Den Elon zijn zaken lopen goed hé.....
Ge moet wel niet alleen de titel lezen :Paul Siemons schreef:Elektrisch rijden duurder dan op benzine
Rijden met een elektrische auto is 10 procent duurder dan rijden met een benzineauto. Dit blijkt uit berekeningen van de Nederlandse automobilistenorganisatie ANWB, als onderdeel van een breder onderzoek naar elektrisch rijden.
www.nu.nl/auto/5033756/elektrisch-rijde ... ine.html[i]
[/i]
[s][/s]
"Heb je de mogelijkheid om thuis of op het werk de auto op te laden, dan kost rijden op stroom grofweg de helft van rijden op reguliere brandstof. Ben je volledig afhankelijk van openbare laadinfrastructuur en snelladers, dan valt er nauwelijks financieel voordeel te behalen."
De ANWB stelt verder dat een elektrische auto wel minder onderhoud vergt. Elektrische auto's hebben minder bewegende delen, waardoor er minder sprake is van slijtage
Ik heb gedurende de + 3 jaar dat ik er mee rij nog nooit aan een laadpaal gehangen , alleen thuis aan 10 A en dan nog meestal na middernacht ( daltarief ) . Abonnementsgeld bij BeCharged kost ( of kostte ) al 15 Euro/maand en de kWh die je laadt zijn ook duurder. Ziedevanier dat ik daar niet op in ga.
" Ik heb gedurende de + 3 jaar dat ik er mee rij nog nooit aan een laadpaal gehangen , alleen thuis aan 10 A en dan nog meestal na middernacht ( daltarief ) . Abonnementsgeld bij BeCharged kost ( of kostte ) al 15 Euro/maand en de kWh die je laadt zijn ook duurder. Ziedevanier dat ik daar niet op in ga."
Sof, wil je hiermee zeggen dat je nog eens een abonnement van 15 euro bij BeCharged moet hebben om gebruik te kunnen maken van een herlaadpaal + de opgeladen stroom nog eens apart betalen ?
Sof, wil je hiermee zeggen dat je nog eens een abonnement van 15 euro bij BeCharged moet hebben om gebruik te kunnen maken van een herlaadpaal + de opgeladen stroom nog eens apart betalen ?
Bij Becharged is ( was ) dat zo. Maar er bestaan goedkopere - vraag me niet welke - het interesseert me niet meerDicksy schreef:....
Sof, wil je hiermee zeggen dat je nog eens een abonnement van 15 euro bij BeCharged moet hebben om gebruik te kunnen maken van een herlaadpaal + de opgeladen stroom nog eens apart betalen ?
Laatst gewijzigd door Gast op 04 dec 2017, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
" Bij Becharged is dat zo. Maar er bestaan goedkopere - vraag me niet welke - het interesseert me niet "
Ik was in de veronderstelling dat vadertje staat die palen plaatste en dat je, wat logisch zou zijn, enkel den elentriek moest betalen met bv een betaalkaart. Zoiets als het tanken den dag van vandaag. Ok
Ik was in de veronderstelling dat vadertje staat die palen plaatste en dat je, wat logisch zou zijn, enkel den elentriek moest betalen met bv een betaalkaart. Zoiets als het tanken den dag van vandaag. Ok
Vadertje staat doet geen fluit voor particulieren. Alles is in privé handen. - NV of PVBA . Wellicht kunnen parlementariers gratis tanken op "hun" parking aan de senaat , enz ....Dicksy schreef:" Bij Becharged is dat zo. Maar er bestaan goedkopere - vraag me niet welke - het interesseert me niet "
Ik was in de veronderstelling dat vadertje staat die palen plaatste en dat je, wat logisch zou zijn, enkel den elentriek moest betalen met bv een betaalkaart. Zoiets als het tanken den dag van vandaag. Ok
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Wat het laden te maken heeft met parlementariërs is me een raadsel : die kunnen volgens mij hun wagenkosten inbrengen en dan maakt het niks uit of die op stroom, benzine, diesel of welke energiedrager dan ook rijden?The Spirit of Flanders schreef:
Vadertje staat doet geen fluit voor particulieren. Alles is in privé handen. - NV of PVBA . Wellicht kunnen parlementariers gratis tanken op "hun" parking aan de senaat , enz ....
Nu wat betreft: "Vadertje staat doet niks voor particulieren" https://www.egear.be/subsidies/
Wat ik wel verwacht is dat die subsidies / vrijstellingen / gunstmaatregelen geen al te lang leven beschoren gaan zijn en zelfs afgeschaft gaan worden.
