Nacht leven

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

17 nov 2021, 16:52

@tokkio
Wat gaan ze ons nog door de strot duwen?

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

17 nov 2021, 17:13

Ik heb een gat in de markt gevonden.
Mondmaskers liggen zomaar op straat te rapen.
Ik ben bezig ze te verzamelen en ga ze allemaal te koop zetten op 'tweedehands'
Wel onder een nieuwe rubriek, namelijk: 'tweedemonds'.
Wie niet waagt, niet wint. :mrgreen:

Gelukkig ga je van zeveren niet dood, van corona wèl. :wink:

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

17 nov 2021, 17:32

benq schreef:
15 nov 2021, 12:06
sanne schreef:
15 nov 2021, 11:39
Schande. Laat iedere mens voor zijn eigen lichaam beslissen.
Het is een schande dat men zich niet laat vaccineren, puur egoïsme.
Op Gibraltar is IEDEREEN GEVACCINEERD en .....ra ra???? Er liggen percentsgewijze evenveel mensen in het ziekenhuis dan hier... Hoe zou dat nu toch komen????,,,, Zijn dat misschien allemaal ongevaccineerde Belgen??.??????
Uw tekst bewijst duidelijk dat leugens werken als ze maar vaak genoeg herhaald worden. VDB wil niet toegeven dat de vaccins hun werk niet doen zoals ze zouden moeten, dus moet er een schuldige gevonden worden ... In het Nazi tijdperk waren dat de Joden, nu de niet gevaccineerden..
Krijg je er eventueel een hartspierontsteking van Mr. VDB??? Zijn ludiek antwoord was: "Ja dat kan, maar dat is heel gemakkelijk te genezen hoor".... Mr VDB ik heb uw hartspierontsteking niet nodig, ik blijf overal weg waar ik niet moet zijn, ontsmet alles waar iemand zou kunnen aangeweest zijn, draag mijn muilband en houd afstand, zelfs op straat; op voedingswinkels na geef ik geen cent meer uit en dat moesten meer mensen doen.
Voor mensen die de VDB- leugens geloven heb ik één tekst, geschreven door Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. " Tot volgende verkiezingen Mr. VDB
De zon is gratis voor iedereen

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

17 nov 2021, 17:40

Idefix schreef:
17 nov 2021, 17:32
Tot volgende verkiezingen Mr. VDB
Verkiezingen? Die man was helemaal niet verkozen. Dat is nog het strafste van al.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

17 nov 2021, 18:10

Idefix schreef:
17 nov 2021, 17:32
....
Op Gibraltar is IEDEREEN GEVACCINEERD en .....ra ra???? Er liggen percentsgewijze evenveel mensen in het ziekenhuis dan hier... Hoe zou dat nu toch komen????,,,, ....
Waarmee werden ze gevaccineerd ? Het AstraZeneca bleek voor 80 % effectief te zijn tegen de Chinese variante en nog amper voor 60 % effectief tegen de Indiase Delta variante. Idem gelijkaardige getallen voor Pfizer en Moderna. En wie zich begin dit jaar liet vaccineren heeft NU al zowat de helft van zijn antistoffen verloren. Komen die onder een bepaalde grens, dan word je even ziek als een niet gevaccineerde.

Oplossing : draai de uitspraak "met alle Chinezen maar niet met den dezen" om .... :D

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 nov 2021, 18:57

Gevaccineerde mensen komen minder vaak in het ziekenhuis terecht wegens corona en worden minder erg ziek en sterven minder frequent. Dit geldt voor de ganse bevolking want individuele personen kunnen anders reageren.

Niet gevaccineerde mensen overleven de ziekte meestal ook, maar vaker zie je hen in het hospitaal belanden en bij de sterfgevallen is dat ook zo.


Het vaccin zorgt er niet voor dat je niet besmet kunt worden en voorkomt evenmin dat je anderen kunt besmetten. Ook het beste vaccin doet dat niet. Dit heeft alles te maken met de Delta variant. Met het allereerste virus zou dat waarschijnlijk anders geweest zijn.

Tussen 16u en 17u een Nederlandse dokter gehoord op Radio 1. Die man zit in 'de Nederlandse Gems'. Hij was categoriek tegen het verplicht inenten van het zorgpersoneel. Zijn redenering: als je ingeënt bent kun je net zo goed iemand besmetten. Inenting voorkomt dat niet. Alles hangt af van het in acht nemen van de voorzorgs- en beschermingsmaatregelen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

17 nov 2021, 20:27

Wil. schreef:
17 nov 2021, 18:57
.....
Tussen 16u en 17u een Nederlandse dokter gehoord op Radio 1. Die man zit in 'de Nederlandse Gems'. Hij was categoriek tegen het verplicht inenten van het zorgpersoneel. Zijn redenering: als je ingeënt bent kun je net zo goed iemand besmetten. Inenting voorkomt dat niet. Alles hangt af van het in acht nemen van de voorzorgs- en beschermingsmaatregelen.
Het zorgt er wel voor dat het besmet zorgpersoneel vlugger herstelt, en dus vlugger terug de draad kan opnemen en ander zorgpersoneel kan ontlasten.

Wat durft een Nederlander trouwens beweren over "zorg" :roll: Ze hebben niet eens genoeg IC bedden om de niet-covid gevallen van de nodige zorg te voorzien. Waarom denk je dat veel Nederlanders de grens oversteken om hier geopereerd te worden ( wegens hun lange wachtlijsten o.a. )

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 nov 2021, 21:12

Je tweede alinea is compleet naast de kwestie. Het gaat om zijn argumentatie omtrent een al dan niet verplichting.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

17 nov 2021, 22:20

3° spuit en voor de Johnson's het 2° spuitje, denkelijk voegt men er wat toe om de nieuwe varianten te baas te kunnen. Door de varianten zal het nog eens en nog eens herhaald worden, bijna zoals de jaarlijkse griepspuit.
Of de genezenen sterker zijn, zij zouden toch gemakkelijker die Covid moeten herkennen ?
Die geen vaccinatie willen moeten maar thuisblijven en moeten dan maar wachten tot hun pakjes gebracht worden(alles online). Daar overleeft het beestje, eindeloos je wegsteken zal niet helpen.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

17 nov 2021, 23:31

boeffer schreef:
17 nov 2021, 22:20
....
Of de genezenen sterker zijn, zij zouden toch gemakkelijker die Covid moeten herkennen ?
....
Nee, dat doen ze niet. Die bouwen ook maar antistoffen op zoals de gevaccineerden dat ook doen, niet meer of minder. En als hun antistoffen sterk gedaald zijn kunnen ze opnieuw ziek worden zoals de eerste keer.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

18 nov 2021, 00:06

Wil. schreef:
17 nov 2021, 21:12
Je tweede alinea is compleet naast de kwestie. Het gaat om zijn argumentatie omtrent een al dan niet verplichting.
De kans dat een niet-gevaccineerde iemand besmet is groter dan door een gevaccineerde, puur omdat de niet-gevaccineerde langer besmettelijk blijft. Dus, verplichte vaccinatie bij het zorgpersoneel is wel degelijk zinvol omdat dit de kans verkleint dat patiënten door het personeel besmet geraken. Poepsimpel te begrijpen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 nov 2021, 00:18

Sommige mensen willen niks in hun lijf ingespoten krijgen. Temeer omdat het vaccin nog altijd experimenteel is. Ook dát vermeldde de Nederlandse geneeskundige in het gesprek.

Vanavond in Terzake sprak Prof. Neyts in dezelfde zin. 'We weten niet wat het op lange termijn geeft'. Bijgevolg hebben mensen wel het recht om afwachtend te zijn. Bovendien kunnen (en willen) ze zich dagelijks of om de twee dagen laten testen, iets wat gevaccineerden niet hoeven te doen want die hebben 'een bewijs' en toch kunnen ze anderen vlotjes besmetten.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

18 nov 2021, 07:44

Wat VDB betreft ELKE minister van eender welke partij zou deze maatregelen moeten nemen Ofwel de mensen gewoon laten sterven Altijd zijn er mensen ontevreden daar ontkomt geen enkele minister aan Elke partij heeft onverkozenen Ge zult de politiekers daar niets over horen zeggen want dan snijden ze in hun eigen vingers

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

18 nov 2021, 09:43

Wil. schreef:
18 nov 2021, 00:18
Sommige mensen willen niks in hun lijf ingespoten krijgen. Temeer omdat het vaccin nog altijd experimenteel is. Ook dát vermeldde de Nederlandse geneeskundige in het gesprek.

Vanavond in Terzake sprak Prof. Neyts in dezelfde zin. 'We weten niet wat het op lange termijn geeft'. Bijgevolg hebben mensen wel het recht om afwachtend te zijn. Bovendien kunnen (en willen) ze zich dagelijks of om de twee dagen laten testen, iets wat gevaccineerden niet hoeven te doen want die hebben 'een bewijs' en toch kunnen ze anderen vlotjes besmetten.
Experimenteel ? Als er na een jaar na de eerste prik geen gevolgen worden gemerkt zou ik het nog moeilijk als experimenteel beschouwen. De ontwikkelaars van de vaccins weten heel goed waarmee ze bezig zijn, die gaan niet over één nacht ijs. Hun kennis en kunde op het gebied van immuniteit , biochemie is ook stukken groter dan dat van een dokter die zich in de media profileert, zelfs groter dan dat van onze virologen.

Niets is op lange tijd voorspelbaar, ook niet de griepvaccins, maar men weet perfect wat die nu doen en wat die niet doen. En dat geeft al een groot inzicht in wat een vaccin op lange termijn zou kunnen aanrichten. In de praktijk kan dat nooit meer zijn dat wat het virus zelf op lange termijn kan aanrichten.

