Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

21 mar 2023, 10:00

Het Westen heeft niks te eisen.

Er is door het ICC beslist dat Poetin moet verschijnen voor het Hof. Wie hem daar brengt of hem uitlevert, speelt geen rol.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates

21 mar 2023, 10:11

Als men een "filosofie" zoals democratie wil gaan "schenken" aan een "onderdrukt" volk, dan doet men dat best niet met raketten, maar met missionarissen. Die "democratisering" (chaos) van Irak is er gekomen nadat Sadam Koeweit was binnengevallen, net zoals Putin dat nu deed met UA. In beide gevallen was er aan natuurlijke rijkdommen wel wat meer te rapen dan wat er aan democratie werd bereikt, een chaotisch Irak als bron van een enorme vluchtelingenstroom.
Is de voorraad democratie van de VS helemaal opgebruikt of waarom gaan ze dan Iran niet bevrijden ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

21 mar 2023, 10:36

socrates schreef:
Als men een "filosofie" zoals democratie wil gaan "schenken" aan een "onderdrukt" volk, dan doet men dat best niet met raketten, maar met missionarissen.
Zouden wij, in 1944-'45, voldoende gehad hebben aan missionarissen om ons te bevrijden van de dictator? Of is het eerder het militair geweld geweest dat ons de kans op democratie heeft geschonken?

socrates

21 mar 2023, 10:50

Wil. schreef:
socrates schreef:
Als men een "filosofie" zoals democratie wil gaan "schenken" aan een "onderdrukt" volk, dan doet men dat best niet met raketten, maar met missionarissen.
Zouden wij, in 1944-'45, voldoende gehad hebben aan missionarissen om ons te bevrijden van de dictator? Of is het eerder het militair geweld geweest dat ons de kans op democratie heeft geschonken?
De dictator liep tegen die tijd so wie so al op zijn laatste benen, de helpers hebben trouwens eerst met hem zaken gedaan en hebben pas na 1941 hun jas gekeerd. Ook was het dan Oorlog in onze streken, toen Bush senior vond dat irak moest gedemocratiseerd worden was daar geen oorlog. Men had er de democratie kunnen binnensmokkelen via Jeansbroeken, hamburgers en Barnum-reclame. De grote vernietigingswapens van Sadam zijn nooit gevonden zelfs al toonde de VS ze op TV, waarbij de toenmalige minister van Oorlog, al zijn geloofwaardigheid kwijt speelde;
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Charlie Maru

21 mar 2023, 12:56

Documentaire: "Putin and the Presidents"

Was eergisteren(zondag) te zien op Canvas.
Wel de moeite om eens volledig naar te kijken......

https://www.youtube.com/watch?v=Pq4JqQG_PFQ
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy

21 mar 2023, 13:11

door Charlie Maru » 12 minuten geleden

Was eergisteren(zondag) te zien op Canvas.
Wel de moeite om eens volledig naar te kijken......

https://www.youtube.com/watch?v=Pq4JqQG_PFQ
Was zeker de moeite en vooral dat stuk waar Bush jr. de ziel van Poetin gezien had. Den idioot kon nog geen massavernietigingswapens in Irak vinden en dan zou hij de ziel van Poetin gezien hebben. :P
De afkeer (haat?) t.o.v. de VS was wel heel duidelijk te merken. Zou daar een reden voor zijn?
Laatst gewijzigd door Dicksy op 21 mar 2023, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

21 mar 2023, 13:19

Dicksy schreef:
21 mar 2023, 13:11
....
De afkeer (haat?) t.o.v. de VS was wel heel duidelijk te merken.
Gans die docu was doorspekt met pro VS en anti Poetin propaganda. Ik kreeg er het zuur van ...

Dicksy

21 mar 2023, 13:24

door Fred1950 » minder dan een minuut geleden
Dicksy schreef: ↑9 minuten geleden
....
De afkeer (haat?) t.o.v. de VS was wel heel duidelijk te merken.
Gans die docu was doorspekt met pro VS en anti Poetin propaganda. Ik kreeg er het zuur van ...
En toch vond ik dat Poetin ook nagels met koppen sloeg die blijkbaar niet mochten geslagen worden. Want daar kregen er sommigen in die docu ook het zuur van (ongemakkelijk draaien op hun stoel).

Wil.

21 mar 2023, 13:28

socrates schreef:
21 mar 2023, 10:50
Wil. schreef:
socrates schreef:
De dictator liep tegen die tijd so wie so al op zijn laatste benen, de helpers hebben trouwens eerst met hem zaken gedaan en hebben pas na 1941 hun jas gekeerd.
Dat sommige businesslieden eerst zaken met de dictator deden, speelt geen rol in de beslissing van enkele overheden om hem met militair geweld uit te schakelen, eerder dan 'missionarissen' te sturen.

Ik vind dat degenen die de democratie hoog houden (al is het dan slechts de minimale versie daarvan) uiteindelijk ook militair mogen ingrijpen wanneer voldoende democratieën vinden dat de grenzen van het toelaatbare overschreden zijn. Dat zijn dus niet alleen de landsgrenzen - dat spreekt vanzelf - maar ook de grenzen van de menselijkheid.

Poetin tikt alle vakjes af.
Ook was het dan Oorlog in onze streken, toen Bush senior vond dat irak moest gedemocratiseerd worden was daar geen oorlog.

