Netjes alle voorschotten betaald, op je energieverbruik gelet…

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

24 jul 2019, 17:24

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201907 ... 3727102648

Test Aankoop wordt overspoeld met klachten over torenhoge energiefacturen
Netjes alle voorschotten betaald, op je energieverbruik gelet… en dan krijg je plots een energiefactuur van 2.000 euro in de bus

Een eindafrekening van bijna 2.000 euro in de bus krijgen. En dat terwijl je verbruik en maandelijkse bijdragen amper veranderd zijn en je de vorige jaren zelfs geld terugkreeg. Het is maar een van de ruim 1.000 klachten over torenhoge energiefacturen waarmee Test Aankoop sinds begin dit jaar overspoeld wordt. De consumentenorganisatie waarschuwt: “Controleer elke maand nauwgezet je factuur.”
TEST AANKOOP
We raden sowieso af om met een domiciliëring te werken
Dat is al jaren geweten , dat je dat beter niet doet :?: :arrow: Begin maar aan u geld te geraken

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

24 jul 2019, 17:44

Zeer vreemde verhalen. Ik heb een aantal contracten lopen bij Engie, en het lijkt mij absoluut doorzichtig..Facturatie haast onbeperkt beschikbaar met betalingsbevestiging of achterstand. Gemakkelijk om op elk ogenblik het voorschot aan te passen aan het reële verbruik om een eindafrekening in evenwicht te bekomen.
Onbegrijpelijk dat dergelijke dingen kunnen gebeuren.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

24 jul 2019, 18:21

Bij mij hetzelfde ook bij Engie , kan ook altijd de voorschotten aanpassen en de fakturatie is zeer overzichtelijk en correct.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

24 jul 2019, 18:39

Hier ook hoor.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

24 jul 2019, 20:34

Wij hebben ook nooit problemen gehad ,
Maar hier gaat wel om afrekening , en als er binnen de zaak fouten gebeurd of verkeerde meterstand kan allemaal gebeuren dat je zo zaken voor hebt als je bestendige opdracht doorgeeft aan leverancier dat ze mogen debiteren van u rekening , tja dan is dat efkes verschieten .
Zou anders niet weten dat je aan zo rekening zouden geraken .
Maar denk niet dat ze zoiets zouden plaatsen , als ze geen klachten binnen krijgen .

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

24 jul 2019, 22:35

Je kan dat toch allemaal zeer goed zelf beheren of controleren.
Meterstanden zijn eenvoudig en berekening redelijk, geen probleem dus.
Ja, ik heb natuurlijk juist teruggetrokken , men heeft automatisch mijn voorschotten verlaagd, ok toch?

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

25 jul 2019, 08:19

Sinds 2005 noteer ik elke laatste dag van de maand mijn energiestanden. Water, elektriciteit en gas. In een grafiek kan ik dan zien hoe de evolutie is in de loop van de jaren. Door beter isoleren verbruik ik minder gas. Lampen vervangen door led-lampen, oude gebruikstoestellen vervangen door zuinigere is ons elektriciteitsverbruik ferm gedaald. We hebben domiciliering en hebben verschillende leveranciers gehad. Altijd correct afgehandeld.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.