Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fazal

31 aug 2023, 18:33

Ik heb het hier al geschreven: 'de' waarheid zullen we nooit te weten komen. Alles in Rusland gebeurt in het geheim. Ze hebben zelfs geen buitenlandse onderzoekers over de crash met het vliegtuig toegelaten. Het is zelfs goed mogelijk dat hij zich in het tweede toestel bevond, en nu op een geheime plaats in een of andere (weer geheime) gevangenis, zit weg te kwijnen, of dat ze hem elders om het leven brengen, of al hebben gebracht. We zullen het nooit weten, al zitten we hier te gokken tot in het oneindige.

Wil.

31 aug 2023, 19:22

Fred1950 schreef:
31 aug 2023, 16:54
Wil. schreef:
31 aug 2023, 13:50
Voor we verder gaan, leg dan eerst eens uit waarom de RU tanks in UA zijn binnengereden. Met een intern conflict moet niemand zich bemoeien. De Amerikaanse troepen zijn niet aanwezig in UA. Die van Poetin wel.
Je weet en iedereen weet waarom Russen in Oekraïne zijn binnen gevallen.
Weer met de mond vol tanden, Fred? K.O. in de eerste ronde.

Geen Amerikanen in UA ? En gij gelooft dat ....
Je bent mijn woorden aan het verdraaien. Dat doe je wel eens meer.
Ik schreef: 'geen Amerikaanse troepen' . Jij hebt het over 'geen Amerikanen'. :roll:

En ... wie beweert dat de CIA en de EU niet betrokken zijn in het intern conflict in UA , althans in het ontstaan ervan ? Vraag het eens aan Verhofstadt , die weet er alles van ..
Best mogelijk. Net zoals de Russische geheime dienst betrokken was bij de staatsgreep van Janoekovitsj.
De Russen hebben aan de mouw getrokken van UA om zich naar hen te keren; je weet wel: 'broedervolk' :evil:
De Amerikanen en Europeanen hebben aan de andere mouw getrokken om zich naar hen te keren. :)

UA heeft soeverein beslist wat het wil. Daar hoeft geen buitenlandse mogendheid zich mee te bemoeien. En zeker al niet met tanks die binnenrollen vanuit het 'broederland'.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

31 aug 2023, 19:46

door Wil. » 12 minuten geleden
Ik schreef: 'geen Amerikaanse troepen' . Jij hebt het over 'geen Amerikanen'. :roll:
Kom, kom Wil. als ge er toch weer een woordspelletje van wil maken dan doe ik mee:

Pentagon: 'Speciale Amerikaanse en NAVO-troepen in Oekraïne'

WORTHY NEWS/DE COUTUREKRANT - 12 april 2023 - WASHINGTON/KIEV/BOEDAPEST - Nadat Worthy News & Nieuwspartner De Couturekrant aanvankelijk meldde dat er troepen van de militaire NAVO in het door oorlog verscheurde land waren, zijn er meer details naar boven gekomen over Westerse speciale troepen in Oekraïne.

Uitgelekte Amerikaanse militaire dossiers, sommige gemarkeerd als "top secret", bevatten een document waaruit blijkt dat Groot-Brittannië het grootste contingent special forces in Oekraïne heeft (50), gevolgd door mede-NAVO-landen van de militaire alliantie Letland (17), Frankrijk (15), de Verenigde Staten (14) en Nederland (1).
Een hoge Amerikaanse veiligheidsfunctionaris vertelde Worthy News in januari vorig jaar dat er Amerikaanse militairen in Oekraïne waren. Het Witte Huis hield later echter vol dat er geen gevechtstroepen op Oekraïens grondgebied waren. De Amerikaanse bron, die nauwkeurig voorspelde wanneer de Russische invasie zou beginnen, vertelde Worthy News & Nieuwspartner De Couturekrant dat de Amerikaanse troepen in Oekraïne "special forces en leden van de Amerikaanse luchtmacht" omvatten.

De aanwezigheid van speciale troepen in Oekraïne zal naar verwachting worden aangegrepen door Moskou, dat de afgelopen maanden heeft betoogd dat het niet alleen Oekraïne maar ook de NAVO confronteert. De Britse special forces bestaan uit verschillende militaire elite-eenheden met verschillende expertisegebieden en worden beschouwd als één van de meest capabele ter wereld.

Het Britse ministerie van Defensie waarschuwde dat sommige van de vermeende Amerikaanse geheime militaire dossiers, ook wel de "Pentagon-documenten" genoemd, vervalst zijn.
"Lezers moeten voorzichtig zijn met het aannemen van beweringen die het potentieel hebben om verkeerde informatie te verspreiden," aldus het ministerie.
Maar terwijl documenten over aantallen slachtoffers werden veranderd, lijken die over speciale troepen en een geplande voorjaarstop echt, suggereren verschillende bronnen. In verschillende geheime documenten wordt een grimmig beeld geschetst van de Oekraïense luchtverdediging op middellange afstand ter bescherming van de frontlinietroepen.

Ze suggereren dat Rusland binnenkort luchtsuperioriteit zal hebben en dat Oekraïne het vermogen om grondtroepen te verzamelen in een tegenoffensief zal kunnen verliezen.

Als de details zo ernstig zijn als de recente berichtgeving doet vermoeden, dan "kunnen de gevolgen voor de betrekkingen met buitenlandse partners aanzienlijk zijn", waarschuwde de gepensioneerde brigadegeneraal van het Amerikaanse leger Kevin Ryan, voormalig defensieattaché in Rusland.
Veel documenten dragen een classificatie van het "Five-Eyes" netwerk - de VS, Canada, Groot-Brittannië, Australië en Nieuw Zeeland.

De Amerikaanse minister van Defensie, Lloyd Austin, zei dat het ministerie van Justitie een strafrechtelijk onderzoek heeft ingesteld en dat hij vastbesloten is de bron van het lek te vinden. "We zullen doorgaan met het onderzoek en elke steen omdraaien tot we de bron en de omvang hiervan hebben gevonden," zei hij.

Ex-militaire en huidige inlichtingenfunctionarissen zeggen dat het lek zeer gênant is voor de Verenigde Staten en een aanzienlijke bedreiging vormt voor de nationale veiligheid.

DE GEPENSIONEERDE 4-STERREN GENERAAL LLOYD JAMES AUSTIN: "WE ZULLEN ELKE STEEN OMDRAAIEN TOT WE HET LEK GEVONDEN HEBBEN ... "

Waarom elke steen willen omdraaien tot het lek gevonden is. Of het nu gevechtstroepen zijn of niet doet niet ter zake, het zijn militairen.

Wil.

31 aug 2023, 20:07

Dicksy schreef:
31 aug 2023, 19:46
Kom, kom Wil. als ge er toch weer een woordspelletje van wil maken dan doe ik mee:

(...)
Uit gelekte Amerikaanse militaire dossiers, blijkt dat de Verenigde Staten (14) troepen in UA heeft,.
Ik doe ook mee en ik geef je zelfs onmiddellijk het volle gelijk. Ze zijn er. Veertien zelfs.

Daartegenover verzinkt de troepenmacht van RU in het niets: (uit Wiki)

Afbeelding

Dicksy

31 aug 2023, 20:26

door Wil. » 9 minuten geleden
Ik doe ook mee en ik geef je zelfs onmiddellijk het volle gelijk. Ze zijn er. Veertien zelfs.
O.k daar zijn we het dan over eens :lol: maar of het er nu 14, 140, 1400, 14.000....... zijn, het zijn en blijven Amerikaanse militairen oftewel Amerikanen........waar heeft Fred1950 dan uw woorden verdraaid, dat zou ik wel eens graag willen weten? :roll: Ik leer graag bij.

Wil.

31 aug 2023, 20:41

Of het 14 Amerikaanse militairen zijn of 1400 Amerikaanse militairen, dat maakt niets uit voor wat betreft hun nationaliteit. Ik heb trouwens reeds bevestigd dat er veertien US militairen zijn. Ik spreek dat niet tegen.

In de context van wat Fred en ik aan het bespreken waren, is het wel degelijk een hemelsbreed verschil wat het aantal betreft.

