Nucleaire wolk ......

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

31 jul 2019, 07:12

In september 2017 trok een wolk ruthenium-106 over Europa. Omdat er weinig gevaar was voor de volksgezondheid, kreeg de wolk weinig aandacht in de media. Toch was de radioactieve vervuiling in de EU HONDERD KEER HOGER dan na de kernramp in Fukushima in 2011!!!!
Dat verklaard misschien waarom er zoveel kankergevallen zijn de laatste tijd in en meestal sterft de persoon na zeer korte tijd , dus zeer agressieve kankers.
Want volgens de overheid is er nooit gevaar. maar enkele maanden later en zomaar uit het niets aan iedereen jodium pillen ter beschikking stellen, van systeem paraplu gesproken ,De Block moet dat geweten hebben en onder het mom van gevaar bij kerncentrales gans het land de jodiumpillen beschikbaar gesteld, was toch verwonderlijk dat vroeger enkel de regio Antwerpen er over kon beschikken en plots het ganse land.
Van georchestreerde geheimhouding inclusief pers gesproken , waarom werd de bevolking niets medegedeeld???, en nu 2 jaar later kan het wel.
Zoals met Chernobyl is de radioactieve wolk aan de Belgische grens gestopt want onze ministers waken....!!!
Nog maar eens het bewijs het volk en de volksgezondheid is niet belangrijk!
Kibbelen om een deftige regering te vormen is o zo belangrijker , bende mafketels , gelukkig komt veel bedrog toch nog uit ,jammer genoeg na veel kwaad al is geschied.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

31 jul 2019, 07:58

Wat zou je nu gedaan hebben mocht ge dat wel geweten hebben, geef daar nu eens een serieus antwoord op.
U weet dat op 3 augustus zo’n identieke wolk komt over gewaaid, de bevolking is op tijd gewaarschuwd. Gaat u nu beter slapen omdat je dat weet en wat gaat u nu doen? Maar vooral wat moet de regering doen om die wolk te stoppen. Wat hebben de andere landen van maatregelen genomen in een poging om die wolk te stoppen die onze regering vertikt hebben om te nemen? 🤔 Een beetje serieus blijven hé, u bent toch geen klein kind meer zeker.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 jul 2019, 09:07

Het verspreidingsgebied van die wolk kun je hier zien op een kaart.

Al gemerkt hoe die wolk niet over de taalgrens is geraakt? :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

31 jul 2019, 09:31

Bedankt Diksy, mag ik hieruit concluderen dat je gelukkig nog geen vrienden of kennissen hebt die onlangs overleden zijn ten gevolge van kanker , gezonde mensen op jonge leeftijd en plots op 4 weken was het gedaan.Bij het vernemen van 2017 stel ik mij toch vragen.
Dat ik moet serieus blijven ben verdorie nu zeer serieus, dat je er niets kunt aan veranderen akkoord ,maar op 3 augustus komt er weer zo'n onding overgewaaid zegt ge , dat kunnen ze nu wel melden ,waarom in 2017 niet?
Dit is het antwoord van een klein kind, :twisted: :twisted:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

31 jul 2019, 10:10

Beste Wardje- in de loop van de laatste decennia zijn er aanzienlijk méér zware ongevallen geweest in kerncentrales dan ons verteld werd. Al in 1957 in Windscale (Sellafield) in Engeland brak er een zware brand uit en daarna trok een radioactieve wolk over Europa. Ooit van gehoord?
De grootste ramp met een kerncentrale in de VS had plaats op Three Mile Island , Harrisburg(Pennsylvania) waar radioactieve gassen vrijkwamen. Het zwaarste Russische kernongeval voor Tsjernobyl had plaats in de kerncentrale van Majak - de regio rond die centrale is de meest radioactief vervuilde zone ter wereld - bijna zo groot als België. Ter uwer info: die wolk ruthenium 106 waar jij het over had was ook afkomstig van Majak.
Al die schildklierkankers etc.hebben misschien/misschien niet met al dit soort bekende/verzwegen ongevallen te maken.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

