Verdronken man met kind

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

29 jun 2019, 11:56

Op gevaar af nog maar eens beticht te worden over geen menselijke gevoelens te beschikken, heb ik toch enkele serieuze bedenkingen bij de foto van de verdronken man met zijn kind, dat onder zijn pull ? shirt ? is geschoven, al zwemmend en vechtend tegen de harde stroming om de overkant te bereiken.
Wat heb ik hierover vernomen ?
De beelden laten zien dat tientallen mensen, tot hun middel in het kabbelende water door de rivier stappen. Een brede rivier. En dit is belangrijk !
Ik heb niemand zien uitglijden of vallen, zo onmenselijk gevaarlijk zal dat dus wel niet geweest zijn.
Goed, vergezeld van de commentaar die we onderhand allemaal van buiten kennen, toont men dan beelden van een man en een kindje die met het gezicht naar beneden aangespoeld zijn in een soort mini - inhammetje, langs de weelderig begroeide rivieroever. De oever van een rivier van max 8 m breed.
De lichamen worden goed op hun plek gehouden door een paar takken die daar (toevallig) ook zijn aangespoeld. Dat komt de "late" persfotografen goed uit, de lichamen kunnen niet wegdrijven want ze worden tegengehouden in deze "woeste" stroom. Ik zag geen woeste rivier, ik zag een kabbelend water dat geen haast vertoonde zich kwaad of woest te maken. De perscommentaar komt hierop neer :
de man stond met zijn kind aan de oever en bracht het naar de tegenoverliggende oever waar hij zei tegen het kind : blijf hier. Hij keerde terug naar de andere oever waarop hij direct moest op zijn stappen terugkeren aangezien zijn kleine zich in het water had begeven, papa achterna.
Het water is dan (plots) woest geworden en de vader heeft al zijn kracht nodig om zichzelf en zijn kleintje te redden. In het kolkende water slaagt hij erin zijn kind in zijn pull te schuiven ( ? ) die hij zelf nog steeds aan heeft.
We zijn dan op de plaats van het drama : op een heel andere plaats, in een heel andere omgeving, waar aan de oeverbegroeiing niet te merken is dat er daar geregeld waterellende is. Als iemand moet vechten om boven water te blijven terwijl hij een doodsbang kind dat tegenspartelt in zulke omstandigheden, in zijn bovenkleding schuift, lijkt mij dat een onmogelijkheid. De "apotheose" dient zich dan aan.
Het kind heeft vooraleer het stierf, in opperste liefde voor zijn vader, zijn armpje om zijn vader geslagen, gevangen in zijn pull of in wat voor kledingstuk dan ook.
Gestorven in liefde, was de teneur van de berichtgeving en tussen de lijnen : WIJ moeten beschaamd zijn want dit is onze schuld.
Degene die dit gewetenloos misbruiken voor hun ideologie en die de hele boel framen zijn politiek correct in tegenstelling tot mij : ik ben een nazihond, een racist, een fascist en noem maar op. Stilaan begin ik dit als eretitels te zien.
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

29 jun 2019, 12:01

Het enige wat we mogen aannemen bij het bekijken van die foto, is dat er een volwassene en een kind zijn gestorven.
(Laten we niet zover gaan om te beweren dat het Photoshop is).
De omstandigheden waarin dat gebeurd is, zijn NIET uit die foto af te leiden.
Het hele verhaal dat er met veel enthousiasme wordt rondgeweven en de wereld ingestuurd, is dus hoogstwaarschijnlijk propaganda om een politieke agenda te dienen.
Ondank is 's werelds loon

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

29 jun 2019, 13:01

Hoe erg het ook is, het is en blijft die man zijn schuld dat zijn kind overleden is.
Volgens het interview met zijn moeder blijkt dat hij de grens is over gegaan omdat hij een eigen woning wou. Hij had een thuis bij zijn moeder, hij woonde in.
Ook hier is gretigheid en gulzigheid én hebzucht de drijfveer.
Ice

29 jun 2019, 14:54

Onvoorstelbare tragedies en menselijk leed wegens plichtsverzuim van regeringen om hun bevolking een menswaardig bestaan te gunnen waardoor mensen in wanhoop op zoek gaan naar een 'beter leven' en dan verdrinken...zowel in VS als europa.

Verwerpelijk en respectloos van de manipulerende leugenpers om de hartverscheurende foto's van dit menselijk leed te gebruiken om medelijden op te wekken of verontwaardiging bij de publieke opinie tegen trump voor politieke doeleinden....volgend jaar zijn er immers presidentsverkiezingen? :roll:
Of ons met schuldgevoelens opzadelen om het verzet tegen de immigratie invasie te smoren zoals met die eerdere foto van dat verdronken jongetje waarvan later de vader/vluchteling zelf een mensensmokkelaar bleek te zijn...

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

29 jun 2019, 16:42

Het is ondertussen zover gekomen dat je geen enkele foto, filmpje, toespraak en interview nog zomaar kunt geloven.
Er zal heel vaak een bedoeling achter zitten. Meestal roept men dan al snel dat het de (s)linkse leugenpers is … niets is natuurlijk minder waar, de sociale(?) media staan eerder boordevol van rechtse 'fake' berichten. 8)
Wat er ook van is geloof niet alles wat je ziet

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

30 jun 2019, 15:45

https://www.npostart.nl/de-trek/VPWON_1261445 mooie afleveringen van vluchtelingen die een beter leven willen. Dus voor ze op zee gaan.
Verleden week een episode gezien van Agadez vlak voor de Sahara. Men wacht een week om een volle lading te hebben, 25 in een pick up. Valt er ene af kunnen ze niet stoppen want dan zakken ze in het mulle zand vast.
Controle's omgekocht, chauffeur een leraar met min 5 liefjes. Dat lijkt daar doodnormaal te zijn.
Men is er een Europees centrum aan't bouwen voor opleiding van agenten.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg