De minachting van hOMANS

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

20 jul 2019, 10:15

Eindelijk een fatsoenlijk en gewaardeerd antwoord!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 jul 2019, 10:59

paullamb schreef:
02 jul 2019, 19:06
Maar veranderen is er inderdaad gebeurd. Armen, armer, Rijken , steeds rijker!!
Je persoonlijk aanvoelen is soms anders dan wat uit onderzoek blijkt.

Uit De Tijd (2017)

"Volgens analyses van de Europese uitkerings- en belastingstelsels is de Belgische welvaartsstaat de meest herverdelende van Europa. Concreet zorgt de combinatie van uitkeringen en belastingen voor een belangrijke verlaging van de inkomensongelijkheid. De pensioenen en de personenbelasting zijn daarbij de belangrijkste factoren. Nergens in Europa is die herverdeling groter dan in België."

Bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

20 jul 2019, 11:02

De herverdeling mocht voor mij en andere gepensioneerden nog wat groter zijn :D

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

24 jul 2019, 11:50

Prima Vera schreef:
02 jul 2019, 16:05
Als Almachi minachting mag tonen bij de eedaflegging waarom zou Homans dan geen grapje mogen maken!
Voilà! Zo is het, maar ja, die vriendelijke belgicisten hier op het forum zien steeds maar één kant van het verhaal...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

24 jul 2019, 11:52

frits1955 schreef:
02 jul 2019, 17:06
Van een ezel kan je geen renpaard maken nietwaar - laat staan van een boerentrien. Toch vreemd dat misprijzen voor al wat Belgisch is terwijl die Vlamen allemaal gretig lopen te vreten uit de Belgische staatskas.
Yep 'tis warm hé Fritske! 't Gaat precies naar je kopke stijgen...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

24 jul 2019, 11:54

Phila schreef:
02 jul 2019, 20:11
als individu mag Homans voor mijn part alles denken en mag ze slapen met wie ze wil maar als Minister President voor alle Vlamingen vind ik het vrij onbeschoft dat ze meer dan de helft van die Vlamingen, die wel nog aan de nationale symbolen gehecht zijn, beledigt.
En wat betreft die belangrijke functie die ze opneemt zou ik haar aanraden nog een tijdje dictielessen te volgen want het taaltje dat zij spreekt is ook alles behalve beschaafd Nederlands wel een groot verschil met haar voorganger.
Wil je nu persé dat ze dat taaltje van op 'de parking' gaat aanleren? :lol:
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

24 jul 2019, 12:04

In 1972 wisten ze al dat de grondwet een vodje papier was, alleen Tindemans zag het anders en stuurde zijn regering wandelen.
Zo ook met deze driekleur:
”Bij weten van Vrielink is België het enige land ter wereld waar de vlag de volgorde van de Grondwet niet letterlijk volgt. Het lijkt echter zeer onwaarschijnlijk dat de vlaggen ooit nog omgedraaid worden en nog minder dat de Grondwet gewijzigd wordt.”
(Voor onze linkse rakkertjes hier, het komt uit de Knack)

Een driekleur die niet eens overeenstemt met de grondwet maar toch aanbidt wordt omdat ze te lui zijn om de grondwet of de vlag aan te passen toont aan dat de grondwet wel degelijk een vodje papier is. Bijgevolg heeft deze ‘driekleur’ geen enkele waarde en is het wel degelijk gewoon een..........Hoe noemde Homans ze weer?

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

24 jul 2019, 19:47

Dicksy, veel kennis van heraldiek is er niet hé … Maar ken je de geschiedenis van onze "Vlaamse Leeuw" met of zonder gelakte nageltjes ?
:lol: :lol: :lol:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

24 jul 2019, 20:28

heraldiek
Dacht wel dat het woordje wel eens zou vallen. Wiki zekers?
Ik kan nergens achterhalen of vinden waar het woordje “heraldiek” gebruikt wordt in de grondwet, u misschien? De grondwet is nog altijd de basis van onze samenleving en dient niet verkracht te worden. Die aanbeden, om het met de woorden van Homans te schrijven, ‘vod’ is strikt genomen volgens de grondwet eigenlijk ongrondwettelijk.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

24 jul 2019, 21:21

Databank heraldiek in Vlaanderen

https://heraldiek.onroerenderfgoed.be/

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

24 jul 2019, 23:43

E.T. schreef:
24 jul 2019, 19:47
Ken je de geschiedenis van onze "Vlaamse Leeuw" met of zonder gelakte nageltjes ?
Wij wachten met spanning ...

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

24 jul 2019, 23:51

Wij wachten met spanning ...
Alhoewel het hier gaat het over de vod van Homans laat u niets beletten om die geschiedenis hier uit de doeken te doen.
Ik lees ze morgen wel.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

25 jul 2019, 00:04

Hihi we weten blijkbaar wat er in de grondwet staat over de kleuren van België maar niet hoe "onze" vlag er wettelijk uitziet. Geloof maar dat het zwart-geel-rood (met zwart aan de mast) is.
Ook van de vlag van Vlaanderen is het duidelijk omschreven hoe de leeuw (met zijn rood gelakte nagels) moet hangen. Echte Vlamingen vinden hem echter te vrouwelijk :wink:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

25 jul 2019, 07:58

Hihi we weten blijkbaar wat er in de grondwet staat over de kleuren van België maar niet hoe "onze" vlag er wettelijk uitziet. Geloof maar dat het zwart-geel-rood (met zwart aan de mast) is.
Lees eens goed wat er juist staat geschreven over de vlag in de grondwet. ‘De Belgische natie kiest als kleuren rood, geel en zwart’, staat daarin.
En lees eens goed:
’maar de ‘verkeerde’ volgorde is diegene die in de Grondwet staat en dus eigenlijk juridisch de juiste is’,
zegt Jogchum Vrielink van het Instituut voor Constitutioneel Recht van de KU Leuven.
Dus E.T uw Jupiler-vlag heeft geen waarde, draai en keer het zoveel je wilt en al noemen ze ze nog 100-keer wettelijk, de Grondwet telt.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

25 jul 2019, 09:47

Dicksy schreef:
25 jul 2019, 07:58
Lees eens goed wat er juist staat geschreven over de vlag in de grondwet. ‘De Belgische natie kiest als kleuren rood, geel en zwart’, staat daarin.
Dat is toch wat ik beweer wij kozen als KLEUREN rood, geel en zwart

Prof. Vrielink geeft Constitutioneel Recht en kan blijkbaar ook niet verklaren waarom wij een andere vlag hebben :roll:

PS waarom erkennen jullie je eigen Vlaamse vlag niet?