Spijbelen

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

05 feb 2019, 22:05

maior domus schreef:Allez Schauvliege staat op straat, en bij de groene jongens en meisjes knallen de champagnekurken.
De haat en nijd druipt er van af in die hoek.

Klimaatprobleem opgelost !

:wink:

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

06 feb 2019, 07:12

Wees gerust dat de Staatsveiligheid op de hoogte is wie er achter de organisatie zit , wie de koplopers zijn en hun achtergrond ! Zelfs kandidaten op lokaal niveau voor verkiezingen worden gescreend ! Het is hun taak trouwens ! :idea:
Doe wel en zie niet om !

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

06 feb 2019, 10:44

't Was me inderdaad weer wat gisteren en ik had wel wat te doen met Joke Schauvliege .
Ik dacht  , is dit nu het beeld van een tot op de blanke nerven getergde mens tot ze  in absoluut  NIET-gefingeerde tranen uitbreekt voor de ogen van gans Vlaanderen ?? Ik kan het me voorstellen dat dergelijke omstandigheden zoals die van de laatste weken niet houdbaar zijn voor eender welke mens om aldus nog degelijk werk te leveren . Waar ligt de grens  tot het overgaat in 'pesterij' ?
Ik vond het triestig om te zien al ligt Schauvliege niet in mijn favorieten schuif.

Ik heb ook bij mezelf de vraag gesteld : van waar komt nu dat woordje 'staatsveiligheid ' in een speech ineens tevoorschijn ? . Dat is toch niet een zo voor de hand liggende uitspraak die  zomaar uit het niets opkomt  en gebruikt wordt tijdens een speech ?

Ik vind het allemaal wat vreemd.  Ineens , out of the blue , krijgen we  elke week klimaatmarsen , ziet een scholier  met volgers het klimaatlicht , trekken klimaatgoeroes allerlei acties op gang zoals op een paar dagen die duizenden sms'sen naar de bevoegde minister in een zo overdreven mate dat het ( de term is gisteren in De Afspraak gevallen') op stalking zou kunnen lijken ?
Al weken wordt het 'klimaat' elke dag opnieuw opgevoerd op TV , kranten ,  allerlei media, op straat, politiek en alle kanalen die er maar iets mee te maken hebben  m.a.w. het 'item' wordt brandend warm gehouden. Ik noem het een opgefokt debat  waarbij men  spijbelende kinderen , want dat zijn het tenslotte ,  een platform heeft gegeven alsof zij het zijn die een klimaatprobleem dat al decennia oud is zo maar kunnen oplossen .
Met de gevolgen zoals ze nu zijn , vraag ik me af  of  het de kleine Anuna  niet stilaan boven de kop aan groeien is ?

Alles een aantal maanden voor  grote verkiezingen . Ik vind het een pijnlijk vertoon onderhand en heb er de strot van vol . Het is genoeg geweest !

 Volgens (politieke) journalisten worden door de ontwikkelingen van de laatste tijd partijen zoals CD&V , Open VLD en S.pa wat ondergesneeuwd en zijn er nu 2 partijen waar het om gaat  , een strijd tussen De Groenen (links)  en N.VA (rechts) voor de volgende verkiezingen . Zelfs  Beke zou   ook al  kritiek gekregen hebben . Een en ander rommelt ook binnen hun partij dus .

Wat er ook van zij , het is absoluut geen fraai plaatje en méér om méér groeit bij mij het beeld van  nietsontziende hyena's onder elkaar waarbij de deontologie/opvoeding/gentlemanship een heel dun laagje vernis blijkt te zijn dat snel oplost wanneer de macht lonkt . Wat de aanleiding  ervan ook mag zijn zoals  in deze   'het  klimaat ?'
Laatst gewijzigd door Phoebe op 06 feb 2019, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

06 feb 2019, 11:35

Ik weet ook niet hoe het bij de doorsnee Vlaming overkomt maar ik lees her en der toch nog al verontwaardigde commentaren aan het adres van de klimaatgoeroes en als gevolg  hun  voornemen om zeker niet Groen te stemmen  ook al zijn ze bezorgd om het klimaat an sich.

Sommige commentaren van lezers in krant vragen zich af en schrijven of 'spijbelen , pesten en  stalken'  toegelaten is onder de noemer klimaat ?  Dat is wel wat extreem gesteld maar ik kan me zo al voorstellen dat uit verontwaardiging zomaar sympathie stemmen zouden kunnen gegeven worden aan Schauvliege nu ze toch lijsttrekker blijft  bij CD&V ? Het is niet ondenkbaar dat mensen en zeker haar grote achterban aan kiezers haar trouw blijven en ze er een aantal verontwaardigde sympathisanten bijkrijgt.  ( 50.000 voorkeursstemmen had  ze en dit 3 x op rij ! )

Het gevoel van 'het is nu genoeg geweest, al dat betogen en hypen van het klimaatdebat , en het mag stoppen , ga terug naar school , kinderen  .'  bij een zeker deel van de bevolking zou wel eens een  averechts  effect kunnen ontwikkelen voor Groen politici.

