weeral vluchtmisdrijf

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

03 nov 2015, 11:58

Ice schreef: Zulk crapuul kunnen we missen in onze maatschappij! :x
Zal niet gaan, want onze maatschappij heeft zulke mensen broodnodig; die vervullen hier hun "knelpuntberoep" uit, en zorgen voor ons voortbestaan. De "vergrijzing" is aan hén niet besteed, dus...

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

19 dec 2015, 08:20

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... rijf.dhtml

Dronken, niet verzekerd, niet gekeurd, reeds zijn tweede vluchtmisdrijf.
Waarom reed die dan nog rond?
Omdat België enkel maar slappe wetten en slappe rechters heeft.

Wat gaat hij nu krijgen?
Als het een strenge rechter is:

Een jaar rijverbod.
Een voorwaardelijke gevangenisstraf.
Schadevergoeding aan de ouders van het slachtoffer.

Ik zeg, ALS het een strenge rechter is.
Dus waarschijnlijk komt hij er goedkoper vanaf.

Let maar op, die is straks vrij "onder voorwaarden".

Verder in het nieuwsbericht:
Hij is een wrak sinds hij weet dat hij een meisje heeft doodgereden.
De smeerlap voelt zich een wrak, jaja dat zal wel.
De nabestaanden voelen zich ook een wrak!!!!

Geef zo'n krapuul eens aan het volk in plaats van aan de krombank.
Ondank is 's werelds loon
Ice

19 dec 2015, 16:40

Dronken, niet verzekerd, niet gekeurd, reeds zijn tweede vluchtmisdrijf.
Waarom reed die dan nog rond?
Omdat België enkel maar slappe wetten en slappe rechters heeft.
Omdat in dit zieke apenland criminelen en vooral veelplegers worden gepamperd, hoofdzakelijk uit electorale overwegingen door de politiek en belangenverstrengeling met 'justitie'...de scheiding der machten wordt aan de laars gelapt en 'rechtspraak' bijgevolg onbestaande is geworden.

Parket: "Chauffeur had meisje op de fiets moeten zien"
Bij het ongeval waarbij gisteren een 10-jarig meisje in het Oost-Vlaamse Ertvelde om het leven kwam nadat ze werd aangereden door een betonmixer, is geen sprake van een dode hoek.
Het maakt godverdomme niet uit of hij haar 'had moeten zien' of dat het de dode hoek was!!
Wagens zijn al jàren uitgerust met SENSOREN om te kunnen PARKEREN waardoor ook botsingen/ongevallen voorkomen worden!!
WAAROM worden in vrachtwagens deze sensoren niet VERPLICHT zodat het doden van onze kinderen eindelijk eens STOPT?!!!!

ELKE vrachtwagen, zowel binnenlands als BUITENLANDS op onze wegen moet VERPLICHT worden sensoren te hebben zodat het dodental tot NUL wordt gebracht!
Of zijn onze kinderen dat niet waard voor die slappe politiekers?!!!
:x
Bedrijven mogen toch ongeveer ALLES fiscaal aftrekken zodat de belastingbetaler uiteindelijk betaalt, dus: maak nu eens werk van ECHTE veiligheidsmaatregelen, politieke hypocrieten! :x :x :x

Als het over alcohol gaat zijn ze er als de kippen bij om lulverhalen en onzinnige 'maatregelen' zoals nultolerantie en alcoholslot uit hun nek te slaan om de burger op kosten te jagen maar als het over échte veiligheid gaat, notabene voor de KINDEREN, dàn hoor je ze niet, énkel om de bedrijven te ontzien, die er dan zelfs geen eurocent hoeven in te steken want dat wordt toch, zoals gewoonlijk, verhaald op de belastingbetaler!

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

20 dec 2015, 16:40

Als het over alcohol gaat zijn ze er als de kippen bij om lulverhalen en onzinnige 'maatregelen' zoals nultolerantie en alcoholslot uit hun nek te slaan om de burger op kosten te jagen maar als het over échte veiligheid gaat, notabene voor de KINDEREN, dàn hoor je ze niet, énkel om de bedrijven te ontzien, die er dan zelfs geen eurocent hoeven in te steken want dat wordt toch, zoals gewoonlijk, verhaald op de belastingbetaler!
er bestaat een verschil in vlucht misdrijf,ik ken iemand die een plank met een licht op dat over een (kleine) put stond omver heeft gereden, die man was uitgestapt heeft de plank terug rechtgezet, de lamp brandde nog en is verder gereden,iemand heeft het gezien en de nummerplaat doorgegeven aan de politie ,330€ boete en 15 dagen rijverbod.
Maar voor al wie een vluchtmisdrijf pleegt met gewonden of erger dode, die moeten ze gewoon hun Auto afnemen,kort en goed en levens lang rijverbod.

Maar terug voer voor discussie voor de advocaten,hoe kan men een rijbewijs afnemen voor een voertuig waarvoor men geen rijbewijs nodig heeft??
Want ze hebben iets nieuws gevonden, mensen pesten die met de fiets rijden.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... wijt.dhtml

Dus voor al de wielertoeristen, ook die wie gezellig eens na een fiets tochtje een terrasje aandoet ,en een duvel of Leffe wil drinken die kan het schudden. :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

20 dec 2015, 19:42

Dat fietsgedoe kan ik inkomen. Als fietser neemt men deel aan het verkeer.

Op een paard rijden mag men ook niet met een pint op.
Zat aan het rolschaatsen zijn op straat, is dus rijbewijs kwijt?(Staan wielen onder.)
Over het besturen van kinderkoetsen is men misschien nog aan het nadenken.

Ps.Te voet en dronken op de openbare weg lopen is ook strafbaar= openbare dronkenschap.

Wedden, dat er een parlementaire vraag over komt? :lol:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

23 dec 2015, 11:32

ED. schreef:Dat fietsgedoe kan ik inkomen. Als fietser neemt men deel aan het verkeer.

Op een paard rijden mag men ook niet met een pint op.
Zat aan het rolschaatsen zijn op straat, is dus rijbewijs kwijt?(Staan wielen onder.)
Over het besturen van kinderkoetsen is men misschien nog aan het nadenken.

Ps.Te voet en dronken op de openbare weg lopen is ook strafbaar= openbare dronkenschap.

Wedden, dat er een parlementaire vraag over komt? :lol:
Daar kan ik niet inkomen, ik noem het (fietsen) pesterij,er is een verschil tussen dronken, en wat de wet als dronken aanziet, als men echt dronken is dan kan men niet met een fiets rijden , dan valt men er gewoon af :D
En met een fiets kan men niemand dood rijden, in extreme gevallen zich zelf pijn doen, maar daarom moet men niet dronken zijn ,dat kan altijd in alle omstandigheden, en als men geen rijbewijs heeft krijgt men een taakstraf,dat moet dan ook maar als men wel een rijbewijs heeft, iedereen gelijk voor de wet he, maar het rijbewijs afnemen , dat vind ik er ver over,we zitten echt in een dictatuur. :(
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Ice

23 dec 2015, 11:53

Zo denk ik er ook over, tokkio!
Gvd! Wat gaan ze nog uitvinden?!!! Elk mogelijk excuus gebruiken om het rijbewijs af te pakken en boetes te kunnen geven. Misschien denken de debielen zo om de files op te lossen?
Of is het enkel om het beperken van de mobiliteit en beweegbaarheid van de burger te doen? Ze zijn al jaren bezig om ons het rijden met de wagen onmogelijk te maken: de kost, de steeds strengere regels zogezegd voor de 'veiligheid' en niet te vergeten natuurlijk hét excuus van 'milieu' terwijl dat allemaal maar rookgordijnen en bedrog is. :x

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

04 jan 2016, 00:51

Derde dag van het jaar en het is al van dat:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... rijf.dhtml

Anderlecht.
Donkere Mercedes.
Vluchtmisdrijf.

Zeer benieuwd naar de kleur van de dader ...
Ondank is 's werelds loon

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

04 jan 2016, 12:14

Bij donker gelden er andere regels. Met hun dikke nek probeert men je weg te dreigen van het zebrapad(ik ben lijntrekker,dit is mijn baan,ik ben gehaast,ik zit in mijn auto,ik ben rijk jij te voet en arm,)
Ik roep die gewoon achterna'.....op wielen'. En er zijn er zelfs bij die hun raampje opendraaien(elektrisch) en terug schelden.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

09 jan 2016, 16:15

negen januari, de volgende:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... -weg.dhtml

Sint-Joost-ten-Node, Brussel, gestolen nummerplaat.

