Klimaat
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Het wordt weer een goede dag voor jou, Fred, want ik ga je wéér eens iets bijleren.Fred1950 schreef: ↑05 aug 2025, 09:36Allé gij ... en bestaat daar een wetenschappelijke , niet Wil-puntse , verklaring voor ?
Gewoon efkens gegoogeld met "straalt een zonnevlek meer of minder warmteenergie uit"
Antwoord :
Een zonnevlek straalt minder warmte-energie uit dan de rest van de zon. Zonnevlekken zijn koelere gebieden op het zonsoppervlak, met een lagere temperatuur dan de omgeving.
En gij nu ..., betweterige nitwit.
Hoewel de zonnevlek een relatief koelere plaats op de zon is, ontstaat een zonnevlek slechts in een periode van meer zonneactiviteit. D.w.z. er zijn dan o.a. meer zonnevlammen en dus straalt de zon meer energie uit in die periode. Dan ontvangt de aarde meer energie. Snap je het nu?
Laatst gewijzigd door Wil. op 06 aug 2025, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
OK , maar jij beweerde eerst dat een "zonnevlek meer energie uitstraalt" ( cfr. "toenemende energie van zonnevlekken" ) . Ga je dit herhalen ?Wil. schreef: ↑05 aug 2025, 10:20.....
Hoewel de zonnevlek een relatief koelere plaats op de zon is, ontstaat een zonnevlek slechts in een periode van meer zonneactiviteit. D.w.z. er zijn dan o.a. meer zonnevlammen en dus straalt de zon meer energie uit in die periode. Dan ontvangt de aarde meer energie. Snap je het nu?
Ten tweede : van waar haal je de "wetenschap" die ik hier van jou heb gequoted ? Meer energie uitstraling door zonnevlammen ? Van waar haal je dan dat weer ?
-
Tja, Freddie, ik weet nu eenmaal een aantal zaken die ik voordien al bestudeerd heb of gelezen heb in wetenschappelijke teksten. Ik heb hogerop al gezegd dat de lat wellicht ruim hoog ligt voor jou. Dat lijkt te kloppen. Heel wat verstandige lezers begrijpen de kern van de zaak wel.
Maar maak je nu liever opmerkingen over de vinger die naar de zon wijst, i.p.v. over de essentie van de boodschap iets te kunnen zeggen? Het lijkt er weer op.
Maar maak je nu liever opmerkingen over de vinger die naar de zon wijst, i.p.v. over de essentie van de boodschap iets te kunnen zeggen? Het lijkt er weer op.

De meest verstandige lezers begrijpen dat jij overloopt van eigengemaakte fantasieWil. schreef: ↑05 aug 2025, 10:57Tja, Freddie, ik weet nu eenmaal een aantal zaken die ik voordien al bestudeerd heb of gelezen heb in wetenschappelijke teksten. Ik heb hogerop al gezegd dat de lat wellicht ruim hoog ligt voor jou. Dat lijkt te kloppen. Heel wat verstandige lezers begrijpen de kern van de zaak wel.
....
A propos , die zonnevlammen zijn te zeldzaam om een invloed op ons klimaat te hebben. Hun 11 jarige cyclus vinden we niet terug in onze temperatuurstijging sinds 1850. En gaat ge nu terug op uw achterste poten gaan staan om het tegendeel te bewijzen ?
-
Neen, Fred, ik laat het aan de lezers over om gedurende een fractie van een seconde af te wegen wat jouw reacties over dit onderwerp vandaag al waard zijn geweest.
Ik merk hoeveel gewicht je argumenten in de schaal werpen en ik begrijp ook waarom dat zo is.
Ik merk hoeveel gewicht je argumenten in de schaal werpen en ik begrijp ook waarom dat zo is.

Mijn argument slaat de balans over naar de waarheid over zonnevlammen waar jij faalt. Die zonnevlammen kunnen niet de hitterecords verklaren die we de laatste jaren steeds maar meer kennen. Die hadden in het verleden tot identieke hoge temperaturen moeten leiden , en dat is niet het geval geweest. De lezer zal MIJ nu wel begrijpen , wees gerust.
-
Fred1950 schreef: ↑05 aug 2025, 17:31Mijn argument slaat de balans over naar de waarheid over zonnevlammen waar jij faalt. Die zonnevlammen kunnen niet de hitterecords verklaren die we de laatste jaren steeds maar meer kennen. Die hadden in het verleden tot identieke hoge temperaturen moeten leiden , en dat is niet het geval geweest. De lezer zal MIJ nu wel begrijpen , wees gerust.

Neen, frits, 'those ones' kun je enkel zeggen als je in een context naar een hele groep verwijst. Hier gaat het duidelijk over één persoon en dan kun je niet met een meervoud (dubbel zelfs) naar een enkelvoud verwijzen.
"Ik zijn hier al eerder geweest", is ook geen standaardtaal maar het wordt veel gezegd. Ook in informeel taalgebruik is dat fout en hetzelfde geldt voor 'I like those ones' wanneer je maar één persoon hebt waarnaar je verwijst.

Good grammar, Batman. Bad spelling.
"Ik zijn hier al eerder geweest", is ook geen standaardtaal maar het wordt veel gezegd. Ook in informeel taalgebruik is dat fout en hetzelfde geldt voor 'I like those ones' wanneer je maar één persoon hebt waarnaar je verwijst.

Good grammar, Batman. Bad spelling.

Sorry man , ik bedoelde wel degelijk de Chineeskes van dat soort en met dat uiterlijk. In het enkelvoud zou het kunnen betekenen dat ik verliefd wordt of begin te geilen op dat ene geval , en dat zou dan wel zeer belachlijk overkomen ( misschien dan weer niet bij jou ), l
Het is als grapje bedoeld , maar steekt mijn voorkeur voor bepaalde uiterlijke kenmerken ( om het woord "ras" niet hoeven te gebruiken ) niet onder stoelen of banken.
-
Ik weet wat je bedoelt, Fred, maar je schrijft het in 'broken English', Marianne.
Ik begrijp wat men wil zeggen met "Ik zijn weg. Tot morgen." Maar is dat correct Nederlands???
Dat is de verklaring voor mijn opmerking "Je Engels, Fredje"

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.