Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fazal

23 aug 2022, 15:13

Ik kan enigszins begrijpen dat Poetin het moeilijk kreeg, toen hij vernam dat Oekraïne tot de Navo wilde toetreden, maar daarvoor een (bijna) mondiale oorlog ontketenen, vind ik toch een brug te ver.
Er waren zeker nog andere mogelijkheden om Oekraïne op andere gedachten te brengen.

Als ik het goed voor heb, heeft Zelensky zich zelfs op zeker moment bedacht en zijn betrachtingen hieromtrent, te laten varen. Maar goed, er zullen wellicht nog wel andere motieven gespeeld hebben in deze zaak. Motieven waar wij als gewone man geen weet van (kunnen) hebben.

Ik heb het hier dus niet enkel over een gewone stammenoorlog, waarbij de ene stam de rijkdommen van de andere wil bemachtigen, zoals eigenlijk al altijd het geval is geweest, al zolang als er mensjes bestaan.

Laat mij weten als ik verkeerd ben. Ik vraag niets liever. :|
Laatst gewijzigd door Fazal op 23 aug 2022, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

23 aug 2022, 15:20

Gij zijt verkeerd :lol:
Graag gedaan.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal

23 aug 2022, 15:22

Jama ...??? Op welk punt? Ik wou het heel graag weten. :oops:

Wil.

23 aug 2022, 15:35

Dit was een kleine joke terzijde :wink:

Poetin had er moeten voor zorgen dat Rusland en al wat erbij hoort (cultuur, economie enz) zodanig aanlokkelijk was voor Oekraïne dat het land bijna vanzelfsprekend zijn blik naar het oosten zou richten. Maar de Oekraïners kennen Poetin en de Russen (de Sovjets) al langer dan vandaag. Van die boer geen eieren, dachten ze.
Ook de mensen die een sterkere band hebben met Rusland (familie, taal) zullen nu wel in overgrote mate van gedacht veranderd zijn. De Russen hebben Marioepol en andere steden en dorpen gewoon platgelegd en er honderden burgers de dood in gejaagd.

Even vergelijken: gisteren is er een man vermoord in Eksaarde. De moordenaar had een tijd een relatie met de ex-vrouw van die man maar de vrouw besloot om terug te gaan naar haar eerste echtgenoot. Dat kon de afgewezen minnaar niet verkroppen en dus schoot hij die echtgenoot dood.

Zou die vrouw nu staan te popelen om terug met die moordenaar in zee te gaan?
Zouden de Oekraïners staan te popelen om met de moordenaar van hun zonen/echtgenoten in zee te gaan?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio

23 aug 2022, 16:29

Waarom zou "nu" plots er een "partizanen" legertje bestaan terwijl Poetin al 10 jaar aan de macht is ? De Amerikanen willen met de alombekende CIA truken Rusland onder water krijgen , dat is de bedoeling. Die truken hebben ze al in veel landen , en met succes , gepraktiseerd.

Een paar Blz terug schreef ik dat de enige manier om poeting te stoppen,een goede snipper was,met de kans dat het uitkwam en Rusland dan een reden heeft om Amerika aan te vallen,maar stel dat de CIA met (veel) geld en beloften over de brug komt,om de partizanen een duw in de goede richting te geven, dan zal Poeting maar beter binnen blijven :mrgreen: :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fazal

23 aug 2022, 16:35

Een sniper (sluipschutter) bedoel je? :|
Ik denk toch niet dat Rusland daarvoor Amerika zal aanvallen.
Denk aan de moord op JFK, door Lee Harvey Oswald.
Er waren toen ook geruchten dat de Russen er voor iets tussen zaten.
Amerika heeft toen Rusland ook met rust gelaten.
Laatst gewijzigd door Fazal op 23 aug 2022, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

23 aug 2022, 16:41

door Wil. » 49 minuten geleden
Even vergelijken: gisteren is er een man vermoord in Eksaarde. De moordenaar had een tijd een relatie met de ex-vrouw van die man maar de vrouw besloot om terug te gaan naar haar eerste echtgenoot. Dat kon de afgewezen minnaar niet verkroppen en dus schoot hij die echtgenoot dood.

Zou die vrouw nu staan te popelen om terug met die moordenaar in zee te gaan?
Zouden de Oekraïners staan te popelen om met de moordenaar van hun zonen/echtgenoten in zee te gaan?
Even uw vergelijking doortrekken. Zou er terug volop gas naar West-Europa stromen, zouden de betrekkingen tussen West-Europa en Rusland plots terug genormaliseerd worden als Poetin morgen zou beslissen om zich terug te trekken uit Oekraïne?
Zou alles genormaliseerd worden als Poetin van het toneel zou verdwijnen?
Is er niet eens ooit sprake geweest om Rusland op te nemen in de EU om ze te integreren in de Westerse wereld, maar het botste op een westers njet……waarom?
Waarom Hongarije wel toelaten dat in hetzelfde bedje ziek is als Rusland (en dan heb ik het niet over het binnenvallen van buurlanden). ?
Er komt wel ooit een einde aan deze oorlog maar wat dan. Een bezettingsmacht naar Rusland sturen zoals na WOII in Duitsland…….
Rusland en het Westen zullen altijd zijn zoals het altijd geweest is, water en vuur dus onverenigbaar.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 23 aug 2022, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Fazal

23 aug 2022, 16:45

Dicksy schreef:
Rusland en het Westen zullen altijd zijn zoals het altijd geweest is, water en vuur dus onverenigbaar.
Denk ik ook.
Communisten bekeer je niet.
En het Westen zal (hopelijk) nooit buigen voor hun grillen.

