weeral vluchtmisdrijf

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

15 jun 2019, 04:39

nieuw geval van vluchtmisdrijf (én positief blazen) van vrouwelijke rechter in antwerpen gisteren !
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !
Fazal

15 jun 2019, 17:44

En dat komt ervan als je u als zwakke weggebruiker met ware doodsverachting in het verkeer beweegt.

https://www.gva.be/cnt/dmf20190615_0446 ... aanrijding

En dat is nog niet alles. Hier nog een paar voorbeelden.

https://youtu.be/UZQtqipTvvI

https://youtu.be/9RD7WsZmHUE

Is het van kust ze ..., of is het uit pure domheid?

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

16 jun 2019, 08:47

fazal schreef : "Is het van kust ze ..., of is het uit pure domheid? "

Het zal toch altijd één van de twee zijn, in vele gevallen een combinatie van de twee :evil:
Ice

16 jun 2019, 14:09

@Fazal:
Twee fietsers staken de weg over aan het kruispunt van Binnensingel en de Pretoriastraat, ter hoogte van de Zurenborgbrug.
Daarbij negeerden ze mogelijk een rood licht.
Een van de fietsers werd daarbij gegrepen door een aankomende wagen. Hij kwam door de klap op straat terecht.
De 'zwakke' weggebruikers menen nu, dat de autobestuurders worden gepest, platbelast en gedemoniseerd om het autorijden te ontmoedigen, dat ze mogen doen waar ze zin in hebben, overal voorrang mogen pakken en tóch gelijk krijgen, ook als ze in fout zijn en de verkeersregels aan hun laars lappen.
Maar dan wél janken als ze van hun sokken worden gereden. :roll:

En de leugenpers doet er vrolijk aan mee door nóg twijfel denken te zaaien dat "mogelijk" het rode licht genegeerd werd en in de volgende zin geven ze dan toe dat het rode licht negeren de oorzaak was dat de fietser werd gegrepen door een aankomende wagen.... 8O

Probeer dan maar eens met voorbeelden van zulke idiote, arrogante volwassenen de kinderen te leren zich veilig en volgens de verkeersregels in het verkeer te begeven!
Ze moesten zich schamen - dat de boetes hiervoor maar eens deftig opgetrokken worden, écht voor de veiligheid, niet enkel als de smoes om geld te rapen op snelheid voor de autobestuurders!

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

16 jun 2019, 15:33

Ik kijk steeds of de fietsers haaientanden hebben staan. Die doortrapte (letterlijk, figuurlijk) fietsers weten dat ook maar doen dikwijls of hun neus bloedt en vlammen door bij de minste aarzeling. Dus als ik naar de driehoekjes kijk weten ze hoe laat 't is.
Haaientanden zijn bb de enige constante in die door Google vertaalde wetgeving.
Maar met opzet omver rijden mag denkelijk ook niet.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

16 jun 2019, 17:03

Haaientanden zonder omgekeerde driehoek heeft geen juridische waarde. Er zijn al uitspraken door rechters geweest die haaientanden zonder omgekeerde driehoek naar de prullenbak verwezen. Ik kan aantonen naar ronde punten waar een twintigtal omgekeerde driehoeken de haaientanden vergezellen omdat ze anders geen nut hebben.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

16 jun 2019, 18:56

Je MOET (als fietser) rekening houden met verkeersborden (omgekeerde driehoek) rechts van het fietspad!
Die geschilderde haaientanden zijn a) een herinnering en b) de plaats waar je het andere verkeer moet laten voorgaan.

Ik rij niemand opzettelijk van z'n sokken maar een toeterconcert kan hij/zij wel krijgen :roll:
Fazal

16 jun 2019, 22:32

Voor mijn part mogen ze al die borden en al die haaientanden gewoon verwijderen.
Heel goed uitkijken, en zien wat de ander gaat doen, kortom voorzichtig zijn, dàt ... is de boodschap.
Dat geldt voor àlle weggebruikers!

En niet voor de wielen van een wagen oversteken als er maar eentje aankomt!
Het zal op die paar seconden niet aankomen, en je voorkomt ongelukken! Beter nog, je spaart uw eigen lichaam en uw leven.Tenzij je goed ziet dat de auto vertraagt en uiteindelijk zal stoppen om u over te laten, maar hinder elkaar niet nodeloos!