31 jul 2019, 10:13

Bedankt Diksy, mag ik hieruit concluderen dat je gelukkig nog geen vrienden of kennissen hebt die onlangs overleden zijn ten gevolge van kanker ,
Nee, dat mag u niet concluderen en volledig naast de kwestie. Genoeg kankergevallen gehad in de familie met fatale afloop waaronder mijn vader, zijn 2 broers en zuster. Een neef en een nicht en dan spreek ik nog niet over onze kennissenkring. Dus uw opmerking is volledig naast de kwestie en vooral niet ter zake doende.
.........dat je er niets kunt aan veranderen akkoord ,maar op 3 augustus komt er weer zo'n onding overgewaaid zegt ge , dat kunnen ze nu wel melden ,waarom in 2017 niet?
U moet lezen wat ik schrijf. Wat gaat ge persoonlijk doen als ze het wel aankondigen, bv dat er op 3 augustus weer zo’n wolk zou overkomen? O.k. dan weet ge het en dan....weer kankeren dan omdat ze niets aan die wolk doen?
Of simpeler gezegd misschien. Hadden ze het in 2017 wel in de media gebracht wat had ge dan gedaan om er u tegen te wapenen, wat had de regering moeten doen.
”Mensen, er komt een wolk overgewaaid op 3 augustus maar er is weinig gevaar voor de volksgezondheid. Bedankt voor de aandacht, w.g. Maggie De Block. Ja, en nu?🤔

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

31 jul 2019, 10:37

Als dat zo is geweest dan hebben wij het recht om het te weten Wat ge ertegen kunt doen is niet de kwestie

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

31 jul 2019, 11:03

Als dat zo is geweest dan hebben wij het recht om het te weten Wat ge ertegen kunt doen is niet de kwestie
Uit de aanvankelijke posting:
Nog maar eens het bewijs het volk en de volksgezondheid is niet belangrijk!
Waar is de volksgezondheid in het gedrang gekomen? Het kankeren op iets wat ge niet wist en de volksgezondheid niet geschaad heeft is veel nefaster voor de gezondheid (uwen tikker bv) dan die wolk die overgewaaid is. Dus blijft mijn vraag wat als ge het wel geweten zou hebben, wat dan? Wardje gooit iets in de groep wat hij vindt dat zijn recht is, o.k. maar het krijgt geen vervolg. Hij had het moeten weten, o.k. en dan, wat hij dan gedaan met die kennis want voor hem was er wel een probleem voor de volksgezondheid omdat hij stelt:”Nog maar eens het bewijs etc........? 🤔

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

31 jul 2019, 11:28

Diksy;

Als ik uw redenering volg, stel ik ondervind iets ga naar de dokter en de diagnose luidt , " man ge hebt nog 2 maanden", dan had ik beter niet geweest want er is toch niets aan te doen " dus leef ik niet lang meer maar wel gelukkig" als ik niet naar de dokter was geweest.
Is juist hetzelfde bij uw redenering " ze moeten dat niet melden want ge kunt er toch niets aandoen", dan moeten ze geen nieuws meer uitzenden wat baat het dat we het weten ,we kunnen er toch niets aandoen.
Nu jij hebt uw mening ,ik de mijne ik apprescieer met enige moeite de jouwe , maar leg er mij maar bij neer dat ik niet uw gedacht deel, maar even goeie vrienden ,wil het zeker niet op de spits drijven wie zijn gelijk haalt."Want zoals je zegt er is toch niets aan te doen", had misschien beter geen topic geopend daarover want het is schering en inslag als ik zo lees hoeveel van dat spul rondvliegt.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

31 jul 2019, 12:11

Nu jij hebt uw mening ,ik de mijne ik apprescieer met enige moeite de jouwe , maar leg er mij maar bij neer dat ik niet uw gedacht deel, maar even goeie vrienden ,wil het zeker niet op de spits drijven wie zijn gelijk haalt
Maar natuurlijk wardje ik apprecieer uw mening ook net zoals u de mijne respecteert en evenzeer goei vrienden. :lol:
Maar dit is toch de bedoeling als ik de titel lees van dit forum: Forumoverzicht<Discussieforum<Nieuws
U gooit iets op het Discussieforum Nieuws en de discussie kan starten. Het gaat toch niet over het grote gelijk maar over de kijk op een bepaald onderwerp aangebracht door een forumlid. U moet daar niets meer of minder achter zoeken.
Ice

31 jul 2019, 12:15

Dicksy schreef:
31 jul 2019, 11:03
Als dat zo is geweest dan hebben wij het recht om het te weten Wat ge ertegen kunt doen is niet de kwestie
Uit de aanvankelijke posting:
Nog maar eens het bewijs het volk en de volksgezondheid is niet belangrijk!
Waar is de volksgezondheid in het gedrang gekomen? Het kankeren op iets wat ge niet wist en de volksgezondheid niet geschaad heeft is veel nefaster voor de gezondheid (uwen tikker bv) dan die wolk die overgewaaid is. Dus blijft mijn vraag wat als ge het wel geweten zou hebben, wat dan? Wardje gooit iets in de groep wat hij vindt dat zijn recht is, o.k. maar het krijgt geen vervolg. Hij had het moeten weten, o.k. en dan, wat hij dan gedaan met die kennis want voor hem was er wel een probleem voor de volksgezondheid omdat hij stelt:”Nog maar eens het bewijs etc........? 🤔
Het kankeren gaat net over ons recht om geïnformeerd te worden, zelfs al kun je er zelf niks tegen doen.
De politiek hoort NIET te bepalen wat wij mogen weten of niet - wie zou trouwens jodium pillen slikken als je niet eens weet wáárom? Dat is het ontnemen van onze vrije keuze door informatie achter te houden! :x
Wie zegt dat de volksgezondheid niet werd geschaad?
Een toename van kankergevallen weerlegt vermoedelijk deze veronderstelling maar door het tijdsverloop kan de oorzaak, die wolk, ontkend worden.

Het gaat erom dat de block en de politiek wel degelijk kennis hadden van het risico voor de volksgezondheid en daarvoor dan jodium pillen ter beschikking stelt zonder te zeggen waarom.
Dát is FOUT.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

31 jul 2019, 12:51

Dafke ,
Als dat zo is geweest dan hebben wij het recht om het te weten Wat ge ertegen kunt doen is niet de kwestie!!


Zo is het , is niet alleen kanker , maar ook schildklier of schildklierkanker is niet voor niks dat je gratis mag afhalen apotheker .Lees de link die hier is geplaatst onderaan
Je merkt dat dagelijks , alles wordt niet aangepakt zoals zou moeten zijn , en mensen worden dat stilletjes aan moe !! Dat zijn zaken die moeten aangepakt worden . Wie bestuurd het land zijn zij die de mensen op de hoogte moeten brengen . Maar zie dat er paniek zou ontstaan zo bekijken ze dat . Mensen die aan schildklier leiden die weten wel beter , wat de gevolgen zijn .Net zelfde als met kanker . Daar is ook laatste woord niet over gezegd , hoe ze mensen behandelen op laatste . (Proefkonijn) en is onlangs nog in de media geweest zo behandelen ze de mensen , en ik weet waar ik over praat . Net zelfde met ziekenhuisbacterie , wat hebben ze daar al aan gedaan , en hoeveel mensen zijn daar al niet aan overleden , heeft deze week ook de krant bereikt .

