waterstof motor
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dat gaat meevallen: het zal 5 tot 6 euro per kg waterstof kosten. Dat hoor je in het 3e filmpje op deze blz : https://h2-fuel.nl/ vanaf minuut 9'13''

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Nobel doel.Fred1950 schreef: ↑11 apr 2021, 13:39
Ik wil hier vooral reageren op de "reclame" die men ons inlepelt , en die bij gebrek aan algemene kennis zomaar geslikt wordt. Je gaat me toch niet vertellen dat de formule W = A x V niet tot de algemene kennis behoort, hoe kunt ge anders besef krijgen wat een stofzuiger van 1000 Watt eigenlijk betekent. Ik tracht simpelweg de leugens en fantasieën in allerhande media te ontkrachten.
Kun je dan verklaren waarom grote private instellingen zoals Toyota, Nissan e.a. miljarden besteden aan de ontwikkeling van auto's op waterstof? Toyota is geen onderneming die de roeping heeft om nutteloze projecten op te starten en het geld van de aandeelhouders zomaar over de balk te gooien.
Uiteindelijk is dát de enige toetssteen die ertoe doet: is het economisch rendabel?
Het feit dat sommige van de grootste private concerns van de wereld dat geloven, doet mij besluiten dat iemand anders - Sof/Fred - het bij het verkeerde eind heeft.

E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
De echte vraag is: wil ik wel een bakje waarin ruim voldoende energie zit voor meer dan 4000 huishoudensWil. schreef: ↑11 apr 2021, 14:46Dat gaat meevallen: het zal 5 tot 6 euro per kg waterstof kosten. Dat hoor je in het 3e filmpje op deze blz : https://h2-fuel.nl/ vanaf minuut 9'13''
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
De energie verliezen, en de bijna verdubbeling van de Co² duwen ze door ons strot omdat ze kerncentrales gaan sluiten, en daarvoor in de plaats 12 gascentrales gaan zetten,voor het alternatief voor een thoriumreactorAch man , dat zijn toch allemaal technieken waar veel energieverliezen mee gepaard gaan - en die vooral ook onnodig complex zijn. En al wat complex is gaat ook vlugger kapot omwille van het aantal verslijtbare delen die er allemaal bij te pas komen.
hebben ze geen oren naar, ik vermoed zelfs dat al die "geleerde" ministers er al ooit van gehoord hebben,en het 2de voordeel is dat;
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/thoriu ... gle.com%2FDaarnaast kan zo'n centrale ‘duurzame’ waterstof produceren waar de omvangrijke Zeeuwse industrie om zit te springen.
Met de huidige stand van stroom energie doen ze gewoon het licht uit, en gaan ze de mensen die hun elektrische oven aanzetten om 18 H straffen ten voordelen van de Eauto....
Wie kan er 40 zonnepanelen leggen,+ een thuisbatterij.....niet jan met de pet.Met 40 panelen en een flinke thuisbatterij ga je al bijna zeker 8 maanden lang geen stroom uit het net hoeven te halen
Nu nog geheimzinnig over de aanschaf prijs, maar eens gaat men kunnen kiezen waar men een "mini elektriciteitscentrale" kunnen kopen, zoals nu een koelkast,en de tecnologie gaat met grote stappen vooruit,uiteindelijk zal waterstof winnen....
http://www.pomwvl.be/sites/default/file ... nHaver.pdf
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Ze gaan ook bakjes maken voor 1 huishouden. En als je dat niet aankunt, krijg je een 'budgetmeterbakje' zodat je enkel nog het licht kunt aandoen op 2 plaatsen tegelijk. Meer niet.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ge gaat 30 jaar moeten wachten na de eerste steenlegging vooraleer die thorium centrale werkt ( en dan toch zeker niet in mijn achtertuin
Met minder gaat ook , en dan gaat de microWKK wat vroeger dan in putje winter aangezet moeten worden.Wie kan er 40 zonnepanelen leggen,+ een thuisbatterij.....niet jan met de pet.Met 40 panelen en een flinke thuisbatterij ga je al bijna zeker 8 maanden lang geen stroom uit het net hoeven te halen
....