Hoe noem jij dan de verhouding tussen de Koerden en Sadam? Gifgasaanvallen, massagraven ...

Ook hier: 'wanneer voldoende democratieën vinden dat de grenzen van het toelaatbare overschreden zijn'

Fred1950

21 mar 2023, 13:37

Elk volk heeft het recht om te beslissen wie hun leiders zijn en hoe die regeren. Dat is zelfs het basisidee achter "democratie". Daar hoeft geen enkel ander land zich mee te bemoeien. Dat is de "filosofie" van China , en ik treed die voor de volle 100 % bij.

Wil.

21 mar 2023, 14:09

Elk volk heeft het recht om te beslissen wie hun leiders zijn en hoe die regeren. Dat is zelfs het basisidee achter "democratie". Daar hoeft geen enkel ander land zich mee te bemoeien. Dat is de "filosofie" van China , en ik treed die voor de volle 100 % bij.
Zo, Fred, je bent het niet eens met mij wanneer ik zeg dat degenen die de democratie hoog houden (al is het dan slechts de minimale versie daarvan) uiteindelijk ook militair mogen ingrijpen wanneer voldoende democratieën vinden dat de grenzen van het toelaatbare overschreden zijn. Dat zijn dus niet alleen de landsgrenzen - dat spreekt vanzelf - maar ook de grenzen van de menselijkheid.
Poetin tikt alle vakjes af.

Je bent het - hoe kan het ook anders - eens met Xi.

Weet je wie het er ook mee eens is? Kim
Weet je wie nog? Putler
En wie nog? Ali Khamenei in Iran.

Je bent nog altijd in goed gezelschap, gabber.

Wil.

21 mar 2023, 14:22

Charlie Maru schreef:
21 mar 2023, 12:56
Ik heb hierin weinig nieuws gehoord, behalve de lijn van zwakke presidenten die er duidelijk in werd opgesomd.
Bush Sr. werd nog amper vermeld maar die kerel dacht dat er op politiek vlak zaken waren te doen met Poetin en wel hierom: ... omdat hij een ketting met een kruisje rond zijn hals droeg! Daar zat een christenmens.
Dat Bush Jr. daarom al voorbestemd was om idiotieën uit te kramen, hoeft niet te verwonderen.

Clinton besefte wel wie er voor hem zat, maar deed daar niets mee.

Obama heeft alle rode lijnen laten overschrijden zonder ook maar één keer een vuist te maken.

Over Trump kunnen we kort zijn in dit verband: een paljas en Poetin heeft het koordje vast.

De enige die al lange tijd een correcte inschatting gemaakt heeft is Biden. Ik hoop dat hij de lijn die hij al decennia lang volgt, ook blijft aanhouden. D.w.z. Oekraïne volop steunen met het gepaste militaire materieel en de nodige militaire informatie. Mocht Trump terug verkozen geraken, dan is niet alleen UA de dupe, maar dan volgen snel de Baltische staten en Polen.

Om de oorlog te vermijden die dan wel móet volgen, is het nodig deze oorlog op de juiste manier uit te vechten.

Dicksy

21 mar 2023, 15:32

Het Westen kan zich geen hoogmoed veroorloven over de oorlog van Rusland in Oekraïne
Westerse landen zouden er misschien beter aan toe zijn in het buitenlands beleid als we beter zouden proberen te begrijpen waarom velen onze campagne voor de vrijheid van Oekraïne niet steunen.
(Bron: DoorByMax HastingsMax Hastings
19 maart 2023 om 08:00 CET19 maart 2023 om 08:00 CET)

https://www.bloomberg.com/opinion/artic ... in-ukraine
Dit is wat men een charmeoffensief zou kunnen noemen. :roll:

Hobo

21 mar 2023, 16:01

Gezien ik zowat alle TV-programma's op m'n DIGICORDER vastleg,
bekeek ik pas gisteren het programma op CANVAS Putin and the Presidents zeer leerrijk.

H.

Dicksy

21 mar 2023, 16:55

De Britse defensie-uitgaven als aandeel van het bbp dalen ondanks de oorlog in Oekraïne
Premier Rishi Sunak zei vorige week dat de defensie-uitgaven tegen 2025 2,25% zouden bedragen, aangezien hij de komende twee jaar £ 5 miljard extra voor de strijdkrachten aankondigde.

Hij had ook de ambitie om het niveau te verhogen tot 2,5%, maar zonder zich aan een tijdsbestek te binden.

Kanselier Jeremy Hunt was eveneens vrijblijvend in zijn voorjaarsbegroting en zei dat het zou gebeuren "zodra de fiscale en economische omstandigheden het toelaten".
Beginnen de Westerse landen in te zien dat ze stilaan op hun tandvlees zitten, of helemaal, door hun uitgaven als dit conflict nog lang gaat aanslepen, ook Stoltenberg is er niet gerust in. Blijft dus de vraag hoelang ze het gaan trekken want er zijn duidelijk nog andere kosten dan de militaire kosten wil men zijn bevolking zich niet tegen hen in het harnas jagen. :roll:
Belgie is hier toch een voorbeeld van met een dramatische begroting. Benieuwd wie hier weer gaat moeten inleveren voor het bekostigen van een 'ver van mijn bed show-conflict'. :roll:
Laatst gewijzigd door Dicksy op 21 mar 2023, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.