We weten genoeg zekers?
Ondank is 's werelds loon

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

09 jan 2016, 18:27

Gevlucht te Wortel (bij Hoogstraten) en terug gereden om de peen op te halen die hij aangereden heeft... :lol: Moet je hier geen ezel voor zijn ?

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

05 apr 2016, 16:54

Lap het is weer van dat.
zeven slachtoffers, van wie twee ernstig gewond.
En wat zal het tarief zijn voor de gevluchte wegpiraat?
Ik zal het u zeggen: 15 dagen rijverbod en daarmee gedaan.

Maar vanmorgen stond ook in de gazetten dat een sluikstortster haar auto verbeurd werd verklaard, omdat ze met die auto het misdrijf pleegde (sluikstorten).

Wordt het geen tijd om de rechters in dit on-land allemaal op te sluiten, een jaar eenzame opsluiting zodat ze eens kunnen nadenken?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... nden.dhtml
Ondank is 's werelds loon
Ice

05 apr 2016, 23:31

Doodrijders worden beschermd en gepamperd, toch vooral als het geen autochtonen zijn en zolang ze maar gekend zijn bij het gerecht....
Je ziet ook keer op keer wat voor idioten criminelen zijn: vluchten terwijl de helft van zijn voertuig op de baan ligt, inclusief de nummerplaat....tssss :twisted:
En inderdaad: auto verbeurd verklaren en afpakken omdat die gebruikt werd bij een 'misdaad'(?!) van sluikstorting (merk op: er is GEEN letsel of schade aan een mens!) gelukkig is die auto intussen al verkocht en heeft ze een nieuwe gekocht en die kunnen ze niet afpakken want daar werd geen 'misdaad' mee gepleegd! Néh (niet dat sluikstorten niet streng mag aangepakt worden maar het moet in verhouding zijn met het 'misdrijf' en geen buitensporige straffen!!)

Maar een doodrijder, die mensen doodrijdt en verwondt, die mag lustig opnieuw achter het stuur van zijn moordwapen kruipen, zonder énige noemenswaardige straf. DIE zijn auto werd toch OOK gebruikt bij een misdrijf, zelfs als moordwapen dus waarom wordt die auto dan niet verbeurd verklaard????
Hetzelfde met ál de voertuigen van terroristen: ook zij hebben állemaal hun auto's gebruikt bij misdrijven: werden die dan allemaal verbeurd verklaard?!!

Recht? Dat bestaat niet meer in dit apenland, zover zijn ze de pedalen al kwijt..want de verhoudingen tussen misdrijven/straf zijn hallucinant: voor schade/dood aan personen minder straf dan om vuil te storten....gewoonweg waanzinnig!

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

06 apr 2016, 10:16

ice schreef : "Recht? Dat bestaat niet meer in dit apenland, zover zijn ze de pedalen al kwijt..want de verhoudingen tussen misdrijven/straf zijn hallucinant: voor schade/dood aan personen minder straf dan om vuil te storten....gewoonweg waanzinnig! "

Ben jij helderziende?? Hoe kan jij nu al weten welke straf de chauffeur die gisteren vluchtmisdrijf pleegde zal krijgen ?
Het eerste wat er zal gebeuren is (vermoedelijk) de tijdelijke intrekking van het rijbewijs voor 15 dagen (langer mag wettelijk niet zolang er geen veroordeling is) . Het gerecht zal het onderzoek naar de precieze omstandigheden verder onderzoeken en uiteindelijk de betrokken chauffeur voor de rechtbank dagen, waarschijnlijk binnen ongeveer één jaar, zolang duurt het meestal. Daar zal hij dan een straf krijgen. En pas daarna kunnen we commentaar geven over de al dan niet terechte straf.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

06 apr 2016, 10:22

Voor te oordelen eerst de feiten kennen.
Hoe gedroegen die fietsers zich op de weg.