Uiteraard heeft iedereen het recht om zich niet te laten vaccineren. In dat geval vormt die een groter risico om zijn besmetting door te geven, en dat risico wil men in de zorgsector vermijden. Het is dan ook het recht van de werkgever om te vermijden dat ze nog met kwetsbaren in contact komen. Dat betekent dat ze zich aan de voorwaarden moeten houden om de functie nog verder te mogen uitoefenen. Men gaat ook geen blinde met een lijnbus laten rijden, nietwaar.

Ze kunnen zich inderdaad dagelijks laten testen. Wie gaat dat betalen ? Als ze dat voor 100 % uit eigen zak willen betalen heb ik daar geen probleem mee.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 nov 2021, 10:43

Fred1950 schreef:
18 nov 2021, 09:43

Experimenteel ? Als er na een jaar na de eerste prik geen gevolgen worden gemerkt zou ik het nog moeilijk als experimenteel beschouwen. De ontwikkelaars van de vaccins weten heel goed waarmee ze bezig zijn, die gaan niet over één nacht ijs. Hun kennis en kunde op het gebied van immuniteit , biochemie is ook stukken groter dan dat van een dokter die zich in de media profileert, zelfs groter dan dat van onze virologen.
Ik heb voor een groot deel vertrouwen in de vaccins. Maar de ontwikkelaars, wier kennis 'zelfs groter is dan die van onze virologen' ( :lol: ), nemen geen verantwoordelijkheid voor de eventuele gevolgen. Toen de EU de dosissen heeft aangekocht stond er in het contract dat er geen schadeclaims mochten komen naar de bedrijven. Wat zegt dat?


Rond 20/8/21 kreeg het Pfizer vaccin de volledige goedkeuring van de FDA, maar in Australië kreeg het op 27/8/21 een 'Provisional Approval' - d.w.z. tijdelijke, voorlopige goedkeuring die 2 jaar geldt.

COMIRNATY is provisionally approved and included in the Australian Register of Therapeutic Goods (ARTG) for active immunisation to prevent coronavirus disease 2019 (COVID-19), caused by SARS-CoV-2, in individuals 16 years of age and older.

Provisional approval of this vaccine is valid for two years and means it can now be legally supplied in Australia. The approval is subject to certain strict conditions, such as the requirement for Pfizer to continue providing information to the TGA on longer term efficacy and safety from ongoing clinical trials and post-market assessment.


Wat lees jij hier over de langetermijnveiligheid van het Pfizer vaccin?


Niets is op lange tijd voorspelbaar, ook niet de griepvaccins, maar men weet perfect wat die nu doen en wat die niet doen. En dat geeft al een groot inzicht in wat een vaccin op lange termijn zou kunnen aanrichten. In de praktijk kan dat nooit meer zijn dat wat het virus zelf op lange termijn kan aanrichten.
Neen, dat weet men niet. De effecten zullen ook niet in de main stream media worden uitgesmeerd. Er zijn een aantal gevallen van hartfalen opgedoken bij compleet gezonde jonge mensen.
De vaccins op basis van mrna worden aangetroffen op plaatsen waar ze niet thuishoren, bv. in de eierstokken van vrouwen. Misschien kan dat geen kwaad, maar wat is daarvan het effect over 10 jaar?


Wat het virus op lange (en korte) termijn kan aanrichten, weet jij niet. Dat weet ook Pfizer niet. Bewijs daarvan: hun wegduiken voor de aansprakelijkheidsclaims.
Dat inenten voor een ganse bevolking beter is dan niet-inenten is waarschijnlijk zo. Voor de ganse bevolking zijn de voordelen groter dan de nadelen, maar ... dat klopt niet op het individuele vlak. Eén persoon die sterft t.g.v. bloedklontervorming of t.g.v. hartfalen is er erger aan toe dan wanneer hij zwaar ziek zou zijn door corona. Het ergste dat je als niet-gevaccineerde kan overkomen is immers sterven en dat is niet erger dan sterven omwille van een ingespoten vaccin. Hoogstens even erg.

Daar komt nog bij dat jonge mensen vaker sterven door elektrocutie van hun broodrooster dan door covid. De groep onder 30, zelfs onder 40 heeft zo goed als géén doden. Dit maar om te zeggen dat de gevolgen voor individuele jonge mensen zeer gering zijn.
Uiteraard heeft iedereen het recht om zich niet te laten vaccineren. In dat geval vormt die een groter risico om zijn besmetting door te geven, en dat risico wil men in de zorgsector vermijden.
Onjuist. In de praktijk heeft de ingeënte persoon een papiertje als bewijs en bijgevolg gedraagt die zich nonchalanter.
Iedereen kan het virus doorgeven. Het besmettingsrisico is wellicht zelfs groter bij de gevaccineerden omdat de anderen dubbel op hun tellen moeten passen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.