Den Elon zijn zaken lopen goed hé.....

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 mei 2019, 10:14

Het aandeel Tesla zakt voor het eerst sinds eind 2016 onder 200 dollar.
Tesla heeft nog maar pas gevraagd of de aandeelhouders méér geld willen bijdragen om het bedrijf in gang te houden. Een analist die vroeger heel positief was, heeft nu zeer sterke twijfels bij de rendabiliteit van Tesla.

Het ziet er slecht uit voor de autobouwer.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

21 mei 2019, 16:44

O maar dat gaan ze compenseren door zijn batterij fabrieken,aangezien ze nu tot 3200€ subsidie willen geven voor wie een batterij koopt......
https://www.hln.be/geld/consument/wie-t ... ~a3651cfa/

En ook in NL zijn er die aandelen hebben, dus gaan ze tesla een boost geven.....
https://www.volkskrant.nl/wetenschap/te ... ~bd3fd35e/
:D :D :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

26 jul 2019, 01:49

Tesla blijft geld verbranden terwijl er nog nooit zoveel auto’s van de band liepen

Tesla heeft in het afgelopen kwartaal een nettoverlies van 408 miljoen dollar gemaakt. Daarmee doet het relatief beter dan in de eerste drie maanden van het jaar, maar toch blijft de Amerikaanse bouwer van elektrische auto’s onder de verwachtingen presteren, terwijl de productie op volle toeren draait.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/07/24 ... l-autos-v/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jan 2020, 00:33

Tesla heeft voor het eerst winst geboekt op jaarbasis. Het was ook nodig want de concurrentie staat tegen de deur te schoppen.

Benieuwd of het bedrijf deze prestatie nu ook kan blijven volhouden want één zwaluw ...
De beleggers hebben er een goed oog in, want ze bieden alweer een goede 6% méér na de bekendmaking.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jan 2020, 17:05

Ik las gisteren een bericht waarin gemeld werd dat er op jaarbasis winst was. Nu merk ik in de link van Fred dat dit nog niet het geval zou zijn...

In de WSJ stond deze tekst:

(...) Tesla should be credited for three consecutive quarters of record vehicle deliveries, which has eased concerns about long-term demand.

But bulls should spare a thought for the income statement, which is far less impressive. Total fourth-quarter revenue grew by just 2% from a year ago. Meanwhile, thanks to falling sales of cars with higher profit margins, operating income actually declined 13%. And, of course, Tesla lost $862 million in 2019 and has never posted an annual profit in nearly two decades of existence.


• Dit laatste kwartaal maar 2% meer omzet (waarde van verkopen) dan een jaar eerder.
• Nu al bijna 20 jaar zonder winst op jaarbasis!

Tesla is intussen meer dan enkel een autoproducent: de batterijenpoot brengt wel degelijk geld in het bakje.

Tesla is nog altijd niet uit het moeras. 2020 wordt beslissend want andere grote spelers zijn klaar.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 jun 2021, 09:50

De bestellingen van Tesla in China zijn volgens mediaberichten in mei bijna gehalveerd ten
opzichte van een maand eerder, na nervositeit over zijn kwaliteitscontroles in het land. De drievoudige
terugroepactie in de Verenigde Staten deze week zal een nieuwe deuk in de reputatie slaan. De
terugroepacties waren het gevolg van tekortkomingen aan veiligheidsgordels en andere
basisonderdelen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

05 jun 2021, 17:18

En niet alleen Tesla blijft in de donkerrode cijfers grossieren met hun elektrische wagens :

Volkswagen gaat hetzelfde gat uit

https://www.auto55.be/nieuws/33594-volk ... z_r-al22MY

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 okt 2021, 10:15

De beurswaarde van Tesla vergeleken bij een aantal andere grote automerken:
(beurswaarde = prijs van 1 aandeel x het totaal aantal aandelen)

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 dec 2021, 09:44

Amerikaanse toezichthouders hebben een formeel veiligheidsonderzoek geopend naar 580.000 Tesla-voertuigen verkocht sinds 2017 over het besluit van de automaker om games te laten spelen op het grote scherm op het dashboard. Deze functionaliteit, aangeduid als "Passenger Play" kan de bestuurder afleiden en het risico op een crash verhogen.

Opgepast, dus, wanneer je een Tesla ziet aankomen met een bestuurder die kijkt of zijn passagier naar het volgende level geraakt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

23 dec 2021, 13:03

Voutje
Laatst gewijzigd door frits1955 op 23 dec 2021, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

23 dec 2021, 13:04

Vreemd -ik zie nergens Rivian staan- qua beurswaarde hoger genoteerd dan VW of GM? Of heb ik het fout gelezen?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 dec 2021, 16:35

Die taartgrafiek is van 27 oktober. Rivian is blijkbaar pas vanaf 10 november beurgenoteerd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 dec 2021, 13:13

Een Fin was het beu. Hij had een nieuwe T. gekocht maar al na korte tijd kreeg hij foutmeldingen. Hij bracht de wagen naar een garage maar men kon de problemen niet oplossen. Hij zou de ganse batterij moeten vervangen. Dat was een grap van € 20.000.

Die Fin besloot dan in volle colère om zijn T. op te blazen met 30 kg. dynamiet. Daarvan is een filmpje te bekijken op Youtube (spoel daar naar 1'30'' voor de uitleg).
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.