Ik hoop het ! Diegenen die laadpalen installeren en de stroom ervan verkopen zijn geen groene jongens maar gewiekste zakenlui die profiteren van de hype. Er bestaan andere alternatieven zoals het subsidieren van batterijen waarmee iedere particulier zijn zonnepanelen energie voor zijn EV ( electrisch voertuig ) zelf kan opsparen en verbruiken. DAT zou energie en CO2 besparend zijn.Paul Siemons schreef:....
Wat ik wel verwacht is dat die subsidies / vrijstellingen / gunstmaatregelen geen al te lang leven beschoren gaan zijn en zelfs afgeschaft gaan worden.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
The Spirit of Flanders schreef:Ik hoop het ! Diegenen die laadpalen installeren en de stroom ervan verkopen zijn geen groene jongens maar gewiekste zakenlui die profiteren van de hype. Er bestaan andere alternatieven zoals het subsidieren van batterijen waarmee iedere particulier zijn zonnepanelen energie voor zijn EV ( electrisch voertuig ) zelf kan opsparen en verbruiken. DAT zou energie en CO2 besparend zijn.Paul Siemons schreef:....
Wat ik wel verwacht is dat die subsidies / vrijstellingen / gunstmaatregelen geen al te lang leven beschoren gaan zijn en zelfs afgeschaft gaan worden.
Droom maar verder .... ik zal het nog een keer herhalen :Wat ik wel verwacht is dat die subsidies / vrijstellingen / gunstmaatregelen geen al te lang leven beschoren gaan zijn en zelfs afgeschaft gaan worden.
En dat gaat niks te maken hebben met "groene jongens" of "Co2" en wat nog allemaal maar enkel met het feit dat de staat veel geld gaat mislopen ....... als ze die gunstmaatregelen gaan blijven behouden ......!
Nu komt er geld in het laatje door taksen allerhande ; noem ze maar op : accijnzen op brandstof / wegentaksen etc. ...... die nu niet gelden voor electrische wagens .
Gaat de wegeninfrastructuur minder gaan kosten omdat er meer electrische wagens rondrijden,?
Kosten die nu nog gespijsd worden door de rijders op brandstoffen?
Akkoord, momenteel kan je nog wat genieten van allerhande gunstmaatregelen omdat het aantal wagens op elektriciteit een marginaal aantal beslaat als je het vergelijkt met het ganse wagenpark .
Er is toch geen zinnig mens die gaat aannemen dat ze die derving van inkomsten gaan laten voortduren vanaf er wat meer electrische wagens gaan rondtoeren en de minderinkomsten duidelijk voelbaar gaan worden ?
Kilometerheffing i.p.v. jaarlijkse rijtaks voor alle wagens ! Als het op binnenrijven aankomt , vinden ze meteen een oplossing.Paul Siemons schreef:.....
Gaat de wegeninfrastructuur minder gaan kosten omdat er meer electrische wagens rondrijden,?
Kosten die nu nog gespijsd worden door de rijders op brandstoffen?
.....
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Maakt toch niet uit hoe het "ding" genoemd word : de inkomsten op wagens moeten blijven binnenkomen da's toch logisch!The Spirit of Flanders schreef:Kilometerheffing i.p.v. jaarlijkse rijtaks voor alle wagens ! Als het op binnenrijven aankomt , vinden ze meteen een oplossing.Paul Siemons schreef:.....
Gaat de wegeninfrastructuur minder gaan kosten omdat er meer electrische wagens rondrijden,?
Kosten die nu nog gespijsd worden door de rijders op brandstoffen?
.....
Zojuist gevonden:Duitsland haalt Tesla van de lijst van auto's die subsidie ontvangen
Een Duitse overheidsinstantie heeft autofabrikant Tesla van een lijst verwijderd waarop automodellen genoemd zijn die in aanmerking komen voor subsidie
https://tweakers.net/nieuws/132471/duit ... angen.html
Uiteraard , en dat zal in de toekomst niet veranderen. Weet dat ik voor mijn electrische normaal geen jaarlijkse rijtaks zou moeten betalen. Ik moet dit wel doen omdat het een "lichte vracht" is. Weet je dat de jaarlijkse rijtaks voor lichte vracht stukken lager ligt dan de taks voor een personenwagen met hetzelfde kW vermogen. Eerlijk ? Ik vind van niet.Paul Siemons schreef:Maakt toch niet uit hoe het "ding" genoemd word : de inkomsten op wagens moeten blijven binnenkomen da's toch logisch!The Spirit of Flanders schreef:Kilometerheffing i.p.v. jaarlijkse rijtaks voor alle wagens ! Als het op binnenrijven aankomt , vinden ze meteen een oplossing.Paul Siemons schreef:.....
