Weer water te kort......!

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

19 jul 2019, 05:50

We betalen ons blauw aan kosten voor het water. Water om voetbalvelden te besproeien daar wordt niet op gespaart een goeie 10m³ per dag, op 3 dagen is dat gelijk aan wat 1 persoon verbruikt op een jaar.
Begrijpe wie kan een inwoner in Vlaanderen heeft 1657m2 water ter beschikking waar dit in buurland Nederland 5491m2 per inwoner per jaar is en dit met het ZELFDE klimaat , een goed bestuur hebben we nodig met een lang termijn visie.
Wordt de droogtecommissie ook vergoed als het veel regent? :D Bestaat er ook een natte commisie? :D
Rijdt maar eens naar een bouwwerf en kijk maar eens hoeveel grondwater ze in de riool wegpompen.
Gaan die bouwpromotoren met hun stomme appartementen ook verbod krijgen om droogzuigingen aan te leggen ?
Wanneer gaan ze structurele maatregelen nemen......; Zeewaterpeil stijgt,( beweert men) graaf spaarbekkens en ontzilt zout water in zoet water.
Maar neen, gevechtsvliegtuigen dat hebben we nodig en liefst nog de duurste met een hoop kinderziekten.
Zonder nog te spreken van het waterverlies (door slecht onderhoud), volgens studie lekt per kilometer Vlaamse waterleiding nu gemiddeld 2.900 liter drinkwater per dag weg. De slechtst scorende drinkwatermaatschappij verliest 7.500 liter.
De vraag is : Wat gebeurd er met het geld van onze belastingen en de dure waterfactuur? Juist!!!
Ice

19 jul 2019, 07:23

Het is enkele dagen warm weer en dan moeten ze toch komen met angst voor tekort, wardje? Om dan de waterfactuur weer te verhogen.

Tekort aan water terwijl als het regent, meteen in hele dorpen wegen en kelders onder water lopen...ze richten zelfs een droogtecommissie op om hun leugens kracht bij te zetten en voor de geloofwaardigheid.
De politieke leugenaars moeten anders eens te rade gaan in afrika en landen waar er échte droogte heerst....boeren nu verbieden hun gewassen te besproeien zal oogsten doen mislukken? Is hongersnood het doel misschien? Of voeding onbetaalbaar maken? Je vraagt je toch wel af waar ze mee bezig zijn..

Maar het belangrijkste is de mensen eraan gewend maken dat ze onder controle liggen en braaf moeten doen wat hun gedicteerd wordt:
de basisbehoefte water duur betalen maar niet mogen gebruiken naar eigen goeddunken, de politiek zal wel bepalen wanneer en hoeveel water je mág gebruiken maar betalen moet je wél en dubbel en dik.
En wie niet luistert zal de leugenpers dan wel aan de asociale schandpaal nagelen.
Het levensnoodzakelijke water weer gebruiken als melkkoe, net als elektriciteit, en om ons voor te schrijven wat we nog mogen: ons sluipend onder controle te krijgen zonder al teveel verzet.

Wel, wij betalen duur voor elke druppel water dus bepalen wij zélf wanneer en hoeveel water wij gebruiken en de overheid heeft de plícht om ons van genoeg water te voorzien, daar worden ze vet genoeg voor betaald.

En wat verlies door slecht onderhoud van de leidingen betreft: dat is toch zo voor élke openbare dienst waarvoor wij duur belastingen betalen?
Waterleidingen, elektriciteitsnet, riolering, wegennet etc.....dus inderdaad: wat gebeurt er met al dat geld al decennia lang, waar wordt dat aan besteedt?
Het wordt tijd dat de politiek verantwoording aflegt over geïnde belastingen voor de diensten waarvoor wij betalen en die niet gebruikt worden waar ze moeten voor dienen.
Overmatige regelneverij leidt op termijn altijd tot burgerlijke ongehoorzaamheid en op dat punt zijn we stilaan aanbeland.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

19 jul 2019, 08:15

Water tekort of niet. Als ik mijn planten in den hof en voortuin water wil geven dan doe ik dat. Hof sproeien doe ik trouwens nooit en staat mooi groen ondanks de hitte van vorig jaar. Auto wassen bij de doe-het-zelf carwash voor 10 euro en opgelost.
Dat ze den boom in kunnen met hun regeltjes, dat zeg ik.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

19 jul 2019, 08:35

Oplossing op zijn belgisch:

Binnenkort rijden we toch allemaal electrisch en worden de pompen overbodig.
Die pompen kunnen we dan terug gebruiken voor water, de prijs is toch al ingesteld aan 1,50€/L. :roll: :roll:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

19 jul 2019, 09:47

Water tekort of niet. Als ik mijn planten in den hof en voortuin water wil geven dan doe ik dat. Hof sproeien doe ik trouwens nooit en staat mooi groen ondanks de hitte van vorig jaar. Auto wassen bij de doe-het-zelf carwash voor 10 euro en opgelost.
Dat ze den boom in kunnen met hun regeltjes, dat zeg ik.