Zwakke weggebruikers kunnen sterk zijn, als ze tenminste hun verstand gebruiken.
Tegen een hoop staal van 1200 kilo of meer, kan je niet op, of je nu in uw recht bent of niet.
En verkeersborden zijn geplaatst voor degenen die geen verstand hebben, en die vegen ze er dan nog hun voeten aan.

Ik heb dikwijls goesting om zo ne klootzak van zijn sokken te rijden.
Ik ga het nooit doen, gewoon om mijn auto te sparen. Zeker NIET voor hem of haar te sparen.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

16 jun 2019, 23:07

Fazal schreef:
16 jun 2019, 22:32
Ik heb dikwijls goesting om zo ne klootzak van zijn sokken te rijden.
Ik ga het nooit doen, gewoon om mijn auto te sparen. Zeker NIET voor hem of haar te sparen.
En de ergste van al, zijn dikwijls die bakfietsterroristen.
Die malen er zelfs niet om dat ze spelen met het leven van de kinderen die ze vervoeren.
Dat zijn zo van die geitewollen-sokken-ouders die menen dat de fietser overal en altijd zijn voorrang mag nemen, ook al heeft hij die niet.
:evil:
Ondank is 's werelds loon

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

16 jun 2019, 23:45

ET, je spreekt je eigen tegen. Ik herhaal: haaientanden zonder omgekeerde driehoek hebben geen juridische waarde. Het redt ook geen levens -spijtig genoeg.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

17 jun 2019, 07:48

En nu is er het systeem van de fietsstraat, zone dertig en geen fietsers voorbijsteken. Dat is gewoon frustrerend voor de automobilisten, en gelijkt meer en meer op pestgedrag. Ps. ik verplaats me meestal zelf met de fiets.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

17 jun 2019, 08:48

Kort samengevat , niemand heeft nog respect op de baan .En ook niet voor hun medemens .
Want dan pleeg je geen vluchtmisdrijf .
Ik vraag me soms af waar ze hun rijbewijs hebben gehaald .Of dat vluchtmisdrijf wordt gepromoot in hun opleiding rijschool ?

Rijgedrag - drugs - alcohol , als ze daar niks gaan aandoen gaat de miserie blijven bestaan .
En tot slot de straffen :evil: Iemand die 2 euro zou stelen krijg veel grotere straf tegen over mensenleven .
Fazal

17 jun 2019, 09:38

berretz schreef:
17 jun 2019, 07:48
En nu is er het systeem van de fietsstraat, zone dertig en geen fietsers voorbijsteken. Dat is gewoon frustrerend voor de automobilisten, en gelijkt meer en meer op pestgedrag. Ps. ik verplaats me meestal zelf met de fiets.
Pestgedrag ...? Dat is het ook! En nog het meest door de fietsers zelf! Asociaal tot en met!
Maar dat zijn niet alleen de fietsers. Een wagen parkeren en twee parkeerplaatsen tegelijk innemen is al even asociaal.
En als je dan de vluchtmisdrijven bij telt, dan is het asociale de normaalste zaak van de wereld geworden.
Er zijn er ook velen die geen benul van benul meer hebben ..., als ze het al ooit hebben gehad!?
Feit is ook, dat al die verkeersborden het nadenken beperkt.
Ha ..., hier heb ik voorrang, dus 'neem' ik die gewoon. Dat zoiets hun leven kan kosten, daar staan ze niet bij stil.
Haja, ik heb voorrang, rijd mij dus maar dood als je durft.
Rare instelling als je 't mij vraagt. Getuigt in ieder geval niet van verstand.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

17 jun 2019, 12:00

Je MOET (als fietser) rekening houden met verkeersborden (omgekeerde driehoek) rechts van het fietspad!

@Miel, wat is hier niet duidelijk?
Er moet een verkeersbord staan! Haaientanden zonder omgekeerde driehoek hebben geen juridische waarde!


PS Er worden steeds verkeersborden B1 geplaats bij oversteekplaatsen van fietsers EN haaientanden geschilderd. Jammer genoeg staan die paaltjes nogal eens in de weg en worden regelmatig omgereden.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

17 jun 2019, 13:12

https://www.hln.be/in-de-buurt/veurne/v ... ddf8218fe7

Moet je maar overkomen , als je daar tussen zit . Welke straf a.u.b.
De mensen de stuipen op lijf jagen , moet zeer aangename ervaring zijn als je meemaakt :evil:
Strakjes stapt die man naar buiten bij de rechter en binnen paar minuten start hij weer met zijn companen :mrgreen:
Moeten met iets geld verdienen :twisted: