Verboden te roken in je auto met kinderen...

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Fazal

04 feb 2019, 17:30

Iemand enig idee waarom de sigaretten telkens slechts enkele centen opslaan?
Omdat ze eigenlijk willen dat we 'blijven' roken, om reden van de taksen en accijnzen welke ze anders zouden mislopen.

Onze gezondheid is gewoon bijzaak. En hoe meer ze het volk verdelen, hoe meer ze kunnen rapen.
Bij eender welke wet of wetsvoorstel, heb je voor- en tegenstanders. En gezien rokers in de minderheid zijn, kunnen ze ook hier gebruik maken van de meerderheid om de mensen tegen elkaar op te zetten, om alweer meer profijt uit te halen. Want dàt ..., is het enige wat voor hen ècht telt!

Maar goed, als we echt respect willen tonen voor anderen, dan roken we niet in aanwezigheid van mensen die er niet tegen kunnen.
Want zo zijn er natuurlijk wel, en veel. Ik bvb, rook waar en wanneer ik wil, maar ik kan mij ook uren onthouden als dat nodig is.

En notabene, ik ben er niet fier op dat ik roker ben.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

05 feb 2019, 09:07

"Dodelijkste object uit geschiedenis van de mens"

Op Hawai hebben ze het begrepen.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ha ... ~a9e642f4/
Ondank is 's werelds loon

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

06 feb 2019, 21:12

1000 eu boete voor roken in de auto als er kinderen bij zijn.
Wat is de uiterste leeftijd van kinderen ?
Tellen mijn kinderen van 45-42 en 39 ook nog mee als kinderen ?
Wat als ik rook in de auto met iemand van 16 die er ook levenslustig zit op los te paffen?
Ook 1000 eu boete ?
Het zal dus weer eens zo'n wetje zijn dat rammelt en kraakt langs alle kanten zeker ..
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil
Ice

07 feb 2019, 13:18

Achterpoortjes inbouwen is de politiek nog niet verleerd, zo geven ze aan de magistratuur/justitie de mogelijkheden tot willekeur en betwisting over de interpretatie van de wet.

Dat wordt nu ook al volop toegepast op basis van de afkomst van de overtreder en kan van het slachtoffer een dader gemaakt worden, enkel voor autochtonen welteverstaan.

Dat zie je toch ook duidelijk met vluchtmisdrijven, meestal gepleegd door crapuul met migranten achtergrond die hun voeten vegen aan onze wetten en er telkens ongestraft vanaf komen en zo blijven recidiveren. 
Zelfs voor terroristen halen ze de meest belachelijke smoezen uit de kast, allemaal mogelijk door de (opzettelijk ingebouwde) mazen in de wetten.

Jouw 'kinderen' zullen als jóuw 'kind' beschouwd blijven om je te kunnen straffen én beboeten===>bestelen, ongeacht hun leeftijd, wedden?  :x
Voor vreemd gespuis kan dan worden aangehaald dat ze deze nieuwe wet 'niet kenden'.
Als bélg echter, móet je de wetten kennen en geldt dat excuus natuurlijk niet... :roll:

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

08 feb 2019, 09:05

Ice schreef: Voor vreemd gespuis kan dan worden aangehaald dat ze deze nieuwe wet 'niet kenden'.
En het vreemd gespuis kan ook aanhalen dat bepaalde zaken niet strafbaar zijn in hun cultuur
Zo geraken ze hier zelfs weg met het bepotelen van kinderen !!!

Maar goed, dit even off topic.
Ondank is 's werelds loon

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

09 feb 2019, 14:58

In de Verenigde Natie's is indertijd een Indianen hoofdman uit Zuid Amerika komen pleiten voor behoud van hun leefgebied en het kwam toen ter sprake dat de Europeanen zijn volk nagenoeg uitgeroeid hadden. Op de vraag of hij er nog kwaad door was antwoordde hij droogweg (doordenkertje) : "Niet meer, maar we hebben hen wel tabak gegeven". :roll:
De zon is gratis voor iedereen

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

09 feb 2019, 15:02

Het moet erg zijn als je zoooo verslaafd zijt dat je die korte tijd dat je in de auto zit nog niet zonder nicotine kan. Koop voor die gelegenheid dan een Nicorette of zo maar verpest het interieur van uw auto en de longen van de passagiers niet met die stank..
De zon is gratis voor iedereen
55 Monique

09 feb 2019, 22:07

Idefix 

Ben er ook tegen zeker waar kinderen bijzijn ...
Horeca en dancings en bruine kroegen en  privé in de bouw enz ...
Heeft altijd bestaan  ( Konden ze evengoed tabak industrie stop zetten ) 
( Bron inkomsten ) daar gaat het om .
En nu ineens mag niks meer, minder inkomsten  :arrow:  ( Taksen en belastingen en gas boete) 
In Nederland gaat prijs weer omhoog , gaan ze daarom minder roken , de grens over . 
Suikers ( wat staat er tegenover ) lactose vrije choco  :arrow: ook niet gezond ... 
 

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

10 feb 2019, 00:27

Ik dacht gezien te hebben dat roken achter het stuur ook niet mocht , het leidt de aandacht weg.
Alhoewel de rokers die dood daar moet ik al 2 handen gebruiken om ze te tellen.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg
55 Monique

10 feb 2019, 07:35

boeffer 

Zijn expliciet verboden.Handvrij bellen ( roken-drinken-eten-airco-gps -gordel) achter stuur ook verboden .
Wagens zijn uitgerust , belletje zal wel rinkelen ( Gordel )

Alcohol mag dan wel en drugs  :roll: :roll: :roll:En vluchtmisdrijf , kunt beschikken na paar uur , vind je dat oké .
Heb jaren zoveel km gedaan (blanco ), maar dat er cowboys op de weg rijden :evil: -kan niet snel genoeg :evil: - en Iphone moeten bijblijven kunnen ze missen :evil: :evil: .... ( Vergelijk met roken ) En neen ben geen voorstander .
En hoeveel mensen zijn die er alcohol verbruiken ( ook verboden ) is ook niet goed voor de gezondheid . 

drugs ( denkt maar eens goed na wat zal kosten in de toekomst ) En aftakelen gezondheid .(Jongeren) 

En wie heeft dat op de markt gebracht  ( Burgers) ???? ( Neemt dan ineens alles uit de rekken ) is opgelost . 

Begrijpen wie begrijpen kan ... 

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

10 feb 2019, 09:25

vercingetorix schreef: Het zal dus weer eens zo'n wetje zijn dat rammelt en kraakt langs alle kanten zeker ..
Het is geen wet maar een decreet, een hemels breed verschil.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

10 feb 2019, 09:33

Ik ben geen roker en niemand van mijn familie.

Maar ik ben teggen zo een decreet daar het hier krioelt van regelgeving, ik dacht dat wij vrij waren, maar neen de overheid zegt ons wat we mogen doen, zelfs hoeveel we mogen drinken, en hoe snel we mogen rijden, en roken op plaatsen waar de overheid het zegt.
De volgende stap is het strand !

Wie wil roken dit is zijn zaak daar heeft niemand zaken mee, ik ben zeer veel op de baan en ik moet zeggen ik zie geen chauffeurs met kinderen roken, er zullen er natuurlijk wel zijn .

Waar zijn onze vrijheden van weleer ?
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

10 feb 2019, 09:37

Ben ook roker geweest maar heb je je al eens afgevraagd wat zit er in een sigaret?
Eerst tabak kan ook moeilijk anders maar wat zit in tabak: nicotine, teer en koolmonoxide (CO).
Als je rookt, wordt de tabak in je sigaret verbrand en komt er vuiligheid als ammoniak, fosfor en lood vrij.
Dat zijn stoffen die bijvoorbeeld ook in poetsmiddelen voor je WC of kunstmest zit.
Fabrikanten steken hun sigaretten vol met verschillende toevoegingen , dit wordt gedaan om allerhande redenen, de belangrijkste is om je meer verslaafd te maken .
In sommige sigaretten wordt menthol in verwerkt , dat is slim gezien want Menthol verdooft de bovenste luchtwegen ,  menthol verdoezelt de ruwheid van tabak waardoor je nog dieper gaat inhaleren.
Je vraagt je mischien af, hoe weet hij dit , wel ik heb nog herstellingen gedaan aan machines waar ze sigaretten maakten en heb daar wel een en ander gezien.
55 Monique

10 feb 2019, 10:20

delowie 

Heb daar enorm begrip voor ... En dat gezondheid schaadt ...
Zijn expliciet verboden.Handvrij bellen ( roken-drinken-eten-airco-gps -gordel) achter stuur ook verboden
Maar zijn ook mensen die nooit gerookt en nooit alcohol , die ook gestorven zijn aan kanker .
Medicatie , veroorzaakt ook veel .... gezondheid schaadt ,en op de weg nevenwerking ???? 

Dat is volgende strand , dat is ook al in de media geweest .... 
Waarom heeft de regering dat allemaal toegelaten .
( FOUTEN GEMAAKT) 

Alles uit de rekken halen ( Dan verdwijnen de boete's )is ook opgelost kinderen en kleinkinderen en ons eigen gezondheid ... 
al die wagens terug naar fabriek  :evil: :evil:

Privacy bestaat dat Delowie ? 
Laatst gewijzigd door 55 Monique op 10 feb 2019, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

10 feb 2019, 10:33

55 Monique schreef:
Privacy bestaat dat Delowie ? 
Sinds ik zeer actief ben op een groot forum weet ik 100% zeker dat er in Belgie 0,0 privacy bestaat.

Bij de meeste inkom en uitrij van een gemeente staan er camera's ook in zeer veel winkel straten en in de winkels zelf bijna overal .

En dan betaal men nog met een kaart zodat men kan nagaan wat men maandelijks aankoopt, ook tankt zodat men bijna weet hoeveel km je heeft gereden !

enz.... dit is ons privacy in Belgie, alles kan nagetrokken worden .
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)