Gaat de wegeninfrastructuur minder gaan kosten omdat er meer electrische wagens rondrijden,?
Kosten die nu nog gespijsd worden door de rijders op brandstoffen?
.....
In Noorwegen worden Tesla's ook terug extra belast. Daar rekent men met het gewicht van de wagen , en aangezien de Tesla S zwaar is ....Zojuist gevonden:Duitsland haalt Tesla van de lijst van auto's die subsidie ontvangen
Een Duitse overheidsinstantie heeft autofabrikant Tesla van een lijst verwijderd waarop automodellen genoemd zijn die in aanmerking komen voor subsidie
https://tweakers.net/nieuws/132471/duit ... angen.html
-
Paca - Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
- Locatie: Suzhou
Ik kan me niet voorstellen dat het maken en onderhouden van elektrische voertuigen duurder zou zijn als de klassieke met benzine- en dieselmotoren aangedreven exemplaren.
De beschikbare batterijen is waarschijnlijk een ander verhaal en vermoedelijk kan daar een groot capaciteitsverschil in zitten. Daarin moet ik toegeven dat ik een leek ben.
Waar ik echter moet aan denken is een verhaal van mijn vader in de vijftiger jaren: Polleke, vroeger kon je Nikkel-Chroom batterijen in uw auto hebben, niet goedkoop, maar je smeet je auto weg en behield de batterij.
Echt niet meer heel zeker van de hierboven vermelde metalen Ni en Cr, misschien word ik verbeterd door een kenner.
De beschikbare batterijen is waarschijnlijk een ander verhaal en vermoedelijk kan daar een groot capaciteitsverschil in zitten. Daarin moet ik toegeven dat ik een leek ben.
Waar ik echter moet aan denken is een verhaal van mijn vader in de vijftiger jaren: Polleke, vroeger kon je Nikkel-Chroom batterijen in uw auto hebben, niet goedkoop, maar je smeet je auto weg en behield de batterij.
Echt niet meer heel zeker van de hierboven vermelde metalen Ni en Cr, misschien word ik verbeterd door een kenner.
Nikkel-Chroom nergens te vinden , wel Nikkel-Cadmium ( Cd ) en zelfs nikkel-zink. Een electrische auto moet inderdaad niet duurder zijn dan een klassieke , zelfs goedkoper. De productiekost van de batterij is nu ongeveer 5000 - 8000 Euro en dat jaagt de kostprijs de hoogte in. Men wil ook de ontwikkelingskosten terug winnen. Nu , als je mijn visualcapitalist.com link op de vorige bladzijde aanklikt weet je meteen waarom die Tesla's zo duur zijn ( aluminium , titanium , carbon vezels , boron staal ... allemaal dure dingen voor in een auto ) .Paca schreef:Ik kan me niet voorstellen dat het maken en onderhouden van elektrische voertuigen duurder zou zijn als de klassieke met benzine- en dieselmotoren aangedreven exemplaren.
De beschikbare batterijen is waarschijnlijk een ander verhaal en vermoedelijk kan daar een groot capaciteitsverschil in zitten. Daarin moet ik toegeven dat ik een leek ben.
Waar ik echter moet aan denken is een verhaal van mijn vader in de vijftiger jaren: Polleke, vroeger kon je Nikkel-Chroom batterijen in uw auto hebben, niet goedkoop, maar je smeet je auto weg en behield de batterij.
Echt niet meer heel zeker van de hierboven vermelde metalen Ni en Cr, misschien word ik verbeterd door een kenner.
En als alternatief voor als Tesla failliet zou gaan , dit mooi "karreke" :
http://www.fleetbydieteren.be/elektrisc ... t/?lang=nl
http://www.fleetbydieteren.be/elektrisc ... t/?lang=nl
Laatst gewijzigd door Gast op 13 jan 2018, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Even With Model 3 Success, Tesla Is Structurally Bankrupt
https://seekingalpha.com/article/412626 ... bankrupt[b]
[/b]
Tesla is 'going out of business,'
www.cnbc.com/2017/11/17/tesla-is-going- ... -lutz.html
Tesla Investors May Be Losing Patience
www.forbes.com/sites/rrapier/2017/11/06 ... c3146b4eca
https://seekingalpha.com/article/412626 ... bankrupt[b]
[/b]
Tesla is 'going out of business,'
www.cnbc.com/2017/11/17/tesla-is-going- ... -lutz.html
Tesla Investors May Be Losing Patience
www.forbes.com/sites/rrapier/2017/11/06 ... c3146b4eca