N-VA haalt nu ook uit naar Geens:

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

07 mei 2019, 06:37

Ligt het ook niet voor een groot deel aan de advocatuur die uitstel vragen , beroep aantekenen , procedures opstarten om verjaringen , wrakingen enz. te bekomen ? Die wat graag Art. 71 uit de mouw schudden ! Ik denk toch niet dat al deze zaken recent " uitgevonden " zijn door Koen Geens...... :idea:
Laatst gewijzigd door fregat op 07 mei 2019, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Doe wel en zie niet om !

nachtbries
Lid geworden op: 04 nov 2004, 00:27
Locatie: kempen

07 mei 2019, 08:12

Ze denken allen die in justitie zitten we zitten in ivoren toren nog steeds ,was vele jaren geleden al zo en nog steeds kan dit allemaal m.Geens u deed er niks aan u zal ervoor afgestraft worden in mei met uw ganse partij erbij wie denken jullie dat je bent ?? :evil:
I-Mac ,1tb ,outlook enz... tot horen of ziens

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

07 mei 2019, 11:01

Je zou beter uithalen naar een regering die de voorbije jaren heeft zitten besparen op justitie waardoor er minder magistraten zijn ( oudere rechters worden niet meer vervangen) voor evenveel of zelfs meer criminele zaken als vroeger. Dat verkrachters en moordenaars vrij rondlopen terwijl hun zaak nog op de rol staat heeft veel te maken met personeelsgebrek waardoor alles veel trager verloopt.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 mei 2019, 11:41

Het probleem bij justitie is niet personeelsgebrek (en ik kan dat weten aangezien ik goede bronnen heb). Het gaat hem wel over de onaangepaste infrastructuur en werkmethoden, en voor een stuk ook over ongeschikte personeelsleden die er werken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

walteropdemaan
Lid geworden op: 27 nov 2009, 15:56

07 mei 2019, 11:46

We betalen ons blauw aan belastingen, maar de overheid kan onze veiligheid niet eens garanderen. Een schande! Voor dringende problemen (justitie, mobiliteit, onderwijs, sociale zekerheid, vergrijzing) heeft men geen geld. Voor "het klimaat", waar nota bene niets mis mee is kan het geld niet op. Onbegrijpelijk

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

07 mei 2019, 12:04

Wil

Nu moet ik echt lachen , wat je nu aanhaalt geen gebrek aan personeel .
Op 4 april hebben ze mij dat zelf gezegd dat er gebrek is aan personeel plus mensen die op pensioen gaan
worden niet meer vervangen .Waarom moeten ze dan sluiten in Antwerpen door gebrek aan personeel kun je me daar op antwoorden . Problematiek verschuiven op ander is gemakkelijk
Van bekwaam personeel daar ga ik me niet over uitspreken , maar de rechters zijn ook niet wat moet zijn .
Daarom dat ik voor de derde maal aanhaal mysterieus , je wil niet weten wat ze vertellen aan de mensen 8O
En was enorm blij dat ik er niet alleen was , konden de andere familie leden het ook aanhoren , want anders zouden ze nog niet geloven wat er is gezegd . Gaat er maar tegenop , ze praten u zo onder tafel .

En kijk wat er is gebeurd , met dat meisje , hoeveel keren moeten ze nog falen .
Welke uitleg gaan ze verschaffen aan de ouders ?

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

07 mei 2019, 12:15

Wil. schreef:
07 mei 2019, 11:41
Het probleem bij justitie is niet personeelsgebrek (en ik kan dat weten aangezien ik goede bronnen heb). Het gaat hem wel over de onaangepaste infrastructuur en werkmethoden, en voor een stuk ook over ongeschikte personeelsleden die er werken.
En zijn dat daar dan allemaal geen ambtenaren die zorg moeten dragen voor aangepaste (en noodzakelijke) infrastructuur, werkmethoden en personeelsselectie ?
Ik kan me best voorstellen dat 'uw bronnen' mee aan de basis liggen van de rotzooi binnen justitie en het door ons reeds zo bekende 'het is de schuld van de anderen en daar kunnen WIJ niks aan doen' hoog in gedachten houden.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

07 mei 2019, 13:01

"Ik kan dat weten want ik heb goede bronnen" - Wil. heeft gesproken ...het ultieme argument. Wie gelooft dat soort brol nog.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/wa ... ~a75103e4/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 mei 2019, 13:43

Flashback schreef:
07 mei 2019, 12:15
Het probleem bij justitie is niet personeelsgebrek (en ik kan dat weten aangezien ik goede bronnen heb). Het gaat hem wel over de onaangepaste infrastructuur en werkmethoden, en voor een stuk ook over ongeschikte personeelsleden die er werken.
Zorg dragen voor, dat wordt van elke werknemer verwacht, nietwaar?
Maar de infrastructuur uittekenen en de werkmethoden optimaliseren, dat is ultimo de plicht en ook het recht van de hoogste in gezag: de minister van justitie.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

07 mei 2019, 14:53

Wat moeten we nog geloven , iedere dag falen ,
En liegen om ter t'meest , dat is enige wat ik er uit leer .
Is gemakkelijk iedereen de vinger wijzen , maar daarmee los je de zaken niet op .

