Verboden te roken in je auto met kinderen...

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

gpvlieg
Lid geworden op: 01 feb 2019, 19:44

03 feb 2019, 13:15

Wie heeft onze burgers als de wereld oorlog 1 en 2 uitbrak gratis sigaretten mee gegeven naar het oorlog font?
Dit zijn sommige Politieker misschien vergeten ! 


:!: Als onze papa verplicht naar de oorlog moest gaan om te vechten is veel erger dan een sigaret in de auto... :?:


Ik rook zelf niet heb niets tegen roken op de openbare ruimte of in de auto.
MaLoReg

03 feb 2019, 13:34

Idd verplicht moeten gaan vechten is van een hele andere categorie.
We leven nu in een dictatuur die alles verbied en alles oplegt: in eigen huis/in auto zou
je niet mogen roken???? Gelukkig ben ik geboren toen men de mensen niet zo négatief
benaderde-wij rookten op de tram/in de cinéma/noem maar op......en nu zitten we
met een pisnijdige bevolking die een ander het licht in de ogen niet gunt.
Geef mij maar de tijd van toen-helaas komt die niet meer terug. 
Fazal

03 feb 2019, 14:44

Wie zei ook weer: "verdeel en heers"!?

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

03 feb 2019, 16:34

Dat hebben ze mij nooit hoeven te verbieden Wie zijn kinderen graag ziet doet dat gewoon niet 

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

03 feb 2019, 17:06

dafke schreef:Dat hebben ze mij nooit hoeven te verbieden Wie zijn kinderen graag ziet doet dat gewoon niet 
Dat zou de enige reden moeten zijn waarom er in een auto ( of  in een andere gesloten ruimte met kinderen)  niet rookt.   :D

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

03 feb 2019, 18:38

Belachelijke halve maatregel, die de controle bemoeilijkt.
Het zou TEN ALLEN TIJDE moeten verboden zijn om in de auto / vrachtwagen te roken.
Niet enkel voor de gezondheid, maar vooral voor de verkeersveiligheid.
Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand zijn gevallen sigaret in een rijdend voertuig opraapt en alzo een ongeluk veroorzaakt.
En ik zie ze dikwijls rijden met een sigaret in hun ene poot en de andere poot aan het stuur terwijl ze een bocht nemen.
Als er dan iets onverwachts gebeurt zouden ze nog liever hun sigaret vasthouden dan het stuur met twee handen.
Het is even afleidend en gevaarlijk dan met de gsm in de hand achter het stuur!!!
Daarom: ALGEMEEN VERBOD om aan deze verslaving toe te geven in een voertuig.
Ondank is 's werelds loon

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

03 feb 2019, 20:38

nog meer idioterie ten top
laat de mensen eens doen wat ze zelf willen , inplaats van anderen altijd alles te gaan voorschrijven wat ze niet mogen doen

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

03 feb 2019, 22:24

verhaegen schreef: laat de mensen eens doen wat ze zelf willen
Het zou nogal een samenleving worden als we mogen doen wat we willen.
Anarchie alom.
Tot en met diefstal, verkrachting, brand en moord.
Nee, er zijn grenzen.
En roken is zo een maatschappelijke last, te vergelijken met dronkenschap, dat het eigenlijk moet uitgeroeid worden.
Ondank is 's werelds loon

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

04 feb 2019, 07:57

Van mij mag iedereen roken zolang hij zijn eigen gezondheid beschadigt maar zeker niet de gezondheid van andere mensen!

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

04 feb 2019, 09:03

dan zou ik evengoed kunnen zeggen
voetbal moet uitgeroeid worden
is héél ongezond , en kost de maatschappy onnoemelijk véél , economisch , milieu , enz.
dat zijn van die instellingen van ; zwarte piet is racisrisch dat moet verboden worden , da's nog zo een over het paard getild ......

men moet uitkijken met die media heden ten dage , en het misbruik ervan
want mensen nemen alles als waar aan , en kennen géén redelijkheid meer
alles tot in het uiterste , men kan niet meer relativeren

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

04 feb 2019, 09:40

Dat men in restaurants en in openbare gebouwen roken verbied OK.

Maar laat de mensen vrij in wat ze doen, al die regelgeving voor wat en voor wie ???

Na de auto komt het teras en het strand !

P.S ben ook geen roker maar voor mij is het om het even wie wat en waar rookt, ieder zijn vrijheid
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

04 feb 2019, 09:59

denlowie schreef:Dat men in restaurants en in openbare gebouwen roken verbied OK.

Maar laat de mensen vrij in wat ze doen, al die regelgeving voor wat en voor wie ???

Na de auto komt het teras en het strand !

P.S ben ook geen roker maar voor mij is het om het even wie wat en waar rookt, ieder zijn vrijheid
        Gij had er geen problemen mee als iemand in een auto zat te roken waar uw (klein)kind inzat? Daar gaat de discussie over.

gpvlieg
Lid geworden op: 01 feb 2019, 19:44

04 feb 2019, 10:27

Je leest meer en meer in de media dat kinderen meer en meer een luchtweginfectie allergie krijgen tegenover vroeger!

Hoe meer de Regering de ouders verbod op leggen op van alles en nog wat hoe meer en meer de kinderen en kleinkinderen een luchtweginfectie allergie krijgen?

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

04 feb 2019, 10:33

gpvlieg schreef:Je leest meer en meer in de media dat kinderen meer en meer een luchtweginfectie allergie krijgen tegenover vroeger!

Hoe meer de Regering de ouders verbod op leggen op van alles en nog wat hoe meer en meer de kinderen en kleinkinderen een luchtweginfectie allergie krijgen?
  Roken waar kinderen bijzijn is gezond voor de kinderen? 8O

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

04 feb 2019, 10:33

gpvlieg schreef:Je leest meer en meer in de media dat kinderen meer en meer een luchtweginfectie allergie krijgen tegenover vroeger!

Hoe meer de Regering de ouders verbod op leggen op van alles en nog wat hoe meer en meer de kinderen en kleinkinderen een luchtweginfectie allergie krijgen?
Vroeger werd er overal gerookt, en zoals je schreef er zijn nu veel meer kinderen met een aerosol en met puffers dan vroeger, dan nog niet te vergeten de zware uitlaten van de fabrieken en de stoomtrein die passeerde vroeger.

Nu worden de kinderen teveel gepamperd en ze kunnen tegen niks meer !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)