Dicksy

23 aug 2022, 16:53

door Fazal » 3 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑7 minuten geleden
Denk ik ook.
Stel u eens de vraag of een wereld zonder conflicten überhaupt mogelijk is. Zou men (vul zelf maar in) dat eigenlijk wel willen?

Fazal

23 aug 2022, 17:06

Wij wel, denk ik, toch in ieder geval, ondanks conflicten soms onvermijdelijk zijn, van oorlogen gespaard blijven. Maar dat zal de leiders van sommige landen wel worst wezen.
Conflicten en oorlogen zullen er idd altijd zijn, en dat zolang er mensjes op deze wereld zijn.
Zelfs buren en ja, zelfs familieleden komen niet altijd en overal overeen.
Laatst gewijzigd door Fazal op 23 aug 2022, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.

tokkio

23 aug 2022, 17:15

Dicksy schreef:
23 aug 2022, 16:53
door Fazal » 3 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑7 minuten geleden
Denk ik ook.
Stel u eens de vraag of een wereld zonder conflicten überhaupt mogelijk is. Zou men (vul zelf maar in) dat eigenlijk wel willen?
De gewone arbeider, jan met de pet wel, voor de machtige rijken niet, die zijn nooit tevreden,en willen altijd maar meer,de wereld heeft altijd ergens al een oorlog gehad,in Europa is er de laatste 70 vrede, maar ze hebben de lont nog niet weggedaan,als dat Europees parlement zo blijft klooien,valt Europa uiteen,en dan worden de buurlanden terug geviseerd
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

23 aug 2022, 17:18

Fazal schreef:
23 aug 2022, 16:45
Dicksy schreef:
Denk ik ook.
Rusland kan evengoed een "vriend" worden als destijds Spanje onder Franco ... Het is alleen een kwestie van hoe de VS erover denkt. Als West Europa zou beginnen aan te leunen bij Rusland staat de VS met zijn NAVO op zijn achterpoten omdat die NAVO dan eigenlijk geen reden meer tot bestaan zou hebben. De VS staan er dan gans alleen voor zonder hun "oude" bondgenoten. Zou het voor West-Europa zoals Hongarije of Polen een verschil maken ? Voor de corruptie in die landen en Oekraïne alleszins niet.

Communisten ? De communistische partij werd na de ontbinding van de USSR verboden. De rode vlag met hamer en sikkel werd vervangen door de tri-colore. Als ge u laat registreren kunt ge dit eens bekijken over de val van de USSR https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/apocalypse ... ndes-s1a6/ Dit wordt op het einde van die documentaire vermeld.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 23 aug 2022, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Fazal

23 aug 2022, 17:34

tokkio schreef:
23 aug 2022, 17:15
De gewone arbeider, jan met de pet wel, voor de machtige rijken niet, die zijn nooit tevreden,en willen altijd maar meer,
Ook de gewone arbeider is nooit tevreden tokkio, zie maar naar de vicieuze cirkel van stakingen voor meer loon en dergelijke meer. Ik ben ertegen, maar soms hebben ze wel gelijk.
Maar daarom dienen ze nog geen bloedige oorlog te starten, alhoewel dit met hun (soms gewelddadige) betogingen ook wel eens gebeurt. Zo te zien, kunnen mensjes dus idd met elkaar niet leven zonder conflicten. Erger is, dat mensjes soms elkaars bloed kunnen drinken, en dat mèt- of ja, zelfs zònder reden. :cry:

Fazal

23 aug 2022, 17:45

Er zijn mensen die elkaar gewoon niet kunnen uitstaan, zonder ooit al met elkaar te hebben gesproken.
Af en toe ga ik hier in de buurt (nochtans een deftige zaak) gewoon een pintje drinken, en daar zie en hoor ik dat al genoeg.
Laatst gewijzigd door Fazal op 23 aug 2022, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

tokkio

23 aug 2022, 17:47

Waarom zou "nu" plots er een "partizanen" legertje bestaan terwijl Poetin al 10 jaar aan de macht is ?
Het rommelt al een tijdje rond en over poeting, in de wandelgangen van zijn paleis,en als ze het niet openlijk doen, hebben ze hun "geliefde" vergiftiging truken,dictator zijn is gevaarlijk in Rusland; Stalin viel ook in ongenade...en had ruzie met Tito...
https://businessam.be/werd-stalin-vergi ... xp-172713/
En poeting zal ook wel ergens op een lijst staan....
https://www.businessinsider.nl/rusland- ... -scenario/