Top : maar dan ga je in alleen staand huis wonen , niet in appartement .
Als je dat hoort hoe ze daar omgaan :evil: wil je niet weten ze zouden liever elkaar overdragen iedere dag .
Mogen nog geen parasol plaatsen zie dat er over staat op algemene delen . begrijpen wie begrijpen kan en ze kunnen daar niks aandoen staat in reglement .Maar ze zijn zelf niet in orde , dat zijn dan de slechtste .
Samenleving : is ook niet alles de laatste tijd , hebben veel last de senioren hahahaha .
Ice

19 jul 2019, 10:47

"Top : maar dan ga je in alleen staand huis wonen , niet in appartement ."

Een appartement heeft geen tuin... :roll:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

19 jul 2019, 11:29

Ice
Ongelezen bericht 34 minuten geleden

"Top : maar dan ga je in alleen staand huis wonen , niet in appartement ."

Een appartement heeft geen tuin... :roll:


Denk je dat dat er geen gazon is aan appartement 8O , zie hier veel gazon in de straten voor appartementen en, hagen . En als geen gazon is en geen hagen daarrond zijn parkings voor de bewoners .
En trouwens de nieuwe die ze hier hebben gebouwd super mooi met siertuin is net als park maar prijskaartje enorm duur , moeten de mensen ook voor betalen is ook niet gratis voor mede eigenaars hoor dat hier regelmatig, dat zijn algemene delen waar iedereen gebruik kan van maken zogezegd ? want is niet zo , trouwens nog gazon aangelegd dakappartementen !! Bij die nieuwe die ze onlangs hebben gebouwd .
Zeg er wel bij niet allemaal maar de meeste bij ons zijn zo aangelegd .

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

19 jul 2019, 18:32

Water te kort......mijn oor, slecht beleid ja,ze verkwisten water, maar ze verbieden de boeren om water op te pompen om zo hun oogt te redden, ze zullen die boeren bij een mislukte oogst wel wat subsidie geven,en dan is het opgelost,en het is zoals Ice schreef, allemaal drog reden om de waterfactuur te verhogen, maar ze weten al van vorig jaar dat er in Eisden miljoenen liters water in de zuid- willemsvaart te recht komt, en wat doen ze er aan ......niks, ze kunnen toch via grachten of leidingen dat zo broodnodige water naar de beken laten vloeien zodat de boer het kan oppompen?nee, ze gaan liever een afschakel invoeren,dat is al een hele prestatie voor die paar herencellen ze hebben.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190426_04353174
En ze leren niets van hun wanbeleid, dat water verlies van vorig jaar zijn ze vergeten, en nu hebben ze miljarden liters grondwater dat in de riool verdwijnt, en weten ze ook niet wat ze er mee kunnen doen,dus laat maar lopen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190712_04507821
Misschien gaan ze straks voor de gewone mensen nog een quota opleggen en bepalen hoe dikwijls men mag douchen,dat er ondertussen miljoenen liters water uit hun leidingen lakken........dat zullen ze wel aan de consument aanrekenen ........
https://www.hln.be/geld/consument/dagel ... ~ac8ded90/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Fazal

19 jul 2019, 19:14

In grote steden in Spanje, rijden ze rond met tankers om de straten te spoelen.
Nee, niet met zeewater. Met zoet water! En de grond is daar zo droog en zo hard als wat.
Of het met drinkwater of grondwater is, weet ik niet, maar met regenwater zal het alleszins niet zijn.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

19 jul 2019, 21:18

Ik ben nog niet op vakantie. Maar men stuurt alles achterna, kippen, hammen, zo werd mij vroeger verteld. Mss ook ons water.
:mrgreen:
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

19 jul 2019, 22:19

Wij raden de Afrikanen aan om spaarbekkens te bouwen en zijn zelfs zo stom dat we dat in eigen land niet doen .Tis pertang simpel ..in iedere gemeente kan het .... een paar buldozers en een rol plastiek ... :roll: :roll:
AMEN en AUM