelt dat men ergens aan een laadpaal gaat hangen. Renault verkoopt een draagbaar en betrouwbaar ding ( een uit de kluiten gewassen adapter voor in het stopcontact ) voor 600 Euro ( prijs van 10 jaar geleden ). Mijn buur gebruikt ook zo'n zogenaamde "flexicharger" voor zijn VW ID4 , maar die komt niet van Volkswagen en is zelfs niet eens waterdicht.Fazal schreef: ↑14 jan 2024, 14:48Niet bijgeleverd? Dat wist ik dus niet.![]()
Maar iemand die zich een e-auto kan permitteren, zal nadien toch niet een goedkope oplader gaan zoeken, met alle risico's eraan verbonden??? En bovendien kan zo'n wagen niet zonder oplader.
Dus, logischerwijze zou de oplader er toch moeten bijgeleverd worden ...?![]()
....
Ge moet wel het grote verschil maken tussen het laden van een step en een electrische wagen. Bij de electrische wagen wordt de volle 230 Volt netspanning naar de wagen doorgeschakeld , die krijgt die netspanning in zijn lijf. De opladers van steps en electrieke fietsen werken zoals de opladers van je laptop , smartphones , etc ... Bij sommige moet men laden via een verlengsnoer in het stopcontact , de lader is dan dus in de step ( of fiets ) reeds ingebouwd.