En wacht maar , .... tot het moment dat ge niet meer durft uw lamp aan te zetten omdat de VREG en andere heerschappen uwen elektriek teveel luxe vinden. Ge zult dan wel "snakken" naar een paar zonnepanelen met een batterijke ....
Haha , de Chitokkio schreef: ↑11 apr 2021, 16:48....
Nu nog geheimzinnig over de aanschaf prijs, maar eens gaat men kunnen kiezen waar men een "mini elektriciteitscentrale" kunnen kopen, zoals nu een koelkast,en de tecnologie gaat met grote stappen vooruit,uiteindelijk zal waterstof winnen....
http://www.pomwvl.be/sites/default/file ... nHaver.pdf
Zie , in de jaren 20 en 30 waren er ook van dat soort "uitvindingen" die het ook nooit gehaald hebben omdat ze waardeloos waren in het dagelijks leven.
-
-
( Thursday, November 22, 2018 3:18 PM )
Hi xxxxxxx
Vast debiet 6ltr/hr
Je kan 200ltr opwarmen per 24hr naar 65gr
Met de chi die je 8666uren 1,5kw en 0,6 thermische
Er zit nu al in het gasnet 2 tot 8% groen gas waar waterstof in zit.
Dit geproduceerd met energie overschotten die dan bruikbaar worden
Dus de rest van theorieën zijn irrelevant tov Chi.
EANDIS zal wel geen onveilige gasnet behouden dacht ik.
Groeten,
Pierre Marcus
Sent by Iphone,
Mijn antwoord :
Hallo ,
6 liter/uur is allesbehalve voldoende om hiermee een centrale verwarming te
vervangen. Het debiet van een CV circulatiepomp varieert afhankelijk van de
installatie van 0,5 m3/uur ( dus 500 liter/uur ) tot zelfs 4 m3/uur. Zie
ook hier voor enige bedenkingen :
https://www.livios.be/nl/bouwinformatie ... latiepomp/
Jouw toestel kan dus niet voldoende warmte produceren om een CV te vervangen
, en dat tot 60 °C op pakweg 1/2 uur tijd , iets wat toch wenselijk is als
men bij thuiskomst bvb. snel de woning wil warm krijgen. Een WKK op
stookolie of gas kan dit mijn inziens wel aan.
etc ... etc ....
Zijn repliek : ( Friday, November 23, 2018 5:54 PM )
Hallo
Ze zijn ook bedoeld voor goedkoop elektrisch
Groeten,
Pierre Marcus
Sent by Iphone,
--------
Geen vette informatie, nietwaar, voor iemand die zijn "product" wil verdedigen. Onze "gast" zou het al beter kunnen uitleggen .....
Hi xxxxxxx
Vast debiet 6ltr/hr
Je kan 200ltr opwarmen per 24hr naar 65gr
Met de chi die je 8666uren 1,5kw en 0,6 thermische
Er zit nu al in het gasnet 2 tot 8% groen gas waar waterstof in zit.
Dit geproduceerd met energie overschotten die dan bruikbaar worden
Dus de rest van theorieën zijn irrelevant tov Chi.
EANDIS zal wel geen onveilige gasnet behouden dacht ik.
Groeten,
Pierre Marcus
Sent by Iphone,
Mijn antwoord :
Hallo ,
6 liter/uur is allesbehalve voldoende om hiermee een centrale verwarming te
vervangen. Het debiet van een CV circulatiepomp varieert afhankelijk van de
installatie van 0,5 m3/uur ( dus 500 liter/uur ) tot zelfs 4 m3/uur. Zie
ook hier voor enige bedenkingen :
https://www.livios.be/nl/bouwinformatie ... latiepomp/
Jouw toestel kan dus niet voldoende warmte produceren om een CV te vervangen
, en dat tot 60 °C op pakweg 1/2 uur tijd , iets wat toch wenselijk is als
men bij thuiskomst bvb. snel de woning wil warm krijgen. Een WKK op
stookolie of gas kan dit mijn inziens wel aan.
etc ... etc ....
Zijn repliek : ( Friday, November 23, 2018 5:54 PM )
Hallo
Ze zijn ook bedoeld voor goedkoop elektrisch
Groeten,
Pierre Marcus
Sent by Iphone,
--------
Geen vette informatie, nietwaar, voor iemand die zijn "product" wil verdedigen. Onze "gast" zou het al beter kunnen uitleggen .....
-
Alleé gij , dus de prijs per kg voor een bepaald aantal kWh zal lager liggen dan wat de de productie van de waterstof en dat poeder per kg aan kWh kost , al tezamen .... Zééér raar ....Wil. schreef: ↑11 apr 2021, 14:46Dat gaat meevallen: het zal 5 tot 6 euro per kg waterstof kosten. Dat hoor je in het 3e filmpje op deze blz : https://h2-fuel.nl/ vanaf minuut 9'13''
-
-
De nog steeds onbeantwoorde vraag:
Kun je dan verklaren waarom grote private instellingen zoals Toyota, Jaguar, Land Rover, BMW, e.a. miljarden besteden aan de ontwikkeling van auto's op waterstof? Toyota is geen onderneming die de roeping heeft om nutteloze projecten op te starten en het geld van de aandeelhouders zomaar over de balk te gooien.
Uiteindelijk is dát de enige toetssteen die ertoe doet: is het economisch rendabel?
Het feit dat sommige van de grootste private concerns van de wereld dat geloven en bovendien hun geld op tafel leggen, doet mij besluiten dat iemand anders - Sof/Fred - het bij het verkeerde eind heeft.
Kun je dan verklaren waarom grote private instellingen zoals Toyota, Jaguar, Land Rover, BMW, e.a. miljarden besteden aan de ontwikkeling van auto's op waterstof? Toyota is geen onderneming die de roeping heeft om nutteloze projecten op te starten en het geld van de aandeelhouders zomaar over de balk te gooien.
Het feit dat sommige van de grootste private concerns van de wereld dat geloven en bovendien hun geld op tafel leggen, doet mij besluiten dat iemand anders - Sof/Fred - het bij het verkeerde eind heeft.

... en verklaar me ook maar eens waarom Volvo stopt met de ontwikkeling van al wat niet full-battery elektrisch is : https://www.edie.net/news/12/Volvo-Cars ... e%20growth.Wil. schreef: ↑12 apr 2021, 00:53De nog steeds onbeantwoorde vraag:
Wie is de baas van Volvo ? Juist , de sterkste economie van de toekomst ( als ze het dat nu al niet zijn ). Die weten nu al beter ... Rijden op waterstof ? Dat doet me denken aan de auto's die tijdens WO II op hout reden omdat er geen benzine te krijgen was ..
En dit
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Zou het niet kunnen dat zij beseffen dat de tijd van benzine en diesel voorbij IS.Kun je dan verklaren waarom grote private instellingen zoals Toyota, Jaguar, Land Rover, BMW, e.a. miljarden besteden aan de ontwikkeling van auto's op waterstof?
En geloof maar niet dat die AL hun eieren in het waterstof mandje hebben liggen ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
-
Als de gasten hun onderzoeksgeld direct van de oliebaronnen krijgen, zou ik ook al met waterstof beginnen te prutsen ... om daarna het zaakje in het museum onder te brengen.E.T. schreef: ↑12 apr 2021, 11:35Zou het niet kunnen dat zij beseffen dat de tijd van benzine en diesel voorbij IS.Kun je dan verklaren waarom grote private instellingen zoals Toyota, Jaguar, Land Rover, BMW, e.a. miljarden besteden aan de ontwikkeling van auto's op waterstof?
En geloof maar niet dat die AL hun eieren in het waterstof mandje hebben liggen ...![]()
Wie herinnert zich nog de "veelbelovende" Wankel-motor ? BWM heeft zijn wagen die waterstof op de klassieke manier in een zuigermotor ging "verbranden" ook al naar de schrootberg gestuurd. Er zijn heel wat dingen die achteraf niet haalbaar bleken, en een stille dood stierven. BMW heeft al een heel gamma I-wagens , vol elektrisch, op de markt gebracht .... https://www.bmw.be/nl/topics/fascinatio ... agens.html