Er zijn nog andere problemen die de bevolking graag opgelost zou willen zien en die belangrijk zijn om aan gewerkt te worden of voorrang te krijgen  .. zoals bvb. 's avonds veilig over straat kunnen lopen, de pensioenen , de koopkracht , migratie , werk   etc ...

De gedachte dat België , een stip op de wereldkaart de klimaatproblematiek kan oplossen is een teken van grootheidswaanzin . Laat aub. het klimaatbeleid geen klimaatterreur worden !
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

06 feb 2019, 12:15

Phoebe schreef: Het gevoel van 'het is nu genoeg geweest, al dat betogen en hypen van het klimaatdebat , en het mag stoppen , ga terug naar school , kinderen  .'  bij een zeker deel van de bevolking zou wel eens een  averechts  effect kunnen ontwikkelen voor Groen politici.
Ik denk dat het voor de stembusuitslag weinig verschil zal maken.
Diegenen die voor de groenen zijn, hebben de voorbije weken met al die media-aandacht waarschijnlijk een constant orgasme gekend en gaan opnieuw voor de groenen stemmen.
En diegenen die nooit voor hen gestemd hebben (zoals ik), zullen dat waarschijnlijk ook nooit gaan doen.

Onthou de wijze woorden van Jacques Presser:
“Het nieuwe fascisme zal zichzelf anti-fascisme noemen.”

De groenen zijn het duidelijkste bewijs voor deze uitspraak.
Ondank is 's werelds loon

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

06 feb 2019, 12:52

Bwa , Maior Domus , aan de andere kant  weet je  dat Vlaanderen bulkt van politiek analfabetisme dus het lijkt dan ook niet onwaarschijnlijk dat een gedeelte van  die ouders en  of grootouders van die scholier -spijbelaars  in die mate zo verrukt zijn over de acties van hun kinderen/kleinkinderen dat ze de 'groene' zaak willen een steuntje geven door te stemmen op  het Groen simplisme.

Ik hoop dat je gelijk krijgt en dat de groenen niet in die mate vooruit gaan dat ze het voor het zeggen krijgen Vlaams of Federaal . Het zou, vrees ik , anders nogal wat kunnen verschil kunnen uitmaken ieders geldbeugel om nog maar te zwijgen van de open grenzen voor al die hier zijn muts of sluier  aan de haak wil komen hangen.

 Och  , eigenlijk is het koffiedik kijken voor mij  hoe het bij de verkiezingen zal verlopen en welk politiek achterkamer gedoe  er  nadien zal gebeuren om  ons hun resultaat ervan  als nieuw theaterstuk vol beloftes  op te voeren .
Jij, ik en nog een deel van de bevolking zullen zich  daar vragen bij stellen . De rest stelt zich geen vragen en  kijkt naar de koers of het voetbal of gaat koffiekletsen .

En de boer , die ploegde voort ...
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

06 feb 2019, 13:21

Joke Schauvliege wordt vervangen door Koen Van den Heuvel.
Is het dàt wat de klimaatfanaten wensten ?
Te vroeg gejuicht dus.
Ik heb te doen met de troika Almaci-Calvo-Rzoska.  :wink:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

06 feb 2019, 14:39

Er zijn nog andere problemen die de bevolking graag opgelost zou willen zien en die belangrijk zijn om aan gewerkt te
worden of voorrang te krijgen  .. zoals bvb. 's avonds veilig over
straat kunnen lopen, de pensioenen , de koopkracht , migratie , werk  
etc ...
Het enige probleem voor de bevolking is dat de regering nu eens hun werk goed moeten doen,niet zoals een spin in het web zitten ,te wachten tot er een woord valt dat ze kunnen gebruiken om een andere minister te kakken zetten, en te roepen dat die moet aftreden.
Ze moeten eens doen wat ze beloven, en niet het omgekeerde,en ook de eer aan zichzelf houden door (betaalde) mandaten te weigeren,die hebben ze toch maar omdat ze op de juiste stoel zetten.
Het enige dat ze doen is rond de pot draaien,commentaar geven op alles behalve op hun zelf, en op een parlementaire zitting, meer aandacht hebben voor hun Iphone dan voor wat er gezegd wordt.
En laat ze maar eens werk maken hoe het klimaat er in 1900 uitzag, en al die jaren tot 2000,dat ze het verschil eens publiceren,jaar na jaar, en dat ze eens stilstaan in het jaar 1953, wat er toen in NL en aan onze kust  gebeurd is ,moest het nu terug gebeuren, het zou gekomen zijn door de opwarming van de aarde.
Nu wordt het een klimaat terreur, die alleen bedoeld is om nog meer geld in het zwarte gat te krijgen, en kinderen kunnen ze altijd voor de kar spannen,zeker nu met dat smoelenboek gedoe.
Maar de aarde blijft hoe dan ook altijd ronddraaien.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Ice