Dicksy


En neen we kunnen daar niks aandoen als zou overwaaien dat is feit maar daarom ben je nog geen kind ,
denk dat we volwassen genoeg zijn wat de gevolgen zijn , maar dat zij veel verzwijgen overheid en alles wat daar ronddraait .T'is niet voor niks dat ze gratis jodium tabletten geven bij Apotheker , want als niet nodig is gaan ze ook niet aanbieden Minister De Block Maggie .

https://www.nucleairrisico.be/jodiumtab ... e-apotheek


Jodiumtabletten afhalen bij de apotheek
Binnen een zone van 20 kilometer rond Belgische en aangrenzende nucleaire installaties (10 kilometer voor IRE Fleurus) zijn er preventief jodiumtabletten beschikbaar bij alle apothekers. In elke gemeente binnen deze zone, kan je als individu of collectief gratis jodiumtabletten afhalen, zelfs al ligt de gemeente maar gedeeltelijk binnen de straal van 20 of 10 kilometer.

Kijk hier of je binnen deze zone woont. Dit kan je aanklikken op de site die hier is vermeld .
Laatst gewijzigd door gast43 op 31 jul 2019, 13:18, 2 keer totaal gewijzigd.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

31 jul 2019, 13:11

https://www.knack.be/nieuws/wereld/tsje ... 1564571293

25/04/11
Tsjernobyl 25 jaar later: 100.000 doden of maar 31?
Precies 25 jaar na de kernramp van 26 april 1986 in Tsjernobyl lopen de schatting van het aantal dodelijke slachtoffers uiteen van 31 tot 100.000.

Vijfentwintig jaar na de ramp is het nog steeds niet duidelijk hoeveel doden de tragedie heeft geëist en wat de gevolgen zijn voor de gezondheid van de bewoners in de wijde omtrek. Dat is voor een deel te wijten aan de chaos die ontstond tijdens de val van de Unie, maar ook de nucleaire lobby wordt met de vinger gewezen. Die is immers erg terughoudend om de invloed van de straling te bestuderen.

Of ben je dit al vergeten ?

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

31 jul 2019, 19:09

frits1955 schreef:
31 jul 2019, 10:10
Beste Wardje- in de loop van de laatste decennia zijn er aanzienlijk méér zware ongevallen geweest in kerncentrales dan ons verteld werd. Al in 1957 in Windscale (Sellafield) in Engeland brak er een zware brand uit en daarna trok een radioactieve wolk over Europa. Ooit van gehoord?
De grootste ramp met een kerncentrale in de VS had plaats op Three Mile Island , Harrisburg(Pennsylvania) waar radioactieve gassen vrijkwamen. Het zwaarste Russische kernongeval voor Tsjernobyl had plaats in de kerncentrale van Majak - de regio rond die centrale is de meest radioactief vervuilde zone ter wereld - bijna zo groot als België. Ter uwer info: die wolk ruthenium 106 waar jij het over had was ook afkomstig van Majak.
Al die schildklierkankers etc.hebben misschien/misschien niet met al dit soort bekende/verzwegen ongevallen te maken.
Eerst hebben ze in 1945 atoombommen op Hiroshima en Nagasaki gegooid en in 1946 hebben de Amerikanen kernproeven en bommen gegooid op het bikini atol ,en van dan af drijven er radioactieve wolken over de wereld,met een massale opstoot van kankers, en iedereen heeft er zijn mening over, en wijzen ze met de vinger naar de rokers, het voedsel, de onkruid verdelgers, de industrie de auto en de vliegtuigen, maar als er dan ergens een terug een kernongeval is, dan zijn ze er als de kippen bij om te zeggen "het kan geen kwaad voor de gezondheid"
https://www.nrc.nl/nieuws/2014/04/25/pe ... 00-a662455

Maar wat men ons wijsmaakt van die jodium tabletten....neem ze maar met een korrel zout,als ze zo blijven dreigen,en ze houden de vinger aan de knop mag men nog zoveel jodium pillen hebben als men wilt.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

31 jul 2019, 19:42

Op het moment dat er radioactief jodium in de lucht zou hangen zijn die jodium tabletten het enige wat een beetje bescherming kan bieden 8O