Als je er zelf voorstaat en ze vertellen u zelf , dan pas kun je geloven en anders niet .

Nv haalt telkens uit , en wat doen ze er zelf aan . Waren vergeten dat licht is uitgegaan in december 2018
Krapuul dat laten ze lopen , maar de ouders worden hun kind ontnomen .
Wie heeft er dan gefaald niet de burgers een geluk dat de burgers alert waren .

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

07 mei 2019, 18:47

Wil. schreef:
07 mei 2019, 13:43
Flashback schreef:
07 mei 2019, 12:15
Het probleem bij justitie is niet personeelsgebrek (en ik kan dat weten aangezien ik goede bronnen heb). Het gaat hem wel over de onaangepaste infrastructuur en werkmethoden, en voor een stuk ook over ongeschikte personeelsleden die er werken.
Zorg dragen voor, dat wordt van elke werknemer verwacht, nietwaar?
Maar de infrastructuur uittekenen en de werkmethoden optimaliseren, dat is ultimo de plicht en ook het recht van de hoogste in gezag: de minister van justitie.
Flashback heeft dat helemaal niet geschreven !

Gooi het antwoord ook maar ineens bij de brol zoals frits die beschreef ... het ultieme argument !
Ondanks de zo geroemde scheiding der machten is de minister van justitie de schuldige voor een uitspraak van een rechter en zijn rechtbank? En diezelfde minister in een kwaad daglicht stellen omdat hij zowat de enige minister was die de doelstelling van de regering naleefde ?
Besparen weet je wel ... dan valt er meer te graaien door de anderen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

07 mei 2019, 22:00

https://www.hln.be/in-de-buurt/antwerpe ... ~aca3412f/

Professor verontschuldigt zich nadat hij zich onrespectvol uitlaat over dood Julie Van Espen

Op sociale media circuleert een filmpje waarin professor Swennen, ook decaan van de faculteit rechten, zich onrespectvol uitlaat over de dood van studente Julie Van Espen. Rector Herman Van Goethem riep de prof tot de orde. De professor verontschuldigde zich ondertussen.

Zeer laag Een Professor zou voorbeeld moeten zijn naar de studenten en maatschappij . Bewijst nogmaals wat een mensenleven waard is .( Wie denkt er aan zo zaken op zo momenten )
Stelt u maar in de plaats van de Ouders .

nachtbries
Lid geworden op: 04 nov 2004, 00:27
Locatie: kempen

08 mei 2019, 06:44

Voor vele onder ons is nu de druppel erover gegaan en tis 5 na 12 dus te laat, laat Geens nu maar op zijn verbrand achterwerk zitten trekt echt op niks man hoe je dit aangemaakt hebt de laatste jaren en dit zal misbruikt worden in de politiek nu vlak voor de verkiezingen spijtig genoeg .
Daar doen de mensen het niet voor de meeste toch ,maar je hebt er altijd van die personen bij die het dan nog eens broodwinst in zien, die mogen ze ook afdanken en op slag net als de jusitie minister hij zou nu zijn verantwoordelijkheden moeten nemen en het afstappen en zich niet zo ontkennend opstellen want zo maakt hij het alleen nog erger voor alle ouders, wat voor muttes zijn die politiekers toch !je wordt er echt :evil: van !!
I-Mac ,1tb ,outlook enz... tot horen of ziens

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

08 mei 2019, 09:16

Nachtbries ,

Normaal gezien mengt een Minister niet tussen uitspraken van de rechter .
Dat gerecht al tijdje niet verloopt zoals zou moeten zijn en straffen ?

Ook niet bij vredegerecht . Dat daar soms ruzie wordt gemaakt , daar verschiet ik niet meer van en dan zeggen ze familie veel problemen :roll: Denk eerder anders om dat ze familie tegen elkaar opzetten .

En wat ga je ondernemen bij gebrek aan geld aan u departement , met de middelen werken die aanwezig zijn .
En dat gaat in de toekomst ook niet anders zijn , voor alle departementen bij de Wetstraat ;

Iedereen verwijst naar elkaar , dat dan eerst Nv a bij zijn eigen te rade gaat al voor ander te beschuldigen .
Want die gaan de zaken opnemen na 26 Mei , gaan liever hun postjes verzilveren , dan echte werk .
Hun drugsbaronnen mogen eerst alles verpatsen naar andere oorden .

Heeft toch ook voorgedaan in Nederland gisteren een koppel dat hun twee honden uitlaten .
Is het dan ook 5 voor twaalf in Nederland ?
Psychologen zijn ook nr één geen angsten inboezemen . :evil:

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

08 mei 2019, 13:46

maior domus schreef:
03 apr 2019, 22:42
Geens is een onbekwame politieke dwerg.
Maar hij heeft nochtans op zn eentje al veel schade aangericht aan de samenleving.
Als hij in eer en geweten wil handelen, dan moet hij zijn ontslag aanbieden
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.