Ik beweer dat Rusland niets te zoeken heeft in UA. De Russen zijn daar om het regime omver te werpen. Daarom ook dat ze met hun tanks richting Kiev oprukten, net zoals ze dat in Georgië hebben gedaan, zoals ze dat in Hongarije hebben gedaan, zoals ze dat in Tsjechoslowakije hebben gedaan. Het is hun gebruikelijke modus operandi.
Er zijn 100.000den soldaten met zwaar materieel binnengevallen in een soevereine staat. Ze werden niet uitgenodigd.

Om die bewering en die feiten te counteren stelt Fred dat er ook Amerikaanse troepen in UA zijn. Om die meerdere 100.000den Russische troepen bewapend met tanks, gevechtsvliegtuigen, howitzers tegen te houden zijn er 14 (veertien) militairen uit de VS aanwezig.

Zou Fred verwezen hebben naar die 14 (veertien) Amerikanen toen hij het over "ook Amerikaanse troepen" had? Waarschijnlijk wel. Dan zou hij daarmee mooi scoren want iedereen weet dat 1 Amerikaanse 'troep' - en zo zijn er 14! - gelijk staat aan minstens 20.000 Russische zwaar bewapende manschappen met tanks. Met veertien van die Amerikaanse jongens houden ze de Russische 300.000 manschappen dan wel op afstand.

Als dat het denken van onze 'ingenieur' weergeeft, dan moet ik mijn woorden terugnemen: dan heeft hij mijn woorden deze keer niet verdraaid. Maar in geval hij zou denken dat er 140.000 US troepen of zo met hun bewapening aan het meevechten zijn met UA, dan heeft hij mijn woorden wel degelijk verdraaid.

Op één of andere manier kreeg ik de indruk dat het die laatste lezing was ... 8) 8)

Fred1950

31 aug 2023, 21:40

Wil. schreef:
Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
31 aug 2023, 13:50
Voor we verder gaan, leg dan eerst eens uit waarom de RU tanks in UA zijn binnengereden. Met een intern conflict moet niemand zich bemoeien. De Amerikaanse troepen zijn niet aanwezig in UA. Die van Poetin wel.

....
Ge kunt toch niet van mij verlangen dat ik hier steeds maar hetzelfde begin te herhalen. Ik heb het al een paar keer uitgelegd , en die paar keer is al meer dan genoeg. Ge zijt zo goed in het terug vinden van mijn schrijsels , en dus zult ge die ook al wel terug vinden vooraleer beginnen te schimpen.

Waartoe behoren de VS adviseurs die aan het front in het zuidden aanwezig waren en wellicht er nog zijn ? Tot de VS witte boord ambtenaren ? Ik denk het niet.
Wil. schreef:
....
De Russen hebben aan de mouw getrokken van UA om zich naar hen te keren; je weet wel: 'broedervolk' :evil:
De Amerikanen en Europeanen hebben aan de andere mouw getrokken om zich naar hen te keren. :)
...
Met als gevolg dat de Oekraïners nu kouwelijk met gilets zonder mouwen rondlopen. :lol:
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 31 aug 2023, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

31 aug 2023, 22:06

Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
Fred1950 schreef:

Ge kunt toch niet van mij verlangen dat ik hier steeds maar hetzelfde begin het herhalen. en. :)
Dan zul je ook nog wel weten hoe ik die argumentatie met de grond heb gelijkgemaakt? Waarom herhaal je die onzin dan?

Fred1950

31 aug 2023, 22:15

Wil. schreef:
31 aug 2023, 22:06
Fred1950 schreef:
Wil. schreef:

Ge kunt toch niet van mij verlangen dat ik hier steeds maar hetzelfde begin te herhalen. en. :)
Dan zul je ook nog wel weten hoe ik die argumentatie met de grond heb gelijkgemaakt? Waarom herhaal je die onzin dan?
Uw tegen-argumentatie trekt op niets , overtuigt me langs geen kanten , en ge negeert de onderliggende drijfveren van de Russische inval , nl. drang naar zelfbehoud en bescherming van Russisch gezinden tegen de Oekraïnse nationalisten , lees maar extreem rechtse neo-nazi's.

Wil.

31 aug 2023, 22:18

Aha, je gaat het dus tóch uitleggen.

Ik neem je eigen woorden:
Een ander "blok" hoeft zich daar niet in te mengen ( mee te bemoeien ).
Het is een intern Oekraïens conflict. De Russen hebben zich daar niet mee te bemoeien.

We zijn het eens. En nu terug naar huis, Poetin. Zeg dat Fred het gezegd heeft.

Fred1950

31 aug 2023, 23:02

Wil. schreef:
31 aug 2023, 22:18
Aha, je gaat het dus tóch uitleggen.

Ik neem je eigen woorden:
Een ander "blok" hoeft zich daar niet in te mengen ( mee te bemoeien ).
Het is een intern Oekraïens conflict. De Russen hebben zich daar niet mee te bemoeien.

We zijn het eens. En nu terug naar huis, Poetin. Zeg dat Fred het gezegd heeft.
Net zoals de VS zich niet met Syrië , Irak en Afganisthan en het voormalige Yugoslavië ( Kosovo ) hadden te bemoeien ? De Russen hebben vanuit internationale zienswijze nog een reden om zich tegen de bedreiging door de NAVO te beschermen. Oekraïne was een stap te ver.

En de Oekraïners willen ook nog steeds maar meer , net kleine kinderen .....
https://www.demorgen.be/oorlog-in-oekra ... ~b38bed0a/ Wanneer gaan ze eens met beide voeten op de grond staan en een beetje nadenken ?

Igor Girkin , nog een zwaardere hardliner dan Medvedev , gaat zich als predidentskandidaat stellen. Het is dankzij "watje" Poetin dat er nog geen kernwapens zijn gebruikt .... 8)
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 31 aug 2023, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

31 aug 2023, 23:15

De Russen hebben vanuit internationale zienswijze nog een reden om zich tegen de bedreiging door de NAVO te beschermen
Bedreiging van de Navo? Laat eens horen welke landen al door de legers van de uitbreidende Navo zijn ingepalmd? We hebben het wel degelijk over de Europese situatie. Hoe vaak zijn de legers van de Navo al Russisch grondgebied binnengevallen?

De Russen hebben daar al wél een gewoonte van gemaakt. Georgië? Transnistrië? De Krim? Nu geheel Oekraïne?

Waar zit die bedreiging dan? Ik geloof best dat de Baltische staten zich bedreigd kunnen voelen want ze hebben ook de hierboven vermelde voorbeelden gezien. Navo bedreiging? Laat me niet lachen.

Fred1950

31 aug 2023, 23:26

Wil. schreef:
De Russen hebben vanuit internationale zienswijze nog een reden om zich tegen de bedreiging door de NAVO te beschermen
Bedreiging van de Navo? Laat eens horen welke landen al door de legers van de uitbreidende Navo zijn ingepalmd? We hebben het wel degelijk over de Europese situatie. Hoe vaak zijn de legers van de Navo al Russisch grondgebied binnengevallen?

De Russen hebben daar al wél een gewoonte van gemaakt. Georgië? Transnistrië? De Krim? Nu geheel Oekraïne?

Waar zit die bedreiging dan? Ik geloof best dat de Baltische staten zich bedreigd kunnen voelen want ze hebben ook de hierboven vermelde voorbeelden gezien. Navo bedreiging? Laat me niet lachen.
De US-NAVO schendt elk luchtruim van wie tot de NAVO toetreedt en stationeert er troepen. Dat noem ik "bezetting" .....

voorn

01 sep 2023, 09:04

Volgens bepaalde bronnen zou Oekraine een eigen raket gebouwd hebben die 700km ver gaat

Wil.

01 sep 2023, 10:18

Fred1950 schreef:
31 aug 2023, 23:26
Wil. schreef:

De US-NAVO schendt elk luchtruim van wie tot de NAVO toetreedt en stationeert er troepen. Dat noem ik "bezetting" .....
Elk Navo-land gaat op soevereine basis akkoord met de spelregels van de Navo.
Elk Navo-land heeft op zelfstandige basis gevraagd om te mogen toetreden tot de Navo.
Elk Navo-land kan op eigen initiatief weer uit de Navo treden indien het dat wenst.

Duidelijk genoeg zo waarom je er vér naast zit indien je de term 'bezetting' gebruikt in deze context?