klanten betalen voor hun spaargeld....

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

29 jul 2019, 18:42

In Duitsland betalen klanten voor hun spaargeld, dat klanten aan de banken moeten betalen voor het bijhouden van hun spaargeld, is een gevolg van het monetaire beleid van de Europese Centrale Bank (ECB).
Volgen ook straks de Belgische banken?
Wordt het straks een bankenloop? Wat staat de kleine spaarder nog te wachten?
Loont het nog van uw geld op de bank te laten? Of wordt het "sok" sparen weer interessanter?

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

29 jul 2019, 19:45

Wardje

Is beetje onzekerheid , als je zo iets leest .Maar wat niet is kan nog altijd overwaaien naar onze banken.
Wij hebben hier al woordje gut laten vallen zeg nu niet dat zal gebeuren .
Maar zijn geen goeie vooruitzichten , als ze dat aan de klanten aanrekenen .
Fazal

29 jul 2019, 20:18

Als je de intrest van uw bankkosten aftrekt, dan zul je zien dat wij al lang betalen voor ons spaargeld.
Argenta is één v/d uitzonderingen waar zichtrekeningen nog gratis zijn.
Maar gezien de intrest ver beneden de levensduurte ligt, betaal je ook daar voor uw spaarcenten.
Het valt alleen maar iets minder op. O.m. bij KBC bvb, betaal je 2,40 euro per maand aan bankkosten.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

30 jul 2019, 08:57

Fazal.
Als je de intrest van uw bankkosten aftrekt, dan zul je zien dat wij al lang betalen voor ons spaargeld.
Argenta is één v/d uitzonderingen waar zichtrekeningen nog gratis zijn.
Maar gezien de intrest ver beneden de levensduurte ligt, betaal je ook daar voor uw spaarcenten.
Het valt alleen maar iets minder op. O.m. bij KBC bvb, betaal je 2,40 euro per maand aan bankkosten.


Dan ben je nog bij de goedkopere als die dat bedrag maar vragen banken , heb je dan al eens gezien wat de jaarlijkse kosten zijn bij de banken !! Wordt alleen maar duurder en duurder .

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

30 jul 2019, 09:14

Fazal schreef:
29 jul 2019, 20:18
Als je de intrest van uw bankkosten aftrekt, dan zul je zien dat wij al lang betalen voor ons spaargeld.
Argenta is één v/d uitzonderingen waar zichtrekeningen nog gratis zijn.
Maar gezien de intrest ver beneden de levensduurte ligt, betaal je ook daar voor uw spaarcenten.
Het valt alleen maar iets minder op. O.m. bij KBC bvb, betaal je 2,40 euro per maand aan bankkosten.

Dat betaal je voor je zichtrekening niet voor je spaarrekening.
Negatieve rente (dus wat Duitsland doet) is hier bij wet verboden.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jul 2019, 09:46

Ik ben al jaren bij Keytrade. Die bank betaalt mij enkele eurocenten per verrichting. Ook bij de supermarkt, het tankstation enz. Dat levert me zo'n 40-50 euro per jaar op.
Ik ontving vorig jaar dit bericht:

Afbeelding

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

30 jul 2019, 10:29

Wil :staan er voor bekend , hoor dat van mijne zoon ook .
Maar de andere banken betalen wij genoeg op ieder jaar per maand 3,45 X 12 = plus nog andere kosten .
Zijn er nog bij waar je meer betaald .

Prima Vera , kan best zijn dat bij ons niet toegelaten is .
Maar we zouden eens moeten zien wat ze daar betalen van kosten en dan eens vergelijken
Want laatste jaar zijn de kosten bij ons enorm verhoogd , dat ze onrechtstreeks bij rekenen opletten met banken .Zou moeten gaan zien , is betaald en je kijkt er niet meer naar om , maar heb wel gezien in begin van jaar dat er veel bijgekomen is .
Fazal

30 jul 2019, 10:45

Prima Vera schreef:
30 jul 2019, 09:14
Fazal schreef:
29 jul 2019, 20:18
Als je de intrest van uw bankkosten aftrekt, dan zul je zien dat wij al lang betalen voor ons spaargeld.
Argenta is één v/d uitzonderingen waar zichtrekeningen nog gratis zijn.
Maar gezien de intrest ver beneden de levensduurte ligt, betaal je ook daar voor uw spaarcenten.
Het valt alleen maar iets minder op. O.m. bij KBC bvb, betaal je 2,40 euro per maand aan bankkosten.

Dat betaal je voor je zichtrekening niet voor je spaarrekening.
Negatieve rente (dus wat Duitsland doet) is hier bij wet verboden.
Is waar, maar als je de nog restende positieve rente vergelijkt met de steeds verminderende koopkracht, dan komt de rente ver onder nul, en is aldus ook, weliswaar een verdoken, negatieve rente.
Hangt er dus vanaf hoe je het bekijkt.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

30 jul 2019, 12:54

Wil. schreef:
30 jul 2019, 09:46
Ik ben al jaren bij Keytrade. Die bank betaalt mij enkele eurocenten per verrichting. Ook bij de supermarkt, het tankstation enz. Dat levert me zo'n 40-50 euro per jaar op.
Ik ontving vorig jaar dit bericht:

Afbeelding
1000 verrichtingen per jaar ???
Een Vlaams Belanger die werkt met een Franse bank :roll: :roll:

nachtbries
Lid geworden op: 04 nov 2004, 00:27
Locatie: kempen

30 jul 2019, 16:57

ai ai sok sparen en matras sparen enz.... we gaan de inbrekers nog meer op bezoek gaan krijgen als ze dat weten . :roll: ook niet echt een goed idee maar wat dan ????????????? :roll:
I-Mac ,1tb ,outlook enz... tot horen of ziens

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jul 2019, 19:41

De kannibaal schreef:
30 jul 2019, 12:54
Wil. schreef:
30 jul 2019, 09:46
Ik ben al jaren bij Keytrade. Die bank betaalt mij enkele eurocenten per verrichting. Ook bij de supermarkt, het tankstation enz. Dat levert me zo'n 40-50 euro per jaar op.
Ik ontving vorig jaar dit bericht:

Afbeelding
1000 verrichtingen per jaar ???
Een Vlaams Belanger die werkt met een Franse bank :roll: :roll:
1000? Je ziet toch dat het er minder dan 700 zijn. Bijna 2 per dag.

Iedereen die mij betaalt per verrichting, is mijn vriend. :wink: Geld stinkt niet. Zeker digitaal geld niet.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

30 jul 2019, 22:33

Iedereen die mij betaalt per verrichting, is mijn vriend. :wink: Geld stinkt niet. Zeker digitaal geld niet.
Zelfredzaamheid is niet besteed aan onze linkiewinkies. Daarom zijn het zo’n grote voorstanders van het ‘herverdelen.’ :lol:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

31 jul 2019, 13:25

Kannibaal ,

Een Vlaams Belanger die werkt met een Franse bank


Over welke bank Axa maar daar vloeit ook veel personeel af :lol:
Is onlangs in de krant gestaan en de kosten zijn ook zeer hoog .
Daarom moet je geen Vl-belanger zijn :mrgreen:
Zijn er nog die niet goed doen .

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

01 aug 2019, 13:51

https://www.hln.be/geld/ing-pleit-voor- ... ~a2b49177/

ING pleit voor nulrente op spaarboekjes

ING België pleit voor een nulrente op spaarrekeningen. Momenteel heeft de wetgever een minimumvergoeding van 0,11 procent vastgelegd, maar de bank wil het debat hierover graag openen. Dat zei topman Erik Van Den Eynden vandaag in de marge van de halfjaarresultaten.

Koopkracht
ING België rekent aan sommige van haar bedrijfsklanten nu al een negatieve rente aan. Zij moeten dus betalen om hun geld bij de bank te stallen. “Zij begrijpen dat, maar in een retailomgeving ligt dat moeilijker. Een nulrente lijkt me er beter te begrijpen”, aldus de topman.

Wie vertelde hier deze week dat dit niet wordt gedaan in eigen land 8O Als je denkt dat België daar rekening ga mee houden . En ING IS Daar enorm sterk in is de hoogste van kosten .

Is niet voor niks , dat ze al laten uitschijnen in toekomst nieuwe bankcrisis . Heeft vandaag in de krant gestaan !! Konden nog niet met zekerheid zeggen ? zeg altijd waar rook is vuur , en die weten al veel meer politieker , en stapsgewijs komt dat naar buiten .

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

06 aug 2019, 19:59

Die arme bankiers toch - ze pleiten voor een nulrente, de sukkelaars.

2018: "Banken zijn de grootste winstmachines" titelden de kranten vorig jaar...

ING: 4,7 miljard netto winst
KBC: 3,6 miljard netto winst
BNP Paribas: 1,6 miljard netto winst
Belfius: 1 miljard netto winst

Een minimumrente van 0,1% op al het spaargeld in ons land kost de banken...280 miljoen €/jaar. Een fractie dus van de winsten die ze maken. (Kim De Witte)