Klimaat
-
Versaille - Lid geworden op: 30 dec 2002, 15:14
idd Wil, het is 4%, dus dat is 400.000ppm CO² of 1000 x meer dan we inademen. Dus de 400ppm die we nu hebben is heel weinig. Sorry dat ik uw cijfers in twijfel trok.Wil. schreef: ↑08 nov 2021, 00:31Wij halen bij het ademen 5% van de aanwezige zuurstof uit de lucht en nemen die op in ons bloed. Dan blijft er nog 16% over bij het uitademen. De lucht die we uitademen, bevat 4% CO2.
Bron: eerste alinea
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
De Belgische te installeren laadpalen is nog een lange weg af te leggen tot 10.000 extra installateurs nodig voor doorbraak elektrische auto.
Voor degenen op dit forum die dachten dat alles op rolletjes verloopt om de nieuwe infrastructuur in orde te brengen zal er nog veel water naar de zee moeten vloeien.
Maar dromen mag iedereen!
Voor degenen op dit forum die dachten dat alles op rolletjes verloopt om de nieuwe infrastructuur in orde te brengen zal er nog veel water naar de zee moeten vloeien.
Maar dromen mag iedereen!
-
meredith - Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57
NVA hield bewust de toetreding van België tot de High Ambition Coalition tegen , puur uit rancuneuze tegenwerking. België is dan toch toegetreden maar gaat niet meewerken.
Dit spelletje gaat de Vlamingen zeer veel geld kosten. België gaat veel miljoenen mislopen uit Europa, maar Vlaanderen gaat ook nog eens vele miljoenen aan emissierechten moeten betalen. Bedankt.
Dit spelletje gaat de Vlamingen zeer veel geld kosten. België gaat veel miljoenen mislopen uit Europa, maar Vlaanderen gaat ook nog eens vele miljoenen aan emissierechten moeten betalen. Bedankt.
Eendracht maakt macht
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Waarom gaat Belgie niet meewerken?
Wat is hun drijfveer?
Ge moet toch goed zot zijn als je weet dat je van uit Europa veel miljoenen gaat mislopen , en nog eens emissierechten gaat moeten betalen.
Heeft het parlement hier niks in de pap te brokken , t'is verdorie met belastinggeld dat het zal moeten betaald worden die dikke nekken gaan het niet voorschieten.
Wat is hun drijfveer?
Ge moet toch goed zot zijn als je weet dat je van uit Europa veel miljoenen gaat mislopen , en nog eens emissierechten gaat moeten betalen.
Heeft het parlement hier niks in de pap te brokken , t'is verdorie met belastinggeld dat het zal moeten betaald worden die dikke nekken gaan het niet voorschieten.
-
meredith - Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57
NVA lag dwars met de federale regering en de klimaatministers van Wallonië . Die waren niet akkoord met het onuitvoerbare klimaat plan van de Vlaamse regering . Europa treedt als geheel toe en dus moeten alle lidstaten akkoord gaan. Uiteindelijk na veel vijven en zessen zijn ze akkoord gegaan dat België toetrad, maar onder de voorwaarde dat België niet actief zou meewerken. En dat de gewone Vlaming daar het slachtoffer van zal zijn raakt hun kouwe kleren niet.wardje schreef: ↑09 nov 2021, 11:31Waarom gaat Belgie niet meewerken?
Wat is hun drijfveer?
Heeft het parlement hier niks in de pap te brokken , t'is verdorie met belastinggeld dat het zal moeten betaald worden die dikke nekken gaan het niet voorschieten.![]()
Eendracht maakt macht
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Inderdaad Wardje het zit hem in de cijfertjes na de komma, toch?
Lees even wat er staat in kleutertaal : de huidige mens is verantwoordelijk voor het vierde dekentje
Lees even wat er staat in kleutertaal : de huidige mens is verantwoordelijk voor het vierde dekentje
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Ik stel mij de vraag waar die emissierechten naartoe gaan, wie steekt wat in zijn zakken, en is daarmee de Co² uit de lucht?maar Vlaanderen gaat ook nog eens vele miljoenen aan emissierechten moeten betalen. Bedankt.
Een tiental jaar hebben ze ook zo een truc uitgehaald, dan was de benaming schone lucht,nu doen ze het terug, maar ze geven het kind een andere naam......
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/21/climat-demir/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Volgens mij wordt de zaak niet correct voorgesteld.
Bij het begin van de industriële revolutie was de hoeveelheid CO2 ongeveer 0,03%. Toen gold de stelregel dat de natuur daarvan 96% voor haar rekening nam. Die 96% kwam voort van natuurlijke bosbranden, vulkaanuitbarstingen enz.
250 jaar later bedraagt die CO2-hoeveelheid ongeveer 0,04%.
Dat is een stijging met 1/3. En - zo zeggen wetenschappers - dat 1/3 extra is er gekomen 'dank zij' onze verbranding van fossiele brandstoffen want de bosbranden en vulkaanuitbarstingen zijn ongeveer constant doorheen de tijd, zij het met golven die soms wel groot lijken, zoals vorig jaar het geval was.
Vandaag neemt de natuur van die 0,04% dus niet 96% voor haar rekening, zoals dat het geval was op het eind van de 18e eeuw. Wij hebben dat 1/3 eraan toegevoegd, naar 't schijnt en daarom wordt dat deel op onze rekening geschreven. Het is geen kwestie van één generatie maar van 250 jaar menselijke activiteit.
Waar ik nog altijd mee worstel is de stelling dat CO2 zich gedraagt als een 'warm deken' dat rond de aarde wordt gelegd. Met 4 deeltjes op 10.000 deeltjes lucht lijkt mij dat een heel slecht 'deken'. Maar ik wil de mening van de meerderheid der klimaatexperts aanvaarden, tot er een betere verklaring komt.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ja hoor .... en over "warmtevervuiling"
Lees "The Limits to Growth" uitgegeven in 1972. Op blz. 70 ( Fig 15. ) van de pocket boekversie staat een grafiek afgebeeld met de exponentiële toename van CO2 tot .... het jaar 2000
en daar staat dan 380 ppm in de atmosfeer "voorspeld". Je mag eens nachecken of dat in het jaar 2000 inderdaad het geval was.
Nog wel ergens te koop ... ( o.a. op bol.com https://www.bol.com/be/nl/p/vantoen-nu- ... gImo_D_BwE )

Lees "The Limits to Growth" uitgegeven in 1972. Op blz. 70 ( Fig 15. ) van de pocket boekversie staat een grafiek afgebeeld met de exponentiële toename van CO2 tot .... het jaar 2000
Nog wel ergens te koop ... ( o.a. op bol.com https://www.bol.com/be/nl/p/vantoen-nu- ... gImo_D_BwE )