06 feb 2019, 18:50

Lukas schreef:Joke Schauvliege wordt vervangen door Koen Van den Heuvel.
Is het dàt wat de klimaatfanaten wensten ?
Te vroeg gejuicht dus.
Ik heb te doen met de troika Almaci-Calvo-Rzoska.  :wink:
Tja, verder aanmodderen...van den heuvel gaat nu de 'dossiers' van schauvliege, die reeds op de regeringstafel líggen, versneld door onze strot rammen dus de betogingen hebben helemaal geen NUT gehad.  :roll:

Nep en flut alternatieven met nog wat meer milieu schade tot gevolg: bijv. windmolens van 3% opvoeren naar 25% waarbij de akoestische en milieu schade aan fauna en flora van de zee onder de mat wordt geveegd terwijl energie bevoorrading nog ontoereikend en verwaarloosbaar zal zijn.

Echte, propere alternatieven zoals uraan en thorium kweekreactoren en kernfusie met de potentie ons miljoenen jaren te voorzien van energie worden gesaboteerd want dat is geen melkkoe om de bevolking door chantage uit te persen want daar draait dat hele klimaatspel rond: controle en geld....wacht maar met welke taksen, boetes en belastingen in naam van het klimaat ze binnenkort af zullen komen! :evil:
55 Monique

06 feb 2019, 23:39

Ice 

We horen wel in de toekomst , hoe lief klimaat jongeren zijn , hoop dat wat rustiger gaat worden 
in de toekomst .... Of zou eens kunnen dat er wat boven hoofd hangt ... 
Wie zit achter Act for Climate Justice

Zij hebben er al één onder geduwd , laten zeker niet in hun kaarten kijken , hoe zou dat komen ? 
moeten nog eerst overleggen tussen pot en pint ...  
En wat gaat de volgende stap zijn ???? 
Vuil spelleke dat ze spelen ... 
Mogen voor klimaat opkomen , en ik ben daar zeker niet tegen , maar op de manier waarop .

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

07 feb 2019, 09:38

Hart tegen Hard
Act for Climate Justice
dat zijn gewoon criminelen die daar achter zitten.
Heb je die initiatiefnemer Arno Kempynck gisteren zien zitten glunderen op TV?
Dat is gewoon een vernieler, een haatzaaier en een stuk tuig dat eens hard moet aangepakt worden, met alle wettelijke middelen.
Hard tegen Kempynck!!
Ondank is 's werelds loon

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

07 feb 2019, 10:33

Wie zegt "bomen dienen om gekapt te worden", die verdient het niet om minister van milieu te zijn.

Zo zitten snotteren om berichten van vreemden vind ik ook niet getuigen van een sterk karakter,
daar moet je u gewoon boven zetten, mensen hebben altijd kritiek.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

07 feb 2019, 10:57

lea*** schreef: Zo zitten snotteren om berichten van vreemden vind ik ook niet getuigen van een sterk karakter,
Tja ze willen perse 50% vrouwen in de harde stiel van de politiek.
Dan krijg je dat he: gesnotter.
Stel je voor dat zo iemand minister van landsverdediging is...

De Block ziet er mij een hardere tante uit.
Maar of zij dan veel beter presteert op haar departement???
Ondank is 's werelds loon

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

07 feb 2019, 11:11

maior domus schreef:Hart tegen Hard
Act for Climate Justice
dat zijn gewoon criminelen die daar achter zitten.
Heb je die initiatiefnemer Arno Kempynck gisteren zien zitten glunderen op TV?
Dat is gewoon een vernieler, een haatzaaier en een stuk tuig dat eens hard moet aangepakt worden, met alle wettelijke middelen.
Hard tegen Kempynck!!
Lees in "De Tijd" : De linkse kaping van de klimaatmarsen.

https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 95116.html

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

07 feb 2019, 11:35

maior domus schreef:
lea*** schreef: Zo zitten snotteren om berichten van vreemden vind ik ook niet getuigen van een sterk karakter,
Tja ze willen perse 50% vrouwen in de harde stiel van de politiek.
Dan krijg je dat he: gesnotter.
Stel je voor dat zo iemand minister van landsverdediging is...

De Block ziet er mij een hardere tante uit.
Maar of zij dan veel beter presteert op haar departement???
Om nog maar te zwijgen van een zekere Bert Anciaux. (Wo bist du geblieben?)

:cry: